– Što se tiče problema i prigovora potrošača prošlu su godinu obilježile ovrhe (blokade računa), javne usluge (telekomunikacije i električna energija) te materijalni nedostaci – sažeo je lanjske najčešće muke naših potrošača predsjednik udruge Potrošač Igor Vujović.
Kaže da je, unatoč harmonizaciji hrvatskih zakona s onim europskima, na području telekomunikacijskih usluga i dalje najveći problem ljudski faktor i učestala primjena nepoštene poslovne prakse pri ugovaranju i zasnivanju pretplatničkih odnosa jer akviziteri pružaju neistinite, obmanjujuće i zavaravajuće informacije radi pribavljanja što većeg broja korisnika. Isti model nepoštene poslovne prakse prisutan je i kod sklapanja ugovora s pružateljima ili distributerima električne energije jer akviziteri daju neprovjerene informacije o smanjenju računa ako se prijeđe novom distributeru, a često je i krivotvorenje potpisa pa potrošači doznaju da su promijenili distributera tek kada prime prvi račun. Kada je pak riječ o kupljenom proizvodu i pojavi materijalnog nedostatka, praksa trgovca je upućivanje na servis, a potrošačima se ne kaže da imaju pravo na izbor (popravak, sniženje cijene, novi ispravan proizvod ili povrat novca), a često se navode i neistiniti rokovi za reklamaciju.
– Prema statističkim podacima EU, Hrvati su na posljednjem mjestu po poznavanju potrošačkih prava, a trgovci i pružatelji javnih usluga sustavno iskorištavaju neinformiranost i needuciranost građana o njihovim potrošačkim pravima – reče Vujović.
>> Koliko ste dobro upoznati s pravilima za kupnju proizvoda na sniženjima i rasprodajama?
>> Sniženja triput godišnje, jeftinije mora biti 20% robe
Hrvati su o svemu slabo informirani pa tako i o svojim potrošaćkim pravima , međutim ono što je glavni problem je infrastruktura koja bi morala stajati iza potrošaća , ta infrastruktura bi morala biti brza i efikasna a ona to nije , od toga da moraš pismeno uložit prigovor prodavaču tj proizvođaću , pa petnaest dana čekati na odgovor pa bla, bla , bla .......