Prepoznatljivi hrvatski crveno-bijeli kvadratići ovih su dana zbog nogometne euforije posvuda, a jedan od najprepoznatljivijih simbola naše države krasit će i novu flotu nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa (CA). Za 35. rođendan kompanija je predstavila redizajn prepoznatljivog logotipa. Novi brend identitet uvod je u novo poglavlje prijevoznika kojemu sljedeći mjesec stiže prvi avion potpuno nove flote, a na svečanom predstavljanju u poslovnici Croatia Airlinesa na zagrebačkom Zrinjevcu jučer su se mogle čuti i najave novog razdoblja poslovanja kao i nove mreže destinacija. Iza vizualnog osvježenja stoji Ivana Ivanković, korporativna dizajnerica kompanije koja je s Croatijom već tri desetljeća.
– Novi znak i redizajn zrakoplova potvrđuju važnost hrvatskog nacionalnog identiteta i ulogu Croatia Airlinesa za hrvatsku vidljivost. Novi dizajn osigurava bolju prepoznatljivost. Crveni kvadratići dio su našeg grba, šahovnice, koja datira još iz srednjeg vijeka, plava boja također povijesno je simbolična, a predstavlja i Hrvatsku kao zemlju tisuću otoka – kazala je dizajnerica. Logo ne odudara znatno od onog prijašnjeg, već je dizajn repa zrakoplova postao inspiracija za glavni logo.
Promjene je doživjela i unutrašnjost kabine koja je u kombinaciji tamnoplave i svijetloplave boje. Dio sjedala izložen je i u prostorijama na Zrinjevcu, a osim novog dizajna, udobnija su i šira, imaju prilagodljive naslone za glavu, ugrađene vješalice za kapute, a putnicima će se svidjeti i USB-A i USB-C priključci za brzo punjenje uređaja, a snaga punjača je 60 Wata. Usto, novi Airbus A220 koji se ovih dana dovršava u Kanadi, iznad stolića s držačem za čaše ima i praktične držače za mobitele i tablete.
– Naš zrakoplov često je prvi susret putnika s Hrvatskom, a novim dizajnom taj dojam bit će još snažniji, dok će unutrašnjost biti komfornija uz veće prozore, više mjesta za prtljagu i brzi WiFi internet – rekao je direktor komercijalnih poslova Slaven Žabo.
Prva nova letjelica, kako smo pisali, ovoga ljeta premijeru će imati na liniji za Frankfurt. Novi avioni imat će 148 i 127 sjedala u konfiguraciji 2+3.
– Novim zrakoplovima ostvarit ćemo i manju potrošnju goriva i emisiju CO2 za čak 25 posto. S 15 novih Airbuseva, čiju potpunu isporuku očekujemo do kraja 2027., ostvarit ćemo puni potencijal za rast i razvoj uz daljnje širenje mreže letova. Nastavit ćemo još snažnije i efikasnije biti strateška podrška hrvatskom gospodarstvu i turizmu i svim našim poslovnim partnerima i putnicima – istaknuo je predsjednik Uprave CA, Jasmin Bajić.
Trenutačna flota ima primjerke stare i do 26 godina te putnicima ne baš omiljene bučne turbopropelerske Dash Q400 zrakoplove. Oni će biti umirovljeni, a novi avioni bit će 50 posto tiši. Ova godina za CA bit će izazovna zbog tranzicije prema unificiranoj floti, istaknuo je Bajić, te pritom dao naslutiti i neke nove korake u budućnosti kompanije.
POVEZANI ČLANCI:
– Za linije manjih kapacitete, npr. Zagreb-Sarajevo pronaći ćemo partnersku tvrtku s turbopropelerskim zrakoplovima koja će obavljati te letove, a nove Airbuse usmjerit ćemo i prema nekim novim destinacijama. Naš tim neprestano skenira nove destinacije, a želja nam je u budućnosti pokrenuti i izravne interkontinentalne letove – naglasio je direktor nacionalne kompanije.
Isto je istaknuo i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić.
– CA donosi ogromnu korist i gospodarstvu i turizmu. Hrvatska pozicionirana na prometnom čvorištu ovoga dijela Europe, a preko toga i cijeloga svijeta, novi zrakoplovi pridonijet će jačanju tih segmenata i na prometnoj karti Europe i svijeta jače će pozicionirati našu zemlju – zaključio je.
Kolika je cijena cijeloga projekta nije istaknuto, iz CA navode da je kataloška cijena jednog ovakvog zrakoplova četrdesetak milijuna dolara, no svih 15 komada Croatia je uzela u operativni leasing na 12 godina. U avijacijskim krugovima procjenjuje se da je mjesečni leasing ovog tipa aviona između 200 i 300 tisuća dolara po letjelici, a uz troškove održavanja, školovanja posada te druge operativne troškove cijeli posao kompaniju će vjerojatno stajati više od pola milijarde dolara.
RH mora, treba i želi imati svoju zrakoplovnu tvrtku. Ponosan sam na što je imamo. 35 godina već.