Dijete je cjelovito biće, snažna i kompetentna individua za sebe koja svoje pune potencijale razvija od rođenja. Ljudi u njegovoj okolini – roditelji i odgojitelji – zaduženi su za stvaranje uvjeta koji će mu omogućiti da dosegne svoj maksimum. Osluškujući potrebe društva i vremena, magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Snježana Punčikar i Ana Štefanec osmislile su novi koncept odgojno-obrazovnih programa koje provode u vlastitom dječjem vrtiću Dobro Drvo, a koje je verificiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Holistički pristup interesima djece
U središtu programa dječjeg vrtića Dobro Drvo nalaze se dijete i njegove potrebe. Osim novih znanja, polaznici u vrtiću istovremeno usvajaju i nove vještine i iskustva u pažljivo osmišljenom i poticajnom okruženju u kojem izražavaju svoju prirodnu kreativnost.
„U planiranju programa rada našeg vrtića glavno polazište bilo nam je dijete, njegove razvojne potrebe, interesi i želje. Stoga smo u svoj odgojno-obrazovni tim stručnjaka uključili odgojitelje, magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, pedagoga, psihologa, logopeda, kineziologa i medicinsku sestru. Na taj način holistički pristupamo dječjem razvoju, pridonosimo povoljnom cjelovitom razvoju njegove osobnosti, potičemo njegove sposobnosti i stvaralaštvo.“, naglašava Snježana Punčikar.
Inovativan odgojno-obrazovni pristup
Dječji vrtić Dobro Drvo nositelj je projekta Dječji vrtić za skladniji obiteljski život i kvalitetniji razvoj djeteta koji se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda. Projekt je odobren u sklopu poziva Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
„Cilj projekta je doprinijeti usklađivanju poslovnog i obiteljskog života roditelja s djecom uključenom u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Kako bi se cilj i ostvario, vrtić je uveo i uslugu poslijepodnevnog rada te unaprjeđenje usluge u okviru redovnih i posebnih programa na koje smo posebno ponosni“, dodaje Ana Štefanec i objašnjava kako je riječ o tri posebna odgojno-obrazovna programa.
Jedinstveni programi u Hrvatskoj
Dramski program omogućuje razvoj socio-emocionalnih vještina koje je potrebno usvajati od najranije dobi. Kroz dramske i scenske aktivnosti djeca grade samopouzdanje, vježbaju metode uživljavanja u različite uloge i usvajaju vještine za kreativno izražavanje. U okviru ovog programa djeci se omogućava samostalno scensko izražavanje i osmišljavanje dramskih predstava.
STEM program omogućava djeci usvajanje vještina potrebnih za razvoj kritičkog promišljanja i samostalno donošenje zaključaka. Djeca usvajaju tehnike i znanja potrebne za samostalno istraživanje i ohrabruju se za postupak eksperimentiranja i učenja na osnovu pokušaja i pogrešaka. U sklopu programa djeci se omogućava pristup eksperimentima primjerenima dobi i specijalizirana didaktika.
Sve je veći broj djece s problemima iz edukacijsko–rehabilitacijskog spektra, koji ako se ne liječe na vrijeme rezultiraju ozbiljnim posljedicama već u ranoj školskoj dobi. Kroz logopedski program omogućit će se pomoć djeci koja se suočavaju s usporenim razvojem govora, nedovoljno razvijenim govorom, dislalijom, disfazijom, afazijom i dispraksijom. Zahvaljujući pravovremenoj reakciji, djeca s navedenim poteškoćama poput svojih vršnjaka ostvaruju dobre rezultate i podjednako se kvalitetno uključuju u život zajednice. Uključivanje u ovaj program omogućeno je i djeci iz socijalno i materijalno ugroženih skupina kako bi im se osigurala pravovremena integracija i pomoglo savladavanje poteškoća.
Sva tri programa kombinacija su odgojno-obrazovnih i pedagoških pristupa kojima se stvara poticajno okruženje i zadovoljavaju različiti aspekti dječjeg razvoja te individualne potrebe i interesi svakog djeteta. Dječji vrtić Dobro Drvo ima 16 stalno zaposlenih djelatnika i, uz navedene, provodi redoviti program za 90 polaznika za koje je osiguran posebni program učenja engleskog jezika i sportski program.