– Osam tisuća vozila prosječni je dnevni promet na županijskoj cesti i to ne dopušta gradnju četiri trake. To znači da je ova cesta građena normalno, optimalno s jednom takom u svakom smjeru, ali ono što je pametno od HC-a jest da u budućnosti, za nekih 15 do 20 godina, ti objekti u nekom budućem profilu mogu imati dvije trake. Iako je ministar iz Zagorja, vidite da nisam pokleknuo čak ni lokalnoj i regionalnoj samoupravi koja je možda čak i tražila odmah brzu cestu, ali to stvarno nema smisla. Dakle, ceste se grade, što ja tvrdim od početka mandata, na način da se uspoređuje promet. Inače, da smo bili u vrijeme HDZ-a, vjerojatno bi ovdje bila autocesta jer su se one u Hrvatskoj gradile kad je promet bio i četiri tisuće vozila na dan. S druge strane, dionica od Zaboka do Zlatar Bistrice stoji 400 milijuna kuna, a to je zapravo 20 lipa od trošarine koji plaćaju korisnici benzinskih crpki u Hrvatskoj, 20 lipa koje je uzeto HAC-u da bi se ostali projekti i u Zagorju, i u Dalmaciji, Podravini i Slavoniji gradili jer je to infrastruktura kojom se koristi najveći dio lokalnog stanovništva To je i odgovor zašto je koncesija dobra. Upravo zato da HC ima novac za ovakve projekte – rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić prilikom uvođenja u posao investitora na drugoj fazi gradnje brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok, sa spojem na Breznički Hum.
Na pitanje u vezi s izjavom predsjednika Josipovića kako o svemu ima premalo informacija da bi komentirao, ministar Hajdaš Dončić kazao je da bi svima bilo sve jasno da su u projekt bile uključene PR-agencije koje bi to jednostavno svima objasnile, no one su ukinute. Zato je ponovio da je dug HAC Rijeka – Zagreb četiri milijarde i 100 milijuna kuna. Slaže se da je moguće reprogramirati dug, ali trošak do 2038. godine bio bi osam milijardi eura.
– To je važno jer bi HAC-u trebala biti vraćena trošarina od 0,60 kuna, a to znači da bi građani kupnjom goriva financirali zaduživanje HAC-a. Sama koncesija je iznajmljivanje, a monetizacija je jednokratna uplata. Projekt Pelješki most, Čiovo, Podravska obilaznica i ova cesta – projekti su koje mora financirati HC, pa čak i ako dolaze EU fondovi, moraju osigurati između deset i pedeset posto novca – objasnio je Hajdaš Dončić.
Monetizacijom, kaže, neće se dodatno opteretiti građane, a građani će dobiti dobar standard u željeznicama i cestama. – Mislim da je predsjednik Josipović vrlo savjestan, odgovoran i najbolji izbor za RH i da vjerojatno zna sve – zaključio je Dončić. Nije se složio da su iz HNS-a stizali neki drukčiji tonovi. – Moja školska kolegica Anka Mrak Taritaš dala je vrlo korektnu izjavu – kratko je odgovorio Hajdaš Dončić objasnivši da ostavku može dati samo ako monetizacija bude zaustavljena jer ne može dati ostavku ako stignu ponude koje nisu zadovoljavajuće za RH.
– A ako dođe do prekida monetizacije, a ovo je generalno moj model koji se tiče raspodjele trošarina, onda nemam više ideje kao ministar, trebat će doći netko drugi s nekom drugom idejom – kazao je ministar Hajdaš Dončić.
Bravo ovako odlucan može biti samo covjek sa ženinim prezimenom!!! Aj ti fino kopati Zagorske brege to je posao za tebe.