Od ovoga tjedna u prodaji je, u cijelom svijetu, prvi električni bicikl proizveden u Hrvatskoj, u Zagrebu. Iza projekta “made in Croatia” stoji već renomirani stručnjak Zvonimir Sučić, a njegov potencijal prepoznala je tvrtka Bioplanet Bike.
– Odlučili smo investirati u projekt i pokrenuti proizvodnju vozila te ga plasirati diljem svijeta - objašnjava Krešimir Budinski, voditelj projekta u Bioplanetu.
Značajna je to gospodarska vijest iako joj domaće institucije nisu poklonile previše pozornosti, a višemilijunsko ulaganje u proizvodnju i plasman osigurano je isključivo vlastitim sredstvima.
Komforno i za posao
– Prednost našeg bicikla jest njegova težina od samo 27 kilograma, dok neki imaju i 42 kilograma. Tu je naravno i jednostavnost uporabe, moderan, “uniseks” dizajn, kao i mogućnosti brzine i do 45 kilometara na sat uporabom elektromotora – otkriva performanse hrvatskog izuma Budinski, ističući kako je prometalo pogodno za sve uzraste, a najviše za srčane bolesnike.
Uporaba elektrobicikla omogućuje objašnjava, kontroliranu sportsku aktivnost, a već pri najmanjem umoru omogućuje ugodno “pedaliranje” zahvaljujući električnom pogonu.
Cijena je bicikla, koji se pokreće na elektromotor snage od 250 do 750 vata, 13.999 kuna, a nakon pražnjenja baterija se puni jednostavnim ukapčanjem u utičnicu. Na našem tržištu dosad su se mogli naći i dvostruko skuplji, ali i teži električni bicikli, uglavnom iz Kine, pa je model iz vlastitih pogona više nego dobra tržišna novost.
U uspjeh proizvoda koji omogućuje komforan i ekonomičan put na posao te ugodnu rekreaciju nakon posla, u Bioplanet Bikeu zato ne sumnjaju.
– Zbog krize nikad se kao danas nije više prodavalo bicikla, a budućnost je upravo i pred električnim biciklima – poručuju iz tvrtke.
Do kraja godine još 2000
Osim globalne prodaje koja će se obavljati i putem web shopa na deset jezika, Bioplanet Bike će uspostaviti i servisnu mrežu za svoj električni bicikl.
Naš bicikl moći će biti prodan i servisiran bilo gdje u svijetu, neće biti potrebno dolaziti u Zagreb - objasnio je voditelj projekta Budinski.
Već su dobro popunjene predbilježbe, a sve veća potražnja očekuje se i u Hrvatskoj, gdje ih je već prodano 30. Do kraja godine plan je proizvesti 2000 bicikala čija se konstrukcija radi u Slavonskom Brodu, a sklapa u Zagrebu.
Ne volim piskiti na tudu paradu ali ne mogu se oteti dojmu da je netko previse optimistican a nedovoljno samokritican i na trziste ce pokusati plasirati nedovrsenu ideju. 27 kg za 2000 eura. To nije atraktivno niti u Americi, definitivno nije za penzionere a srcani bolesnici ne mogu rukovati mecim sto je tako tesko. Na srecu masovna proizvodnja od 2000 gomada u tri mjeseca nije tako losa prognoza kao sto bi bilo 2000 komada dnevno. Sretno im bilo!