Posljednje dvije-tri godine Sandra i Davor jedva uspijevaju svojoj tročlanoj obitelji priuštiti ono na što su navikli prije punog desetljeća, i ljetovanje i zimovanje.
– Nastavi li se ova kriza, dogodine ćemo morati birati ili ljetni ili zimski odmor. Još se nismo oporavili od ljeta, a evo već ulazimo u kredit za skijanje – kaže Zagrepčanka Sandra. Činjenica da su, zbog sina, vezani za zimske praznike koji su u sezoni najviših cijena na europskim skijalištima svake je zime uzrujava iznova.
– Ma užas, tih sedam dana platit ćemo tisuću i pol kuna skuplje nego da idemo na skijanje samo tjedan poslije! – ljuti se Sandra.
Termin zacementiran
Sa sličnim gubitkom računa svih sto tisuća Hrvata koliko će ih silom prilika skijati rame uz rame s najimućnijim Europljanima, po najvišim cijenama, a samo zato što je termin školskih praznika – zacementiran. Ministarstvo prosvjete nije prihvatilo upozorenja turističkih agencija da su školski praznici neposredno nakon Nove godine nepotreban udar na džep hrvatskih obitelji. Hrvatski skijaši već više godina na europskim skijalištima ostavljaju pokoji milijun eura samo zato što nemaju izbora i moraju na skijanje u vrijeme praznika, odmah nakon novogodišnjeg slavlja. No, ove je zime situacija drastičnija jer tzv. hrvatski tjedan cijeli upada u najskuplji termin. Taj će, pak, neželjeni luksuz naši skijaši platiti ukupno oko 40 milijuna eura i barem osam milijuna eura više nego da su mogli na skijanje sedam dana kasnije kada cijene padaju od 20 do 30 posto.
Više ranih uplata
A da paradoks bude veći, na gubitku je i hrvatski proračun koji ostaje zakinut za najmanje 1,6 milijuna eura, kroz PDV i potrošnju koja će se odviti u Austriji, Italiji... umjesto u Hrvatskoj.
– Upravo smo s tim argumentima pokušali proljetos uvjeriti Ministarstvo obrazovanja da zimski praznici budu kasnije. Objašnjavali smo da bi novac koji će naši ljudi dati za skuplje aranžmane potrošili negdje u nas. Odbijeni smo jer da se datumi ne mogu micati zbog rokova iz kalendara državne mature, što su nazvali nacionalnim prioritetom – kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija.
Da je hrvatskim ljubiteljima skijanja stroga administracija svalila na leđa prevelik ceh, smatraju i neki ski-domaćini, pa su za Hrvate napravili cjenovne ustupke.
– Ali to je sporadično. Većina će platiti punu, najvišu cijenu – kaže Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas, gdje se ski - aranžmani prodaju kao i lani.
U Atlas Airtoursu, pak, bilježe 11 posto bolju prodaju. – Naši kupci, za razliku od lani, masovno koriste first minute popuste od 20 posto – ističu. Slično je i u Generalturistu gdje “bilježe znatno veći interes za skijanje u odnosu na prošlu godinu” i gdje također bilježe trend first minute kupnje uz 20 posto popusta.
\"Zar je to država gdje turističke agencije kroje kalendare rada škola za šačicu bogataša-lopova.\" znaci po ovome, svatko tko si moze priustit skijanje/ljetovanje (jer budimo realni ljetovanje je mnogo skuplje inace) , u ovom slucaju na kredit, je lopov?