Obnova državne ceste Marija Bistrica – Kašina u dužini od 10,5 kilometara koja prolazi kroz Laz, trebala bi trajati 23 mjeseca i završiti do rujna iduće godine. No, mještani se žale da radovi teku sporo i neorganizirano, a najviše im smeta što je u ugovoru bilo navedeno da se cijelo vrijeme izvođenja radova mora osigurati prohodnost, a cesta je zatvorena već pet mjeseci. Obećano im je i drugi put da će cesta postati prohodna do 15. rujna, no ni do danas ništa, pa se moraju koristiti zaobilaznicama na kojima je zimi promet nemoguć.
– Pitao sam radnike zašto sve to ide tako sporo, a oni mi kažu da rade onako kako ih i plaćaju. Naime, već pet mjeseci nisu dobili plaću, a ne dobivaju ni gorivo za strojeve. Ako se autocesta od Bosiljeva do Splita od 300 kilometara izgradila za četiri godine, zašto krpanje i proširenje ove ceste mora trajati dvije godine. Sumnjamo da će i do tada biti gotovo – rekao nam je Božidar Krajnik iz Lobora. Pita i zašto se nije razmišljalo da se Mariju Bistricu i Kašinu spoji tunelom.
Uštede s tunelom
– Potrebno je izgraditi svega 350 metara tunela i prilazne ceste dva do tri kilometra, i put bi se skratio za čak osam kilometara, a radovi bi bili skuplji tek za desetak milijuna kuna, što je zanemarivo jer bi se uštedjelo na vremenu, potrošnji goriva i emisiji ugljičnog monoksida, a o mogućnostima za privlačenje investicija u taj istočni, najnerazvijeniji dio Zagorja, da i ne govorimo – dodaje Krajnik. U poduzeću Osijek Koteks, tvrtki koja je izvođač radova, kažu da nikakvih kašnjenja neće biti i da će cesta sigurno biti gotova do rujna. Dodaju da se stalno prometovanje na cesti nije moglo osigurati jer se na jednoj dionici pojavilo veliko klizište, pa se trebao izgraditi i petstotinjak metara dug veliki betonski zid koji bi trebao spriječiti daljnje klizanje tla. Dodaju kako imaju problema tek s jednim podizvođačem radova, poduzećem MGT.
Prvi sloj asfalta do zime
Direktor MGT-a Mario Gvozden kaže kako su imali problema zbog neisplate plaća, no plaće za srpanj i kolovoz su, uz pomoć Osijek Koteksa, osigurane i radnici nastavljaju s radom. Isto tako, dodaje Gvozden, na gradilištu je zadnjih tjedan, dva uvijek više od 40 radnika. – Sanacija klizišta trebala bi biti gotova za 15 do 20 dana, zatim slijede radovi na proširenjima, a prvi, temeljni asfaltni sloj na ovoj dionici od 3,5 kilometara bit će, bude li vrijeme poslužilo, postavljen do zime.
lažu! klizište i odron na tom dijelu (ovom koje je na slici) pojavilo se sredinom 12 mjeseca 2009. godine i od tada je promet bio samo jednom prometnom trakom, a klizište je bilo prekriveno crnom ceradom...(napominjem, radi se o serpentini na najvišem dijelu ceste)...a da rade sporo, da...rade toliko sporo, da gotovo možete njihov rad pratiti kao i rast trave...sramota da za istok Zagorja nikad nema novaca