slijepi kolosijek

HŽ koči austrijski posao Gredelja vrijedan osam milijuna eura

lokomotiva
Foto: HŽ cargo
28.07.2015.
u 14:45

Kad bi se stare lokomotive nepotrebne HŽ-u, za koje je Gredelj zainteresiran, prodale na natječaju, obje bi tvrtke bile u plusu

Tvornica željezničkih vozila Gredelj u stečaju posjeduje višemilijunsku garanciju austrijskih državnih željeznica za posao vrijedan više od 8 milijuna eura. No da bi Gredelj modernizirao šest dizelskih lokomotiva za Rail Cargo Austria te ih održavao sedam godina, potrebne su mu islužene lokomotive HŽ-a koje zbog problema s naponom više ne mogu voziti hrvatskim tračnicama. Takve lokomotive trenutačno su 22, nalaze se na sporednom kolosijeku u Rijeci, a vlasništvo su HŽ Carga, s kojim već godinu dana, i to bez pomaka, traju pregovori.

Nikome nije jasno zašto se stare lokomotive nepotrebne HŽ-u, za koje je Gredelj zainteresiran, ne bi prodale na natječaju jer bi tako obje tvrtke bile u plusu. Potvrdio nam je to stečajni upravitelj Pero Hrkać nakon što je u ponedjeljak iz tvornice krenula prva od ukupno četiri lokomotive za tvrtku Sitarail iz Obale Bjelokosti te dvije od šest dizelskih lokomotiva za Izrael.

Posrijedi je posao proizišao iz partnerstva Gredelja i američke tvrtke National Railway Equipment Company (NRE).Hrkać objašnjava da je od ukupno 78 lokomotiva njih 36 proizvedeno u stečaju, a izradili su ih stručnjaci u Gredeljevim pogonima.“Posjetili su nas i novi austrijski veleposlanik te predstavnici tvrtke Rail Cargo Austria, a razgovarali smo o mogućoj suradnji na modernizaciji i održavanju šest lokomotiva”, kaže Hrkać.     

>> Državne tvrtke troškove plaća u dvije godine srezale za 680 milijuna kuna

Komentara 5

BU
BubyZG
07:20 29.07.2015.

@vlaccount Fala kaj ste me "poučili" da dizel lokomotive ipak rade na struju ( zato je njihov puni naziv diesel-električna lokomotiva ), ali je suština pitanja bila usmjerena na navod u članku " ...potrebne su mu islužene lokomotive HŽ-a koje zbog problema s naponom više ne mogu voziti hrvatskim tračnicama " ! Ukoliko imaju problema sa internim naponom tada ih treba popraviti, jer sa vanjskim naponom ( naponom kontaktne mreže ) problema NE mogu imati jer ga NE koriste. Prema tome te lokomotive imaju problema na svim prugama, a ne samo na hrvatskim i jednostavno su pokvarene.

VL
vlaccount
20:19 28.07.2015.

@BubyZG Sve dizel lokomotive imaju pogon "na struju" tj. pogoni ih električni motor. El. struju za pogon el. motora daje dizel agregat. Razlog tome je što je nemoguće napraviti mjenjač koji bi izdržao tolika opterećenja.

UI
Uvijek_iskreno
23:17 28.07.2015.

Evo opet donciceve afere sto posto

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije