Kada se govori o zanimanjima i vještinama koji studentima mogu osigurati dobar posao, a samim tim i budućnost, uglavnom u prvi plan iskoče STEM vještine. Da, istina, oni koji imaju sklonost ka njima i odluče studirati računarstvo i informatiku, gotovo su sigurni da će za njih posla biti.
No, to ne znači da ostali koji nisu skloni matematici, fizici i ostalim prirodnim znanostima ne mogu uspjeti u današnjem tehno svijetu. Možete biti ljubitelj psihologije, sociologije, književnosti ili bilo kojeg drugog društvenog predmeta i postati konkurentni na tržištu. Usto možete biti frizer, kuhar, obrtnik starog zanata, a jednako tako imati unosan biznis.
Dodatne edukacije
Ono što ni u kojem slučaju ne možete izbjeći jest informatička pismenost. To morate svladati, a potrebna vam je i nadogradnja za bilo što čime se želite u budućnosti baviti. Zašto? Jer u današnjem svijetu gotovo da nema zanimanja koje nije uvezano i povezano online. Znate to i sami iz vlastitog iskustva jer jamačno posjedujete pametni telefon i koristite internet kao alat da biste doznali neke, vama važne informacije, ili se pak zabavili ili tek komunicirali s ljudima. Internet je neizostavan dio naših života, a nove generacije neće moći ni zamisliti vrijeme prije njega. Istina, nije mudro biti ovisan o internetu i zanemariti ostatak pravog fizičkog svijeta, ali ako ga promatrate kao alat koji ima svoje zakonitosti i niz mogućnosti, može vam uvelike pomoći u vođenju posla i njegovu širenju.
Na tržištu rada, dakle, uz programere i sve one koji imaju ambiciju raditi u tehno svijetu ili pak u podršci neke postojeće industrije kao IT odjel, postoji i cijeli onaj drugi svijet. Svijet marketinga i upravljanja društvenim mrežama. A upravo u tom dijelu možete se dodatno obrazovati. Zapravo tek u posljednjih nekoliko godina, mahom privatne škole nude kraće obrazovne programe koje nude sklop vještina potrebnih za, primjerice, obavljanja posla administratora na društvenim mrežama ili pravog takozvanog community managera, poslove koje sve više dolaze u fokus posebice onih kompanija koje imaju posla s potrošačima i žele im se obratiti i njegovati odnos na svim danas dostupnim platformama za online komuniciranje.
Sve je digitalno
Tvrtke za digitalni marketing ne trebaju samo programere, postoji cijeli niz vještina i poslova koje su njima potrebne, a nude se upravo na kraćim edukacijama, odnosno stručnom osposobljavanju koji se upisuju u radnu knjižicu, a nude ih privatne škole i učilišta. Primjerice, imate li teretanu, ili pak frizeraj, pomoći će vam ako znate napraviti sami svoju web stranicu i istovremeno znate koristiti Facebook i njegove alate na pravi način te se ondje promovirate. Ili pak nudite uslugu nekome da izrađujete oglase na internetu, koji nužno ne zahtijevaju “dublje” programerske vještine. Tada upišete “tečaj” za specijalista internet marketinga i šanse na tržištu su vam povećane. Ulaganje uglavnom košta oko 15.000 kuna, i traje semestar do dva i svakako se isplati.