Rusija je navodno izgradila obrambenu liniju dugu 30-ak kilometara koristeći više od 2.000 željezničkih vagona, prema izvješću Telegram kanala DeepState, čija se procjena temelji na satelitskih snimkama iz okupirane Ukrajine.
Satelitske slike, nastale 10. svibnja 2023. i 6. veljače 2024., pokazuju da su ruske snage izgradile kontinuiranu liniju vagona koja se proteže od Olenivke, južno od grada Donjecka, do Volnovakhe na sjeveru i Mariupola. Izgradnja linije započela je u srpnju 2023. i može se promatrati kao zasebna linija ruske obrane, prema navodima DeepStatea. Iako je teško ocijeniti koliko je struktura učinkovita, dodaje se da bi je bilo teško oštetiti te da je probiti takve prepreke izuzetno teško.
Russia appears to have built a bizarre, 18-mile fortification from disused freight trains to protect itself in Ukraine, analysts say https://t.co/m1VmOyzc2I
— EJW (@TedWilcox7) February 12, 2024
Institut za proučavanje rata također je u nedjelju spomenuo izvješće "DeepStatea". Međutim, ISW je zauzeo oprezniji stav, sugerirajući da bi 30 kilometara dugi zid mogao biti izgrađen kao obrambena linija protiv mogućih budućih napada Ukrajinaca. Također se ističe da bi Rusija mogla upotrijebiti teretne vagone u druge svrhe.
Rusija je, inače, izgradila snažno utvrđene obrane duž većeg dijela prostranog fronta u Ukrajini. To je jedan od ključnih uspjeha Rusije u ratu i pokazalo se učinkovitim u sprječavanju napredovanja Ukrajine duž bojišnice, piše Business Insider.
VEZANI ČLANCI:
Umirovljeni brigadni general Mark Kimmitt, koji je desetljećima služio kao časnik američke vojske i također kao zamjenik direktora operacija za koalicijske snage u Iraku, objasnio je zašto je bilo tako teško ukrajinskim snagama probiti se kroz ruske obrane prošlog ljeta.
U videu objavljenom u srpnju u Wall Street Journalu Kimmitt je istaknuo da su ruske obrane složene jedna na drugu, stvarajući do osam slojeva opasnih fortifikacija. Prema njegovim riječima, probijanje takvih barijera zahtijevalo bi značajne ljudske i materijalne resurse.
VIDEO Je li ovo najteži posao na svijetu? U sibirskom brodogradilištu rade na -60
Da je do tih linija doć onda dalje nema problema,još su Ukrainci daleko od toga.