Dostupnost zdravstva u pandemiji

Građani ocijenili zdravstvo sa 3,45. Beroš: Naša solidarnost je bez konkurencije

Zagreb: Ministar zdravstva Vili Beroš održao konferenciju za medije
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/3
04.02.2021.
u 09:01

Zdravstvenu uslugu tijekom pandemije imalo je dogovoreno 41 posto građana od čega ju je uspjelo realizirati njih 16,5 posto dok je za njih 11,2 posto termin odgođen i nisu dobili novi

Dostupnost zdravstva u pandemiji dobrom je ocijenilo 42 posto građana Hrvatske, svaki peti termin pregleda, pretrage ili zahvata dogovoren prije pandemije je prolongiran, dio je rezultata ekskluzivnog istraživanja koje je Ipsos proveo za zdravstveni portal zelimzdravlje.com. Rezultate su u panel diskusiji komentirali ministar zdravstva Vili Beroš, dr. Lucian Vukelić, ravnatelj HZZO-a, dr. Renata Sabljar Dračevac, predsjednica saborskog Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku te europarlamentarci doc.dr.sc. Tomislav Sokol i Sunčana Glavak. 

Zbog pandemije novog koronavirusa zdravstveni sustav RH prilagođavao se i uvodio različite načine funkcioniranja, dodatne traume s potresima neke su ustanove u potpunosti ili dijelom onesposobile za rad. Koliko je zdravstvo uopće dostupno građanima RH temelj je istraživanja koje je Ipsos proveo za portal zelimzdravlje.com. Prema rezultatima, dostupnost zdravstva u pandemiji dobrom je ocijenilo 42 posto građana, a lošom njih 14 posto. Zdravstvenu uslugu tijekom pandemije imalo je dogovoreno 41 posto građana od čega ju je uspjelo realizirati njih 16,5 posto dok je za njih 11,2 posto termin odgođen i nisu dobili novi, a novi termin odgođenog pregleda, pretrage ili zahvata dobilo je devet posto ispitanika. 

Većina građana, njih 58,2 posto, uspjelo je kontaktirati svog liječnika primarne zdravstvene zaštite, njih 16,5 posto uspjelo je to uz poteškoće, a 3,1 posto nije uspjelo doći do svog primarnog liječnika. 

Ispitanici koji su koristili zdravstvo tijekom pandemije pri tomu su se većinom osjećali sigurno, njih 48,2 posto te su zdravstvo ocijenili s 4,10. Manje sigurno i lošijom ocjenom sustav su ocijenili oni koji nisu ni koristili zdravstvene usluge tijekom pandemije. Rezultat je to koji još jedanput dokazuje nelagodu i strah što je pandemija izazvala u građana koji se često odlučuju iz straha od infekcije sami odgoditi potrebne zdravstvene usluge. 

Rezultati su predstavljeni na online panel diskusiji u organizaciji zelimzdravlje.com na kojoj je kao jedan od panelista ministar zdravstva Vili Beroš, među ostalim, poručio:

- Mnoge ekonomski stabilnije i jače zemlje imaju zadatak nositi se sa svim izazovima pandemije. Kad podvučemo crtu - zajedništvo, naša srčanost, solidarnost i briga za druge je bez konkurencije -.

Pandemija je zdravstvo dosad koštala 1,3 milijardi kuna, rekao je dr. Lucian Vukelić, ravnatelj HZZO-a: 

- Sve ono što smo trebali napraviti, što smo stavili u proračun, uspjeli smo isfinancirati, krajem prošle godine smo uspjeli riješiti i većinu duga prema ljekarnama. Sustav kao takav zasad je stabilan. Milijarda i skoro 300 milijuna kuna dosad potrošenih na COVID-19 je stvarno velika brojka koju smo zasad uspjeli financirati - .

Zdravstveni program EU se osamostalio i uvećan je za 12 puta, komentirao je doc.dr.sc. Tomislav Sokol europarlamentarac iznoseći detalje tog programa dok je europarlamentarka Sunčana Glavak donijela presijek europske reakcije na pandemijsku krizu i izazove pred Europom. 

Iskustvo onkoloških bolesnika u RH u vrijeme pandemije 

Potrebni pregledi, lijekovi i terapije za 58,2 posto onkoloških bolesnika bilo je dostupno u potpunosti, uglavnom dostupno za njih 32,2 posto, a nedostupno za 9,1 posto - pokazalo je istraživanje o kojem raspravu donosimo na portalu zelimzdravlje.com koji danas, na Svjetski dan borbe protiv raka, počinje s radom. 

Važnost prevencije, ali i adekvatnog liječenja raka istaknula je dr. Renata Sabljar Dračevac u panel diskusiji gdje je najavila i ponovno pokretanje inicijative saborskih zastupnika Zastupnici protiv raka. 

Panel diskusiju možete pogledati ovdje.

Komentara 1

ME
MediciKM
09:17 04.02.2021.

Evo, ja svom doktoru opće prakse i sestri dajem čistu 5. Odlični su, super organizirani a puno toga se riješi telefonom jer je sestra sposobna i zna svoj posao. To što je žena postala primarno adinistrativni radnik a tek onda ono za što se školovala to više ne spada u kategoriju kvalitete zdravstva nego u neznanje ministarstva koje izmišlja kojekakve idiotarije koje mora obavljati jedna medicinska sestra. Dalje u sustav ne idem, hvala dragom Bogu na zdravlju tako da ne mogu pisati recenzije na tu temu. U prošlosti što sam bio po bolnicama, dajem solidnu 4.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije