“pravila ponašanja”

Doktorove zapovijedi: Čekaonica je 
za čekanje, a ne za druženje

davor horvat
Ivica Galović/PIXSELL
22.08.2012.
u 07:50

"Stečena iskustva uokvirio sam u formu koja je dovoljno jasna da ljudi shvate kako postoji neki profesionalni odnos između pacijenta i liječnika koji treba poštovati"

U ovoj ambulanti ja sam doktor, a vi ste pacijenti. Sumamed nije preparat na bazi meda. Čekaonica nije mjesto za druženje, nego za čekanje, to se da zaključiti iz imena. Ako ste stariji od 90 godina, a imate nekih problema sa škljocanjem koljena, to je normalno. To su samo neka od deset ambulantnih zapovijedi doktora Davora Horvata iz Slavonskog Broda koja je, kako sam kaže, sastavio inspiriran zahtjevima i ponašanjem svojih te pacijenata drugih liječnika.

Trebala je biti interna šala

Prema Horvatovim riječima, većina je pacijenata pristojna, kulturna, normalni su ljudi, ali uvijek se nađe i neki koji traži antibiotik telefonom ili koji donese papirić s lijekovima koje želi dobiti, a koji mu zapravo ne trebaju.

– S obzirom na to da radim samo dva mjeseca, nisam naišao na brojne takve slučajeve, ali na osnovi iskustava drugih kolega učinilo mi se simpatičnim uokviriti to u nekakvu zanimljiva formu koja bi bila neuvredljiva, ali ipak dovoljno jasna da ljudi shvate kako postoji neki profesionalan odnos između pacijenta i liječnika koji valja poštovati – kaže dr. Horvat.

Ipak dodaje kako nije očekivao da će cijela stvar naići na tako veliki odjek i kako je sastavljanje popisa trebalo biti interna šala za pauze za kavu. Dva liječnika i dvije medicinske sestre sjedili su i razgovarali o tome kako se među nekoliko stotina pacijenata koji svaki tjedan prođu kroz ordinaciju uvijek nađe nekoliko s osebujnim stilom ponašanja. Tako mu je palo na pamet svemu skupa dati jedan šaljivi oblik kojim će se jedan u biti ozbiljan problem pretvoriti u zafrkanciju. Međutim, kada je fotografirao papir i postavio ga na svoj profil kako bi ga poslao kolegici, njegovih deset zapovijedi proširile su se Facebookom brzinom virusa.

– Reakcije su u 99 posto slučajeva bile pozitivne i to je vjerojatno razlog što se to tako brzo proširilo internetom. Gledajući sve te komentare na Facebooku, najsmješnije mi je bilo to što većina ljudi misli kako to stoji na vratima ordinacije. Odmah ću ih razočarati i rastužiti – taj papir niti jednog trenutka nije bio izvješen u ordinaciji i pacijenti ga ondje nisu mogli pročitati. On je naprosto stajao na stolu u našoj sobi i ja sam ga fotografirao – ističe Horvat.

Nema razloga za ljutnju

Unatoč pozitivnim reakcijama, Horvat kaže kako svoje zapovijedi ipak neće izvjesiti na vrata ordinacije, premda je čuo kako je na Hitnoj medicinskoj pomoći u Zaprešiću već izvješen sličan popis. To ga ne čudi, jer nepotrebni dolasci i neprikladno ponašanje na Hitnoj mogu izazvati daleko veće i ozbiljnije posljedice. On smatra da se zbog njegova popisa nitko ne bi trebao naljutiti, kao što se ni on ne bi naljutio kada bi, primjerice, neki pacijent sastavio popis deset zapovijedi za liječnike.

– Popis je iskarikiran do te mjere da se u njemu rijetko tko može pronaći pa samim time i osjećati neugodno i prozvano. Međutim, ako se netko ipak prepozna u tih deset zapovijedi, onda je definitivno on ta osoba koja je u krivu, a ne ja – zaključio je dr. Horvat.

Komentara 86

OG
Oger
13:06 22.08.2012.

Gos'n doktor, jel' to neka rijetka bolest koju imam? Glupost, groblja su puna toga.

OB
-obrisani-
15:12 22.08.2012.

Ovome ne bi dao da mi ljeći psa! Napuhani je i pun sebe. On živi od pacijenta i moprao bi se spustiti na zermlju!

SM
stari_mačak
09:48 22.08.2012.

Napokon je učeni doktor prosvijetlio neuk i glup puk.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije