Tvornica željezničkih vozila Gredelj u stečaju posjeduje višemilijunsku garanciju austrijskih državnih željeznica za posao vrijedan više od 8 milijuna eura. No da bi Gredelj modernizirao šest dizelskih lokomotiva za Rail Cargo Austria te ih održavao sedam godina, potrebne su mu islužene lokomotive HŽ-a koje zbog problema s naponom više ne mogu voziti hrvatskim tračnicama. Takve lokomotive trenutačno su 22, nalaze se na sporednom kolosijeku u Rijeci, a vlasništvo su HŽ Carga, s kojim već godinu dana, i to bez pomaka, traju pregovori.
Nikome nije jasno zašto se stare lokomotive nepotrebne HŽ-u, za koje je Gredelj zainteresiran, ne bi prodale na natječaju jer bi tako obje tvrtke bile u plusu. Potvrdio nam je to stečajni upravitelj Pero Hrkać nakon što je u ponedjeljak iz tvornice krenula prva od ukupno četiri lokomotive za tvrtku Sitarail iz Obale Bjelokosti te dvije od šest dizelskih lokomotiva za Izrael.
Posrijedi je posao proizišao iz partnerstva Gredelja i američke tvrtke National Railway Equipment Company (NRE).Hrkać objašnjava da je od ukupno 78 lokomotiva njih 36 proizvedeno u stečaju, a izradili su ih stručnjaci u Gredeljevim pogonima.“Posjetili su nas i novi austrijski veleposlanik te predstavnici tvrtke Rail Cargo Austria, a razgovarali smo o mogućoj suradnji na modernizaciji i održavanju šest lokomotiva”, kaže Hrkać.
>> Državne tvrtke troškove plaća u dvije godine srezale za 680 milijuna kuna
@vlaccount Fala kaj ste me "poučili" da dizel lokomotive ipak rade na struju ( zato je njihov puni naziv diesel-električna lokomotiva ), ali je suština pitanja bila usmjerena na navod u članku " ...potrebne su mu islužene lokomotive HŽ-a koje zbog problema s naponom više ne mogu voziti hrvatskim tračnicama " ! Ukoliko imaju problema sa internim naponom tada ih treba popraviti, jer sa vanjskim naponom ( naponom kontaktne mreže ) problema NE mogu imati jer ga NE koriste. Prema tome te lokomotive imaju problema na svim prugama, a ne samo na hrvatskim i jednostavno su pokvarene.