Na hrvatskom tržištu poštanskih usluga u četvrtom tromjesečju 2017. ostvaren je rast prihoda u odnosu na treće tromjesečje od 6 posto te od 3 posto u odnosu na isto razdoblje 2016., a sve kao rezultat povećanih aktivnosti na tržištu, ističu iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Ne iznoseći podatke o tome koliko su točno iznosili prihodi na poštanskom tržištu, nego samo koliko je bilo poštanskih usluga, po vrstama i udjelima, iz HAKOM-a komentiraju da je "broj poštanskih usluga očekivano porastao u četvrtom tromjesečju 2017., jer se u tom razdoblju građani i poduzeća uobičajeno više koriste poštom, te je takav trend prisutan unatrag nekoliko godina".
Po njihovim HAKOM-ovim podacima, u četvrtom tromjesečju 2017. poštanskih usluga ukupno bilo 80,3 milijuna, što je za 8 posto više nego u prethodnom lanjskom tromjesečju, pri čemu je porast zabilježen i kod pismovnim pošiljaka, paketa i tiskanica, od čega jedino paketske usluge ostvaruju neprekinut rast iz tromjesečja u tromjesečje.
No, u odnosu na četvrto tromjesečje 2016. broj ukupnih poštanskih usluga u četvrtom tromjesečju 2017. bio je manji za 4,4 posto. "Iako se neke usluge, poput pismovnih pošiljaka, sve manje koriste i pada im broj iz godine u godinu, prihodi na godišnjoj razini na tržištu poštanskih usluga rastu bez obzira što je ukupan broj usluga u 2017. manji nego u 2016., i to prvenstveno zbog povećanja usluga s nekom od dodanih vrijednosti, odnosno ekspresnih usluga koje su u 2017. imale rast od 15 posto", poručuju iz HAKOM-a.
Osim u unutarnjem, pojačane su aktivnosti poštanskih službi u četvrtom tromjesečju prošle godine bile i u međunarodnom poštanskom prometu, gdje je ostvaren najveći broj usluga promatrajući ostvarene rezultate po pojedinim tromjesečjima u protekle tri godine. Tako se broj usluga u četvrtom tromjesečju u međunarodnom prometu povećao za više od 26 posto u odnosu na treće tromjesečje 2017., odnosno za 17 posto u odnosu na četvrto tromjesečje 2016., s time da je na povećanje najviše utjecao povećan broj prekograničnih paketa i usluga povezanih s e-trgovinom.
To je utjecalo i na rast udjela međunarodnog prometa na poštanskom tržištu, koji je na kraju lanjskog četvrtog tromjesečja iznosio više od 10 posto. Iz HAKOM-a iznose i da je krajem 2017. usluge na tržištu poštanskih usluga pružalo 22 davatelja, među kojima je najveći HP-Hrvatska pošta s udjelom od 83 posto.