Tijekom posljednjih nekoliko godina Srbija i Mađarska su postale zemlje prijatelji koje surađuju na nizu projekata. To prijateljstvo se svako malo vidi i po riječima podrške dvojice predsjednika, Aleksandra Vučića i Viktora Orbana, ali i najavama niza novih projekata. Jedan od njih je i veliki projekt izgradnje pruge između Beograda i Budimpešte koji bi ne samo spojio dva glavna grada nego i donio brojne benefite za dvije države. Ta pruga bi dovela do toga da bi se od Beograda do Budimpešte putovalo samo dva i pol sata. Međutim, prema pisanju portal Nova.rs Europska unija je blokirala taj projekt tako da je njegova realizacija više nego upitna.
Kako navodi Nova.rs naznake da postoje problem oko realizacije projekta pojavile su se u jesen 2023. godine kada su mediji iz Mađarske objavili da kineski izvođači ne mogu graditi prugu u skladu s europskim standardima da bi u veljači ove godine stigla informacija kako je dio radova kod Budimpešte zaustavljen. U međuvremenu je, tijekom prosinca prošle godine, jednu od dionica u Srbiji obišao i Vučić te tom prilikom još jednom najavio kako će pruga biti završena 2026. godine.
VEZANI ČLANCI:
Kada se pak gleda što se do sada radilo i koliko napravilo u Mađarskoj se radilo samo u predgrađu Budimpešte dok se pak u Srbiji radilo puno više. Sve to dovodi do toga da zapravo problema u realizaciji projekta ima na svim stranama tako da navodno i Kinezi, kako prenosi Nova.rs, polako odustaju od projekta, a isto tako nezadovoljni su i Mađari. Problem je u tome što kineske tvrtke, angažirane na projektu, ne znaju implementirati europske sustave osiguranja i kontrole vlakova, a odbili su i pomoć koju su im ponudile tvrtke iz Njemačke. Kako se pojašnjava kineske tvrtke mogu završiti prugu i staviti je u funkciju ali se ta ruta ne bi mogla spojiti na ostatak europske mreže pruga. I dok Vučić posjećuje dionice pruge na teritoriji Srbije dužnosnici iz Mađarske za sada se ne izjašnjavaju, ali se zato pojavljuje bojazan javnosti da će Mađarska radi projekta ostati u prometnom zapećku Europe te se sve više spominje opcija da bi se EU mogla okrenuti rutama kroz Sloveniju i Hrvatsku.
Kada je riječ o projektu izgradnje pruge Budimpešta – Beograd treba znati kako se radi o investiciji od oko 2 milijarde eura. Dužina pruge je oko 350 kilometara, od čega su 184 kilometra u Srbiji, a 166 kilometara u Mađarskoj.
VIDEO Neobična konferencija srpskog predsjednika: Vučić donio košaru iz trgovine
Političke igre unutar EU. Sam Bog zna da mi je savršeno svejedno što se događa u Srbiji, ali gledano čisto kroz "željeznički" aspekt, teško da će se ići na koridor Salzburg-Villach-Jesenice-Ljubljana--Zagreb pa dalje na istok odnosno Graz-Maribor-Zidani Most -Zagreb jer je stanje pruge već u Austriji loše. Preko Tauerna od Salzburga do Villacha vlak ne prijeđe 100 km/h, a dalje do Jesenica da i ne govorim. S druge strane od Beča do Graza je za sada preko Semmeringa jednako tako loše (preko Semmeringa se o dalje vozi sa 50 km/je) i tek 2030. kada bude Semmering tunel gotov, biti će nešto bolje. S druge strane od Graza preko Maribora do Zidanog Mosta isto nije ništa bolje. Vjerovali ili ne, najbrže je još u Hrvatskoj. O katastrofi od Tovarnika do Beograda gdje se djelomično vozi 25 km/h da i ne govorim...