Zbog, kako kažu, istinitog informiranja javnosti i demantiranja neistinitih informacija na temu praćenja kretanja maloprodajnih cijena u trgovačkim lancima, iz Udruge trgovine pri HUP-u jutros su i medijima odaslali dopis/odgovor kojega su poslali ministru gospodarstva Davoru Filipoviću. Ministarstvo gospodarstva je, podsjetimo, najvećim trgovcima u Hrvatskoj - Konzumu, KTC-u, Lidlu, Kauflandu, Plodinama. Sparu, Tommyju, Studencu, NTL-u te Mlinu i pekarama - jučer dalo rok da jutros do 9 sati dostave odgovor jesu li spremni dostaviti konkretne cijene 78 traženih artikala (ako je ih je više u kategoriji, svaku pojedinačno), a potom i bi se, kako je pojašnjeno iz MINGOR-a, iz resornog ministarstva sastali s trgovcima i vidjeli što je relevantno za objavu kako bi potrošači imali najbolji mogući uvid u cijene u maloprodaji.
_ Želimo imati sve podatke, a onda ćemo se s trgovcima dogovoriti kako ih prezentirati _ pojasnili su jučer iz Ministarstva.
Trgovci pri HUP-u (bez Konzuma i KTC-a, koji su već 13. siječnja pristali dostavljati cijene) danas su pak poručili kako je, s obzirom na širinu asortimana 78 traženih kategorija s popisa, riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki - dakle o izrazito velikom opsegu cijena koje bi trgovci morali dostaviti Ministarstvu.
_ U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena, odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca. Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli. Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH. S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača _ stoji u očitovanju potpisanom od čelnika Udruge trgovine Martina Evačića.
Trgovci ponavljaju kako sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja.
Podsjetimo, 10 vodećih trgovačkih lanaca koji u Hrvatskoj zajedno drže 83% maloprodajnog tržišta, resornom bi ministarstvu čak dva puta mjesečno trebalo dostavljati cijene riže, brašna, više vrsta kruha i pekarskih proizvoda, tjestenine, kukuruznih pahuljica, svježeg mesa, više vrsta suhomesnatih proizvoda, namaza, zamrznute i konzervirane ribe, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja, maslaca i margarina, ulja, voća i povrća, vegete, šećera, napolitanki, grickalica, meda, više vrsta slatkiša, soli, dječje hrane, čaja, vina, piva, voćnih sokova, voda... te deterdženta i higijenskih potrepština – i to svakog 1. i 15. u mjesecu za aktualni mjesec.
>> VIDEO: Kune možete trošiti još danas, a velika promjena građane čeka od sutra na bankomatima
kako vecernjak brisanjem brani tu udrugu koja ne brani domace proizvodjace nego direktno staje na stranu stranih trgovackih lanaca. dirljivo, mozda vam zato naklada ne postoji a portal pun besmislenih reklama?