Internetske platforme Google, Mozilla, Facebook i Twitter podnijele su Europskoj komisiji prva izvješća o tome što čine u sprečavanju širenja dezinformacija, na što su se obvezali potpisavši nedavno kodeks prakse protiv dezinformiranja, a Komisija je jučer ocijenila ta prva izvješća kao dobar napredak u borbi protiv lažnih vijesti, no također je pozvala da se pojačaju napori i učini još više.
– Potpisnici kodeksa prakse protiv dezinformacija počeli su djelovati, na primjer tako što su dali ljudima nove načine pomoću kojih mogu doznati detalje o izvoru neke priče ili oglasa. Sada se trebaju pobrinuti da ti alati postanu dostupni diljem EU, trebaju nadzirati njihovu učinkovitost i konstantno se prilagođavati novim sredstvima koja koriste oni koji šire dezinformacije. Nemamo vremena za gubljenje – poručio je potpredsjednik EK zadužen za digitalno jedinstveno tržište Andrus Ansip.
Kodeks prakse potpisan je u listopadu 2018., a osim spomenutih kompanija koje funkcioniraju kao internetske platforme, potpisale su ga i poslovne udruge koje okupljaju oglašivače. Cilj Europske komisije bio je da, umjesto da novim propisima obveže kompanije na borbu protiv dezinformacija na internetu, privoli te kompanije da same povedu tu borbu i da redovito izvještavaju Komisije o tome kako napreduju.
U Bruxellesu žele vidjeti još veći napredak do početka kampanje za europske izbore, koji se održavaju krajem svibnja, kako bi spriječile dezinformiranje u predizbornoj kampanji poput onog zabilježenog u SAD-u uoči predsjedničkih izbora ili u Velikoj Britaniji uoči referenduma o Brexitu.
Tako EK sada, primjerice, poziva Facebook da pojača suradnju s provjerivačima činjenica. Google je uveo neke novosti u borbi protiv dezinformacija, ali to zasad nudi samo u malom broju država članica EU pa Komisija poziva da se to ponudi svima u čitavoj EU. Također, EK poziva Google da puno bolje u svojoj tražilici podržava rad web-stranica koje provjeravaju i istražuju istinitost objavljenih informacija na internetu.
Pogledajte video: Evo kolike su zapravo plaće po zanimanjima u Njemačkoj
da su se barem toliko trudili sa suzbijanjem dezinformacijama kada se odvijala fake news kampanja za ukazak u EU , onda im je sve bili prihvatljivo !