Grad Koprivnica od 2009. do 2013. godine “investirao” je više od milijun kuna novca građana u njihovo informiranje. Prema podacima što smo ih jučer dobili iz gradske uprave, iz proračuna se financiraju tri radiopostaje, dva tjednika, jedan portal, dvije televizijske kuće i jedan list što izlazi povremeno.
Izbori
Najviše je novca u petogodišnjem razdoblju dobila privatna radiopostaja Radio Koprivnica, oko 450.000 kuna. Slijedi također privatna postaja Radio Drava s oko 100.000 kuna manje, a Radio Glas Podravine dobio je oko 75.000 kuna.
Ta postaja pripada tvrtki Glas Podravine, koja izdaje i istoimeni lokalni tjednik. On je, pak, dobio oko 160.000 kuna. Tvrtka je u suvlasništvu Grada Koprivnice i nekolicine podravskih općina. Drugi lokalni tjednik, Podravski list, koji je u privatnom vlasništvu, dobio je oko 20.000 kuna. Regional, list koji iziđe nekoliko puta godišnje, iz proračuna je prihodovao oko 17.000 kuna.
Portal Koprivnica.net, pak, dobio je u pet godina oko 66.000 proračunskih kuna.
Dvije lokalne televizije iz proračuna su primile novac samo lani, i to za prijenos svečane sjednice Gradskog vijeća u povodu Dana grada. Varaždinska televizija dobila je oko 9000 kuna, a Televizija Srce 7500 kuna.
Iz podataka po godinama vidljivo je kako se “financijska aktivnost na polju informiranja” povećava u godinama u kojima se održavaju lokalni izbori.
Tako je u 2009. godini iz gradskog proračuna izdvojeno oko 218.000 kuna, a u naredne dvije godine manje od 200.000 kuna.
Godine 2012. stavka “informiranje” u gradskom proračunu podebljana je na oko 240.000 kuna da bi lani - opet u izbornoj godini - dosegla rekordnih oko 350.000 kuna.
Emisije i vijesti
Što to zapravo gradska vlast financira javnim novcem? Dobili smo objašnjenja samo za radijske postaje i Glas Podravine.
Na Radiju Dravi, tako, oko 350.000 u pet godina stajao je zakup programa od 30 minuta tjedno, a riječ je o emisiji koja obrađuje gradske teme i ide petkom.
Utorkom ide isto takva emisija na Radiju Koprivnici, ali ta postaja, prema ugovoru, također “objavljuje informacije o Naručitelju u informativnim emisijama”.
Sličan ugovor ima i Radio Glas Podravine te istoimeni tjednik, u kojemu gradska uprava ima, recimo, rezervirane dvije stranice po broju.
Prema Zakonu o medijima i Kodeksu časti hrvatskih novinara svako publiciranje sponzoriranog sadržaja mora se jasno označiti kako se čitatelji ili slušatelji ne bi dovodili u zabludu. Ako nije tako, to se smatra prikrivenim oglašavanjem, koje je zabranjeno.
to me nista ne cudi kod ove podobne gradonacelnice.