Iako OESS u Srbiji ne raspisuje i ne provodi izbore, predstavnici te međunarodne organizacije simbolično su u utorak navečer u središtu Beograda pokrenuli kampanju kojom birače pozivaju da 8. prosinca izađu na birališta i izaberu predsjednika.
Ta kampanja, tijekom koje će se uz brojne televizijske reklame u Srbiji postaviti i deseci jumbo plakata s natpisom "O tebi se radi - glasaj", potvrđuje zabrinutost međunarodne zajednice za uspjeh predsjedničkih izbora u Srbiji, koji su već jedanput - u listopadu - propali zbog slaba odziva birača. Prema procjenama analitičara i istraživača javnog mnijenja, trojica kandidata - Vojislav Koštunica, Vojislav Šešelj i Borislav Pelavić - teško će 8. prosinca na birališta privući više od 50 posto birača, koliko je potrebno za uspjeh izbora. Zbog toga bi za uspjeh izbora, ali i Koštuničinu pobjedu u prvom krugu, kako se procjenjuje, mogao biti presudan odziv birača Miroljuba Labusa, koji je na prije održanim predsjedničkim izborima osvojio oko milijun glasova. Labus je u međuvremenu napustio Demokratsku stranku premijera Zorana Đinđića i najavio mogućnost da G17, nevladina organizacija stručnjaka kojoj je na čelu, postane strankom. Još se, međutim, nije očitovao hoće li pozvati svoje glasače da izađu na birališta 8. prosinca i glasuju za Koštunicu.
Premijer Đinđić i dalje odbija dati potporu Koštunici i pozvati građane na izbore. Koštunica pak Đinđićevu potporu odbija, a predsjednik Demokratskog centra Dragoljub Mićunović nastavlja svoju "mirovnu misiju" između dvaju suprotstavljenih tabora. Mićunović je i jučer obavio nekoliko razgovora s Đinđićem i Koštunicom. O njihovim rezultatima javnost nije obavijestio, ali je i dalje uvjeren da samo Koštunica može pobijediti Šešelja te da stoga Koštunicu treba poduprijeti cijela vladajuća koalicija. Slab odziv birača povećao bi šanse Šešelju da uđe u drugi krug. Toga je očito svjesna i međunarodna zajednica, koja preko OESS-a pokušava privući građane da glasuju.
Pitanje je hoće li uspjeti. Najnovija istraživanja gledanosti televizijskih emisija pokazuju da srbijanske građane od politike i izbora više zanimaju turbofolk emisije i koncerti, poput onoga Cece Ražnatović, snimka kojega je bila jedan od najgledanijih programa u posljednjih šest mjeseci.
BEOGRAD Zorana Bajt