Vaš glas – Igor Vujović

Hrvati najmanje u EU poznaju potrošačka prava

17.10.2012., Zagreb - Igor Vujovic, tajnik Potrosaca, drustva za zastitu potrosaca.
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
08.01.2015.
u 23:15

Novi predsjednik udruge Potrošač upozorava na najčešće probleme potrošača koji su i lani bili izloženi nepoštenju, zavaravanju, lažnim informacijama, krivotvorenju...

– Što se tiče problema i prigovora potrošača prošlu su godinu obilježile ovrhe (blokade računa), javne usluge (telekomunikacije i električna energija) te materijalni nedostaci – sažeo je lanjske najčešće muke naših potrošača predsjednik udruge Potrošač Igor Vujović.

Kaže da je, unatoč harmonizaciji hrvatskih zakona s onim europskima, na području telekomunikacijskih usluga i dalje najveći problem ljudski faktor i učestala primjena nepoštene poslovne prakse pri ugovaranju i zasnivanju pretplatničkih odnosa jer akviziteri pružaju neistinite, obmanjujuće i zavaravajuće informacije radi pribavljanja što većeg broja korisnika. Isti model nepoštene poslovne prakse prisutan je i kod sklapanja ugovora s pružateljima ili distributerima električne energije jer akviziteri daju neprovjerene informacije o smanjenju računa ako se prijeđe novom distributeru, a često je i krivotvorenje potpisa pa potrošači doznaju da su promijenili distributera tek kada prime prvi račun. Kada je pak riječ o kupljenom proizvodu i pojavi materijalnog nedostatka, praksa trgovca je upućivanje na servis, a potrošačima se ne kaže da imaju pravo na izbor (popravak, sniženje cijene, novi ispravan proizvod ili povrat novca), a često se navode i neistiniti rokovi za reklamaciju.

– Prema statističkim podacima EU, Hrvati su na posljednjem mjestu po poznavanju potrošačkih prava, a trgovci i pružatelji javnih usluga sustavno iskorištavaju neinformiranost i needuciranost građana o njihovim potrošačkim pravima – reče Vujović. 

>> Koliko ste dobro upoznati s pravilima za kupnju proizvoda na sniženjima i rasprodajama? 

>> Sniženja triput godišnje, jeftinije mora biti 20% robe

Komentara 4

YA
yan
13:09 09.01.2015.

Hrvati su o svemu slabo informirani pa tako i o svojim potrošaćkim pravima , međutim ono što je glavni problem je infrastruktura koja bi morala stajati iza potrošaća , ta infrastruktura bi morala biti brza i efikasna a ona to nije , od toga da moraš pismeno uložit prigovor prodavaču tj proizvođaću , pa petnaest dana čekati na odgovor pa bla, bla , bla .......

OK
okus
08:32 09.01.2015.

Pa Sincic to vec nekoliko godina pokazuje al tko to zeli shvatiti?!

DJ
djurex
23:42 09.01.2015.

Ma...zapravo je to sve tragikomicno..gdje su svi ti zastitnici prava kad se spominje privatizacija vodnih resursa? Sva ta silna briga jel maslac 5 ili 5,5 kuna ? Pricate o nevaznim temama da se skrenu stvari sa vanih tema..manipulacija medijima :)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije