Neriješeni problemi iz 2011. godine umnožili su se stvarajući pravnu nesigurnost potrošača, a Sabor od rujna 2009. godine nije dobio cjelovito izvješće o stanju sustava zaštite potrošača u RH. Utvrđuje to uoči sutrašnjeg Svjetskog dana prava potrošača društvo Potrošač i Hrvatski savez udruga za zaštitu potrošača.
– Umjesto gospodarskih aktivnosti razvila se nečuvena kreativnost u stjecanju prihoda bez zakonske osnove. Opomene su postale sredstvo za stjecanje prihoda, pri čemu svaki poslovni subjekt određuje svoju cijenu, dok Zakon o obveznim odnosima ne poznaje tzv. opomenu kao instrument u naplatnim poslovima. Komunalna poduzeća i lokalna samouprava naplaćuju usluge koje ne pružaju i koje se ne koriste. Osnova za naplatu komunalnog otpada su objekti, kao i u poreznom sustavu. Nadležno ministarstvo „čuva“ ekonomski neodrživa poduzeća zatvarajući oči pred takvom praksom – navodi Jadranka Kolarević, predsjednica Potrošača.
Ovršni zakon visi nad glavama građana posljednjih 14 mjeseci, nastavlja Kolarević, a koristi se za naplatu prastarih potraživanja koja su se mogla provesti i prije desetak godina, od koji su davno odustali, ali su sada s kamatama od nekoliko desetaka tisuća kuna jako isplativa.
Hrvatska je potpisala Pristupni ugovor s EU i pri tome prihvatila cijeli niz ozbiljnih obveza, među kojima je "Ubrzana integracija hrvatskog sustava u sustav zaštite potrošača i zdravlja EU".
– Proračunsko izdvajanje za provedbu „Nacionalnog programa zaštite potrošača“ za 2012. godinu iznosi oko 2,100.000 kuna za cijeli sustav, što iznosi 0,47 kuna po stanovniku i ispod je najnižih izdvajanja u EU – ukazuje Klarević.
"Potrošač" traži žurnu promjenu aktualnog modela financiranja područja zaštite potrošača i zdravlja i njegovo približavanje praksi EU-a.
NIste ništa drugo ni zaslužili nego da vas pljačkaju.