Unatoč mnogim raspravama o korisnosti i štetnosti mlijeka, ono je jedna od osnovnih namirnica u svakom kućanstvu. Prema istraživanju agencije MEMRB, koje je trajalo 12 mjeseci, a završilo je u srpnju 2009. godine, procjenjuje se da je u maloprodaji za 203 milijuna litara mlijeka dobiveno 1,2 milijarde kuna, prenosi portal jatrgovac.com.
Svježe i trajno mlijeko može se još podijeliti na obično, funkcionalno, s okusima i druge vrste. Običnog je mlijeka više od 90 posto, funkcionalnog je pet posto, mlijeka s okusima manje je od dva posto, a biljnih je mlijeka zanemarivih 0,3 posto. Najviše mlijeka proda se u hipermarketima (32 posto), a u malim i velikim trgovinama te supermarketima prodaje se približno jednaka količina mlijeka.
Najviše se prodaje mlijeko od dva do tri posto mliječne masti, a prodaja onog s postotkom mliječne masti do jedan posto iz godine u godinu opada. U posljednje tri godine udio trajnog mlijeka narastao je više od 10 posto, pa je trajnog mlijeka više od 70 posto. Obično trajno mlijeko najveći je podsegment. Vodeći su proizvođači Dukat, Vindija, Meggle te neke manje privatne mljekare.
Kravlje mleko je dobro za telad. A, sada ozbiljno - to je 50 lit per capita i to je neverovatna cifra. Mora da je black market u BiH, Srbiji...