Bandićevi tenkovi, dakako, nisu jedina ove godine u Hrvatsku uvezena
blindirana vozila. Proizvođači inače “normalnih” modela, mahom
luksuznih, nude i automobile za štićene osobe. U svojoj ponudi takve
imaju Audi, BMW i Mercedes, no ove godine na naše su ceste
najvjerojatnije pristigli blindirani mercedesi iz tzv. Guard game.
Iz zastupništva Mercedesa za Hrvatsku tu nam informaciju nisu ni
potvrdili ni opovrgnuli, već ističu kako je riječ o poslovnoj tajni.
No, nešto o tome govore i brojke o prodaji pojedinih modela. Naime, u
prosincu 2007. godine te u siječnju i veljači ove godine u Hrvatskoj su
registrirana ukupno 63 mercedesa G klase.
Uzmemo li u obzir da se inače u godini prodaju tri primjerka G klase
(kojoj je početna cijena 814.046 kuna), nameće se zaključak da je opet
mogla tržiti država. Apsurdno bi bilo pretpostaviti da je svih 60 G
klasa blindirano, no neke od njih vjerojatno jesu. Blindirani
automobili zbog brojnih pojačanja bitno su teži od svojih klasičnih
izvedbi pa moraju biti pokretani i najjačim agregatima.
Za blindiranu G klasu u ponudi je 8-cilindarski benzinski motor od 297
konjskih snaga. Takav automobil, ali neblindiran, stoji 868.320 kuna.
Cijena blindiranoga raste s ugrađenim zaštitnim elementima, a G klasa
na raspolaganju je u najvišim razinama zaštite – B6 i B7. Naime, što je
viša razina zaštite, to veći kalibar oružja, veće razorne moći, napadač
treba kako bi razorio vozilo.
Blindirani mercedesi proizvode se u tvornici u Sindelfingenu. Čelične
ploče u svim fazama proizvodnje ugrađuju se u sve dijelove automobila –
u podnicu, krov, bokove, stražnji dio. Stakla su debela i do 10-ak
centimetara, višeslojna i neprobojna.
Gume su također posebne te omogućuju vožnju i s mecima u njima. Vratimo
li se na podatak kako se blindirana G klasa isporučuje s najvećim
razinama zaštite, čak i unutar tzv. Guard game, jasno je za koje su
razine štićenih osoba automobili kupljeni.
OKLOP NA ULICI U svojoj ponudi takve imaju Audi, BMW i Mercedes, no ove godine na naše su ceste pristigli mercedesi