Europska komisija danas predstavlja plan djelovanja ''Otvaranje obrazovanja”. Njime će pokušati riješiti digitalne probleme koji koče škole i sveučilišta u pružanju obrazovanja visoke kvalitete i digitalnih vještina, a koje će biti potrebne za obavljanje 90 % poslova do 2020., priopćeno je iz institucije.
Kako bi pokrenula ovu inicijativu, Komisija je danas otvorila novo web-mjesto Open Education Europa, koje će đacima i studentima, djelatnicima i obrazovnim ustanovama omogućiti razmjenu i slobodno korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja. Između 50 % i 80 % đaka i studenata u državama EU-a nikada ne koriste digitalne knjige, softver s vježbama, prijenose/podcast, simulacije ili edukativne igre. Većina učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama smatra da nemaju dovoljno digitalnih vještina ili da ih ne mogu učinkovito prenijeti i 70 % njih želi se usavršiti u korištenju informacijske i komunikacijske tehnologije.
Gotovo svi učenici u Latviji, Litvi i Češkoj imaju pristup internetu u školama (više od 90 %), dvostruko više nego u Grčkoj i Hrvatskoj (oko 45 %). Visoko obrazovanje također stoji pred digitalnim izazovima: budući da se u idućem desetljeću očekuje veliki porast broja studenata u EU-u, sveučilišta moraju prilagoditi svoje tradicionalne metode poučavanja i ponuditi mogućnost kombiniranog učenja s pomoću predavanja i interneta.
Zajedničku inicijativu ''Otvaranje obrazovanja” predvode povjerenica za obrazovanje, kulturu, višejezičnost i mlade Androulla Vassiliou i potpredsjednica Komisije Neelie Kroes, koja je odgovorna za Digitalnu agendu. U njoj se sredotočuju se na tri glavna područja: 1. omogućavanje inovacija obrazovnim ustanovama, djelatnicima i korisnicima; 2. učestalije korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja (OER) osiguravajući pritom da obrazovni materijali koji su financirani iz javnih sredstava budu dostupni svima; i 3. bolju infrastrukturu informacijske i komunikacijske tehnologije i umreženost u školama.
- Obrazovno okruženje drastično se mijenja, od škola do sveučilišta i dalje: obrazovanje temeljeno na otvorenoj tehnologiji za svaku će životnu dob uskoro biti ‚neizostavno‛ a ne samo ‚dobra stvar‛. Moramo učiniti više kako bi osigurali da naročito mladi ljudi imaju digitalne vještine koje trebaju za budućnost. Nije dovoljno znati kako koristiti neku aplikaciju ili program; trebamo mlade ljude koji mogu stvarati svoje vlastite programe. Otvaranje obrazovanja znači otvaranje vidika prema novim metodama učenja kako bi ljudi bili kreativniji, inovativnij i poduzetiniji te kako bi se lakše zaposlili - rekla je povjerenica Vassiliou.
Potpredsjednica Kroes dodala je: ''Moj san je da do 2020. sve učionice budu digitalno opremljene. Obrazovanje mora biti povezano sa stvarnim životom, ne može postojati paralelni svemir. Mladi ljudi žele koristiti digitalnu tehnologiju u svakom aspektu života. Kako bi se zaposlili, potrebne su im digitalne vještine. Sve naše škole i sva sveučilišta moraju odražavati tu stvarnost, a ne samo poneka od njih.”
Inicijative koje su povezane s planom djelovanja „Otvaranje obrazovanja” financirat će se s pomoću novog programa EU-a za obrazovanje, izobrazbu, mlade i sport, Erasmus+, i novog programa za istraživanje i inovacije, Obzor 2020, kao i s pomoću strukturnih fondova EU-a.
>>Evo koja nas pojeftinjenja još očekuju zbog ulaska u EU