Noćenja jednako, turistički čelnici zadovoljni

Dvocifreni rast više nije realan, počinje borba za svakog gosta

Kristijan Staničić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/4
03.04.2019.
u 16:45

Noćenja su turistički domaćini, pretežito u hotelima, uknjižili 2,3 milijuna i navlas isto kao tijekom prva tri mjeseca 2018.

Od početka godine Hrvatsku je posjetilo 945.000 turista i pet posto više nego lani u istom razdoblju. Noćenja su turistički domaćini, pretežito u hotelima, uknjižili 2,3 milijuna i navlas isto kao tijekom prva tri mjeseca 2018. Unatoč jednakom broju noćenja start turističke godine turistički čelnici svejedno smatraju uspješnim.

- Lani je Uskrs, koji uvijek donese značajniji turistički promet, pao rano, u ožujku, a ove godine smo i bez tog impulsa u prva tri mjeseca registrirali povećanu posjetu - zadovoljan je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji za skori Uskrs najavljuje više turista nego lani.

- Situacija ne emitivnim tržištima je šarolika. Pozitivno je što iz Beneluxa, Skandinavije i susjednih zemalja bilježimo porast, a iz Kine i SAD-a čak i dvocifreni. Dosad je najviše turista imala Istra, a tri vodeće destinacije su bili Zagreb, Dubrovnik i Rovinj.

Video - Ministarstvo turizma predstavilo kreditnu liniju za iznajmljivače

Potpredsjednik HGK za turizam Dragan Kovačević smatra da dvoznamenkasti rast više nije realan.

- Konkurencija je žestoka i očekuje nas borba za svakog gosta - kaže Kovačević.

Predsjednik Turističkog poslovnog vijeća Franco Palma priznaje da neke hotelske kuće imaju manje rezervacija nego lani u ovo vrijeme, ali, kaže, rano je i nije zabrinut za sezonu.

- Bit će teška i komplicirana, konkurencija je puno žešća otkako se Turska vratila na turističko tržište, ali imamo kvalitetu i prepoznatljivost. To su naši aduti i smatramo da cijene ne treba dirati. Istovremeno, Italija i Španjolska imaju nešto veće minuse, sigurno to neće mirno gledati i trebamo pratiti što oni rade kako nam u zadnji trenutak ne bi pomrsili račune - upozorava Palma, koji smatra da je najveći problem hrvatskog turizma, uz previsok PDV, manjak radne snage.

To su na sjednici Turističkog poslovnog vijeća potvrdili i predstavnici ugostitelja, koji ističu kako ih omča od 25 posto poreza na dodanu vrijednost sve više guši. Radi toga, kažu, ne mogu ulagati, nemaju za veće plaće radnika, a neki i zatvaraju svoje lokale. Za razliku, u obiteljskom smještaju se otvaraju novi i novi apartmani.

- Da, tisuće i tisuće - priznaje i nova predsjednica Zajednice obiteljskog smještaja Martinu Nimac Kalcina.

- Za privatni smještaj je sezona solidno počela. Svi koji su ulagali u kvalitetu ili se specijalizirali za pojedine tržišne niše kao eko, bike ili slično, neće imati problema s punjenjem ovoga ljeta. Takav smještaj se dobro puni i rezervira dosta unaprijed, ali bit će i dosta last minute potražnje - kaže Martinu Nimac Kalcina.

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Stari_Pjer
Stari_Pjer
17:39 03.04.2019.

ne znam zašto se Hrvatska ne potrudi snažno naglasiti najveći adut koji mi imamo, a to je - osim toga što imamo najljepšu morsku obalu u Europi - i još jedna vrlo velika prednost. Naime, Hrvatska je mala i politički potpuno nevažna država, i kao takva pošteđena je terorizma. Bar zasada. Jer i terorista to dobro zna, pa neće svoje resurse, ljudstvo, tehniku, novac, itd., trošiti tamo gdje to neće izazvati gotovo nikakav, ili vrlo mali odjek u svijetu. On će radije teroristički akt počiniti u Italiji, Španjolskoj, Grčkoj, Turskoj..., jer će to izazvati kudikamo veći odjek u svijetu, nego da to isto izvede negdje u Hrvatskoj. Terorističkim aktom u Hrvatskoj neće postići politički cilj kakvome se nada, a taj mu je cilj da taj akt odjekne svijetom, pa će radije sve resurse usmjeriti prema kudikamo politički važnijim državama. Dakle, ta naša politička inferiornost i nevažnost, u ovom je segmentu naša velika prednost, i tu također Hrvatska treba poraditi na tome da kod turista usadi uvjerenje da će se na hrvatskoj obali osjećati potpuno sigurno...., za razliku, od npr., šetnje promenadom u Nici (dobro znamo što se je tamo dogodilo).

YU
YuBastards
23:17 03.04.2019.

Znaci ovako..KADA ce ebeno napokon netko shvatiti da nije prioritet Broj turista koji ce doci u Hrvatsku! Poanta je privuci kvalitetne turiste koji trose! A to se sigurno nece postici vecinom krajnje jadnom gastronomskom ponudom na nasoj obali (svedenoj na cevape, baklave i ostale balkanske crkotine), sramotno ofucanim cjenicima po stolovima restorana u kojima je svaki drugi naziv jela ili pica krivo napisan, smecem na sve strane, zapustenim objektima, obraslim travnjacima i dvoristima..a sve to je jos uvelike vrlo prisutna slika hrvatske turisticke ponude. Ima dobrih primjera,ali daleko nedovoljno. Ovako dobivamo zadnju klasu turista (sirotinju s Istoka) kakvu i zasluzujemo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije