Prije izglasavanja konačnog prijedloga Zakona o HRT-u, Koordinacija komercijalnih medija podnijela je saborskim zastupnicima prijedloge, ponajprije vezano uz promidžbeni program, koje bi trebalo ugraditi u zakon. Koordinacija tako smatra potrebnim postupno ukidati promidžbeni program na javnoj televiziji između 18 i 22 sata, smanjiti minutažu njegova emitiranja do 18 sati te zabraniti emitiranje za trajanja igranog filma.
Smanjenje u 4 godine
Prijedlog je da se trajanje promidžbenog programa postupno smanjuje tijekom četiri godine od 18 do 22 sata, do potpunog ukidanja. Do 18 sati emitiranje promidžbenog programa postupno bi se smanjivalo s devet na šest do tri minute u jednom satu. Prema prijedlogu zakona, predviđeno je samo smanjenje promidžbenog programa u udarnom terminu sa šest na četiri minute u jednom satu. Komercijalni mediji smatraju da je potrebno rigoroznije smanjenje promidžbenog programa s obzirom na predviđeno povećanje prihoda od pristojbe, restrukturiranje poslovanja HRT-a, kao i potpuna usmjerenost na ispunjavanje javne usluge, a time i odabir jednostrukog financiranja. Na prošlotjednom skupu Novinarstvo i politika i predsjednik Ivo Josipović zauzeo se za pravednu participaciju privatnih i javnih medija na tržištu kako jedan medij ne bi pokupio vrhnje na oglašavanju zatirući pluralizam medija, ali i da se radikalnim rješenjima ne uruši javna televizija.
Javni interes
Marjan Jurleka, voditelj Koordinacije, smatra da novi zakon treba jasno definirati javnu ulogu HRT-a, koji smatra prevelikim, preskupim i neefikasnim uzme li se u obzir velik broj zaposlenih, velik broj pomoćnika glavnog ravnatelja, dobra zaštita menadžerskim ugovorima... Novi zakon trebao bi jasno definirati javnu ulogu HRT-a i strogo je ograničiti od komercijalne djelatnosti kako bi se prihodi od pristojbe utrošili na pitanja od javnog interesa. Jednako tako, ako se zakonopisac odlučio uvrstiti uporabu arhivskog materijala u komercijalnu djelatnost, nužna je kontrola cjenika za njegovu uporabu. U zakonu se predviđa i novčana kazna HRT-u od 100 tisuća do milijun kuna u slučaju da, primjerice, ne postigne opseg udjela europskih audiovizualnih djela te neovisnih proizvođača ili pak opseg udjela hrvatske glazbe te ako obavi oglašavanje u trajanju duljem od propisanog. Komercijalni mediji smatraju da je u tom dijelu potrebno uvrstiti i odredbu o oduzimanju protupravno stečene koristi jer se u suprotnom diskriminira ostale nakladnike koji su to dužni učiniti sukladno Zakonu o elektroničkim medijima.
HRT-u ukinuti reklame od 18 do 22 sata i u vrijeme emitiranja filmova
Do 18 sati reklame bi se postupno smanjivale s devet na šest do tri minute u satu.
Komentara 51
Problem HRT-a nisu reklame & pretplata nego 300 ljudi koji primaju visoke plaće a mjesečno su na poslu 3-4 dana ! Problem su ti politički nedodirljivi i brižljivo skivani od javnosti.
HTV je povlaštena jer ubire harač, a ostale TV ne. Dakle, HTV ne bi trebao živjeti od reklama, a privatne bi. HTV treba financirati iz proračuna, a pretplatu ukinuti. Dok je državna Tv bila jedina pretplata je bila logična, a sad nema smisla.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
dečki ili reklame ili pretplata.