Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga provela je postupak nadzora nad dijelom poslovanja Uniqa osiguranja i utvrdila nezakonitosti u predugovornim dokumentima s ključnim informacijama za proizvode osiguranja života FidelisLife i Dollarprotect osiguranja kod kojih klijent snosi rizik ulaganja.
Nadzorom je utvrđeno da osiguranje nije postupilo u skladu sa zahtjevima određenih članaka PRIIP Uredbe i PRIIP Delegirane uredbe koji propisuju oblik i sadržaj dokumenta s ključnim informacijama, što može dovesti do otežanog razumijevanja karakteristika proizvoda te dovođenja u zabludu ugovaratelja osiguranja (malih ulagača), a time i do njihovih potencijalnih gubitaka.
Iz Hanfe pojašnjavaju da je prije ugovaranja osigurateljnog proizvoda prodavatelj dužan potencijalnom ugovaratelju osiguranja uručiti predugovorni dokument koji sadrži propisane informacije o ključnim karakteristikama proizvoda, takozvani KID, kako bi se ugovarateljima osiguranja pomoglo u razumijevanju karakteristika, rizika i troškova proizvoda te mogućih dobitaka i gubitaka koje može ostvariti. Na taj način klijent može donijeti informiranu odluku o sklapanju ugovora te proizvod lakše usporediti s ponudom drugih proizvoda.Hanfa je Uniqi izdala nalog za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti sa zahtjevom za izmjenom, revizijom i usklađenjem dokumenta s ključnim informacijama za proizvode naziva FidelisLife i Dollarprotect.
Utvrđena je i odgovornost uprave koja nije osigurala da društvo posluje u skladu s propisima kojima se uređuje poslovanje društva za osiguranje. U dokumentima nedostaje informacija o nadležnom tijelu koje provodi nadzor nad društvom (kod proizvode FidelisLife), a u odjeljku „Kakav je ovaj proizvod?“ nije u potpunosti opisana vrsta malog ulagača, odnosno nije naveden rok investicijsko-osigurateljnog proizvoda, a kod proizvoda Dollarprotect nisu u potpunosti navedeni ciljevi i način njihova ostvarenja, opisani temeljni instrumenti ili referentne vrijednosti, određeno tržište u koje se ulaže, način određivanja povrata i glavni činitelji o kojima povrat ovisi.
U odjeljku „Što se događa ako Uniqa nije u mogućnosti izvršiti isplatu?“ nedostaje informacija da mali ulagač može pretrpjeti gubitak zbog neizvršavanja obveza subjekta koji nije izdavatelj investicijsko-osigurateljnog proizvoda (kod proizvoda Dollarprotect), a u odjeljku „Koliko bih a dugo trebao držati i mogu li podići novac ranije?“ nije cjelovito opisan postupak otkupa police osiguranja kao oblika dezinvestiranja, kao i razlog za odabir preporučenog razdoblja držanja kod proizvoda Dollarprotect).
Nadalje, u odjeljku „Kako se mogu žaliti?“ nije u potpunosti opisan postupak podnošenja pritužbe, odnosno dana odgovarajuća poveznica na internetske stranice društva, dok u odjeljku „Druge relevantne informacije“ nedostaje naznaka svih dokumenata koji se moraju uručiti ugovaratelju osiguranja u predugovornoj fazi, odnosno preopćenito se upućuje na odgovarajuće internetske stranice gdje se mogu pronaći dokumenti i dodatne informacije o proizvodu.