F-16 Barak

Hrvatska nabava aviona postala je poligon za glavnu političku bitku

F-16
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/8
02.02.2019.
u 09:00

Informacije cure već mjesec dana, a zanimljivo da tek sada smetaju, rekao je Plenković, aludirajući da “curenje” nije smetalo dok je bilo upereno protiv njegove Vlade

Priča o nabavi izraelskih zrakoplova postala je isključivo politička tema. To je primijetio i hrvatski premijer Andrej Plenković, koji iz Dubrovnika poručuje kako je priča dobila dimenzije otprilike tko je tu kriv.

– Išli smo na eliminiranje svih mogućih posrednika, ali nažalost nije došlo do dobivanja suglasnosti američke vlasti. Mi ćemo u saborskoj raspravi objasniti našu analizu i zaključke kako i zašto se to dogodilo. U svakom slučaju, radilo se u dobroj vjeri, htjeli smo dobiti osiguranja da će doći do posla od najviših mogućih razina, na žalost do toga nije došlo i evo sada ćemo s naučenim lekcijama ići dalje – poručio je. Plenković je komentirao i zahtjeve oporbe kao i medijska pitanja o odgovornosti zbog “curenja informacija”, odnosno dokumenata s oznakom tajnosti, riječima kako te informacije cure već mjesec dana, a zanimljivo kako tek sada smetaju. Očito je Plenković aludirao na činjenicu da “curenje” nije smetalo dok je bilo upereno protiv njegove vlade, a smeta sada kada dokumenti pokazuju drukčije.

Pogledajte video - Ivanković: Američko veleposlanstvo u Zagrebu bilo je za grčku ponudu F-16

Oporba traži istragu

No na priči ne sustaje ni oporba koja i dalje priprema interpelaciju za ministra obrane Damira Krstičevića, a šef SDP-a Davor Bernardić u petak je od DORH-a zatražio hitnu istragu zbog curenja dokumenata o neuspjeloj nabavi F-16 Barak medijima.

– Kako je moguće da ti klasificirani dokumenti, što je potvrdio i ministar Krstičević, cure u javnost? Tko ih dila? Tražimo o tome hitnu istragu i postupanje DORH-a po službenoj dužnosti – izjavio je Bernadić.

SDP-u, naravno, nije lako, jer stranka je temeljila zahtjev za odgovornošću Krstičevića na tekstu i objavi dokumenta na portalu Index.hr, kojim se sugerirala odgovornost hrvatske strane za propali posao. No kada je Večernji list objavio cjelovite dokumente, to je poljuljalo vjerodostojnost SDP-ove inicijative. Uobičajeno je, naime, da ozbiljna stranka ne gradi svoju jaku političku inicijativu na krnjem i dokumentu koji su izmanipulirali ili izvori tog portala ili nerazumijevanje autora. Ili činjenica da su imali uvid u samo dio dokumenta. No, taj portal i dalje nastavlja u istom tonu. U najnovijem tekstu Indexova autora ponavlja se dezinformacija da je to predodobrenje poslano iz SAD-a “na Vladu”, a nije, nego je taj dokument iz SAD-a poslan vladi, ali – izraelskoj!

Pogledajte i intervju s vojnim analitičarem: "Hrvatska je kolateralna žrtva, Amerikanci su inicirali slučaj pa dignuli ručnu"

U cijeloj mistifikaciji i kreiranju teza o neupitnoj nevjerodostojnosti i krivnji hrvatske strane jedan drugi portal – “Obris.org” – premetnuo se u žestokog kritičara Večernjakovih tekstova, ne libeći se i poimence optuživati novinare Večernjeg da pišu tekstove naručene u Vladi i MORH-u. I premda nije uobičajeno da mediji poimence “ratuju”, ovdje je prijeđena svaka granica pa valja reći da je vojni analitičar Igor Tabak, čiji je rečeni portal valjda zadnji koji bi se trebao sada javljati s tezama da netko nekoga ovdje navodi i brifira.

REKLAMA - Uz tekstove koje objavljuje Obris.org stoji internetska reklama švedskog SAAB-a
Foto: Screenshot/reuters

Tabak, koji ovih dana ne silazi s ekrana TV kuća, predstavljen je kao nezavisni stručnjak, no činjenica je da uz tekstove koje objavljuje Obris.org stoji reklama švedskog SAAB-a, proizvođača JAS-39 Gripena “THE SMART FIGHTERA”. Proizvođač s te reklame, naime, ljutit je protivnik svih ponuditelja F-16 na svim svjetskim natječajima.

F-16
1/10

‘Naš partner RH postaje lider’

Uzmemo li činjenicu da Obris tu stalnu reklamu na portalu ne drži iz estetskih, nego poslovnih razloga, bilo bi korektno da se ubuduće Tabak izuzme iz rasprava o ovom izboru zrakoplova i tumačenju krivnje RH. Kako je švedski proizvođač ponovio zainteresiranost da sada “uskoči” Hrvatskoj nakon propalog posla, znači da će i ubuduće postojati sumnja da ga “brifiraju” oni koji nastoje da svaki izbor F-16 propadne.

A što se tiče teze s Indexa da Večernji promovira Vladin “suludo suicidalan potez” i ulazak u rat sa SAD-om, najbolje da na to odgovori veleposlanik SAD-a Robert Kohorst, koji je Vladi RH, nakon odluke da financira izgradnju LNG terminala, poručio da mu je “drago što naš strateški partner i saveznik preuzima pozitivnu ulogu 
lidera”.

Komentara 96

MR
mrki1961
09:09 02.02.2019.

Ova oporba uopće ne radi za Hrvate niti za Hrvatske građane a pogotovo ne radi za Hrvatsku državu.

Avatar Gerbil, the farming Troll
Gerbil, the farming Troll
09:28 02.02.2019.

Avioni "poligon za glavnu političku bitku". Dame i gospodo, glavnu političku bitku bi trebalo voditi na bojnim poljima ekonomije i gospodarstva. Ali za to nedostaje ekspertize neovisno o stranačkoj pripadnosti.

ZO
zoranos
09:29 02.02.2019.

To je poligon za laprdanje oporbe! Ova oporba je najdestruktivnija oporba u povijesti Hrvatske! Npr. nikada se nisu ispričali bivšem ministru Barišiću što su ga vrijeđali u saboru i na kraju ishodili njegovu smjenu zbog plagiranja - koje je kasnije demantirano od strane tog stranog fakulteta - nikome ništa što je čovjek ostao bez posla, niti oprosti! Laprdaju o zrakoplovima koji koštaju nula kuna, a šute o Uljaniku koji košta 15000€ po novorođenom djetetu u 2018 koji je služio za uhljebljivanje IDS-a i SDP-a odnosno za kupovanje socijalnog mira (zapošljavanje 4000 ljudi i izrada brodova ispod cijene čiju razliku plaćaju svi u državi - ekonomski terorizam).

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije