U uredništvu 24sata dolazi do promjene. Ivan Buča preuzima dužnost glavnog i odgovornog urednika 24sata. Dosadašnji glavni urednik Goran Gavranović, nakon što je u 24sata bio na pozicijama izvršnog urednika, glavnog urednika tjednika Express, zamjenika glavnog urednika pa posljednjih osam godina glavni urednik 24sata, postaje član uprave i izvršni direktor, s fokusom na glavne brandove i izdavaštvo.
Riječ je o promjeni koja se pripremala dulje vremena, a više o planovima 24sata za budućnost rekao je za 24sata novi glavni urednik Ivan Buča.
Došao si u 24sata nakon studija; sad postaješ glavni urednik. Što to znači za tebe?
U 24sata sam od samog početka 2005. godine. U ovih 17 godina prošao sam sve redakcijske stepenice. Bio sam novinar, šef deska, urednik rubrike news, izvršni urednik, zamjenik glavnog urednika, izvršni glavni urednik i sada glavni i odgovorni urednik. Meni je to veliko priznanje, čast i obveza. Hvala Styriji i upravi 24sata na povjerenju, hvala mom prethodniku i izvršnom direktoru Goranu Gavranoviću te svim dosadašnjim glavnim urednicima jer su mi dali priliku učiti od njih. A posebno hvala kolegama novinarima, urednicima i svim ostalim zaposlenicima s kojima sam radio i s kojima ću raditi.
Što će ova promjena u uredništvu 24sata značiti čitateljima?
Promjena je planska i dio je kontinuiteta uređivačke politike. Čitatelji i dalje mogu očekivati kvalitetno i pošteno novinarstvo gdje god nas nalaze: Na papiru, portalu, videu, društvenim mrežama. Stav 24sata ostaje jasan i beskompromisan – nema nedodirljivih.
Što su, po vama, ključne osobine zbog kojih su 24sata izborila vodeću poziciju na hrvatskom tržištu?
Gradili smo odličnu komunikaciju s našim čitateljima putem različitih kanala. Oni znaju da je naše novinarstvo na strani običnih ljudi. Usvajali smo nove tehnologije: Počeli smo kao dnevna novina, a danas smo multimedijski brend koji dolazi do milijunske publike svakog dana. Uvijek smo pratili svjetske medijske trendove i odmah ih testirali.
Koje inovacije možeš istaknuti u printu, videu, na webu?
Samo u prva četiri mjeseca ove godine napravili smo nekoliko važnih iskoraka. Dnevne novine smo redizajnirali i osvježili izgledom, ali i sadržajem. Uveli smo niz manjih, brzih i jezgrovitih formi, ali smo dali i još više prostora našim novinarima za istraživačke teme, intervjue, feljtone, eseje, pogotovo u našim vikend izdanjima.
Rat u Ukrajini intenzivno pratimo u video formatima. Emisije iz našeg studija emitirali smo i do 7 puta dnevno, ugostili smo sve najvažnije sugovornike i analitičare, naši reporteri javljali su se uživo iz Ukrajine i susjednih zemalja. Svakodnevna video javljanja s terena su zaštitni znak 24sata već nekoliko godina, a uz pomoć najnovije tehnologije to smo podigli na razinu više.
Portal 24sata.hr, kojeg svakog dana posjećuje više od 800.000 korisnika, je uvođenjem digitalne pretplate doživio značajne promjene, a u sljedećim mjesecima pripremamo još mnogo noviteta kojima ćemo obogatiti sadržaj portala.
Kakav je značaj a kakav uspjeh digitalne pretplate?
Digitalna pretplata, koju su 24sata i druge redakcije počeli uvoditi prošle godine, najveća je medijska promjena na hrvatskom tržištu u posljednjih 15-ak godina. Pokazalo se da su čitatelji itekako spremni na portalu platiti kvalitetno novinarstvo vrhunskih autora jer je to nešto što čini razliku od ostalog sadržaja na internetu. Digitalna pretplata i u svijetu predstavlja stup kvalitetnog novinarstva, onog koje živi od povjerenja svojih čitatelja.
24sata često primaju i odgajaju mlade novinare. Što bi preporučio mladim novinarima, koji tek počinju raditi?
24sata je od početka stvarao svoj novinarski kadar iz bazena mladih novinara. I sam sam počeo na sličan način i mogu reći da je 24sata bez dvojbe najbolje mjesto za razvoj mladih novinara jer odmah 'lete' u vatru i dobijaju prostor i prilike kakve se početnicima rijetko mogu pružiti. A ovdje stvarno imaju od koga učiti - od iskusnih urednika i vrhunskih starijih kolega, među kojima su i 'osvajači' najprestižnijih nagrada struke za svoj rad.
Kako vidiš budućnost 24sata?
Fokus će nam uvijek biti na kvalitetnom novinarstvu koje je na usluzi čitateljima, čak i onda kad im moramo reći istinu koju možda ne žele čuti. Pratit ćemo medijske trendove, razvijati digitalnu pretplatu, isprobavati novitete. Bit ćemo, kao i dosad, prisutni na svim postojećim platformama i prilagođavati se razvoju novih, uz naš jedinstveni stil koji čitatelji prepoznaju.