“Dva puta sam u kratkom razdoblju išla na magnetsku rezonanciju, i to uz plaćanje jer nisam mogla dulje čekati zbog hitnosti stanja, nešto se zakompliciralo, a naručena sam bila tek u studenom. Pretrage sam obavila kod specijalista privatne prakse koji nema ugovor s Hrvatskom zavodom za zdravstveno osiguranje pa ne znam imam li pravo na povrat barem dijela novca.” “Morao sam na kolonoskopiju i sestra mi je rekla da sam otprilike za godinu dana na redu i da čekam dok me ne pozovu. Rekla je da se mogu raspitati u drugim gradovima u kojima se možda kraće čeka. Otišao sam na pregled k privatniku i platio...” Dva su to od mnogih slučajeva u kojima pacijenti ne znaju imaju li pravo na povrat novca koji su potrošili na uslugu kod privatnih liječnika jer im se čekanje na pregled preko uputnice činilo predugim.
U nekim situacijama doista imaju pravo na povrat ako su umjesto višemjesečnog čekanja na državni trošak otišli na privatni specijalistički pregled. Glavni kriterij jest da to mora biti hitni slučaj. Teško će proći prigovor da je netko na pregled u bolnici naručen za pola godine, a on misli da je stanje hitno. Kako su nam odgovorili u HZZO-u, osigurana osoba kojoj je u zdravstvenoj ustanovi ili kod zdravstvenog radnika privatne prakse s kojima HZZO nije sklopio ugovor o provođenju zdravstvene zaštite pružena zdravstvena zaštita u hitnom slučaju, što podrazumijeva pružanje dijagnostičkih i terapijskih postupaka koji su nužni u otklanjanju neposredne opasnosti za život i zdravlje, ima pravo podnijeti zahtjev HZZO-u za povrat troškova.
POVEZANI ČLANCI:
– U slučaju da liječničko povjerenstvo HZZO-a utvrdi da je riječ o zdravstvenoj zaštiti pruženoj u hitnom slučaju i odobri povrat sredstava, ostvarit će povrat troškova, ali najviše u visini koju HZZO plaća ugovornim provoditeljima zdravstvene zaštite za tu vrstu zdravstvene zaštite – pojašnjavaju.
Osigurana osoba obvezna je, napominju, uz zahtjev za povrat troškova priložiti originalnu medicinsku dokumentaciju i original osobnog računa za plaćenu zdravstvenu uslugu koji obvezno mora glasiti na ime osigurane osobe koja je koristila tu zdravstvenu zaštitu. Na upit koliko su novca refundirali građanima, u HZZO-u kažu da iz svoje evidencije mogu izdvojiti podatak koji obuhvaća ukupnu svotu za isplaćene refundacije osiguranim osobama za zdravstvenu zaštitu koju su koristili, a samostalno su je platili provoditeljima zdravstvene zaštite u hitnim slučajevima, no ta brojka obuhvaća i sredstva koja su osiguranim osobama vraćena za lijekove koje su samostalno platili.
– U 2022. godini HZZO je po tim osnovama osiguranim osobama ukupno isplatio 3,219.561,59 kuna, odnosno 427.309,26 eura – odgovorili su na naš upit u HZZO-u. Pravilo je da se zahtjev za naknadu troškova u pisanom obliku predaje u regionalnom uredu HZZO-a prema mjestu prebivališta ili boravišta osigurane osobe.
>> VIDEO Povlače se lakovi za nokte, šljokice, sjajila: Trgovci pripremaju velike rasprodaje
Lažu! Meni nisu vratili novac za MR uz obrazloženje da sam svojevoljno otišla to napraviti, makar su mi na hitnoj sugerirali da to napravim ambulantno u narednom razdoblju. Sumnjali su na aneurizmu (napisali su, ali mi nisu rekli). Kada sam pročitala nalaz Hitne i provjerila gdje mogu odmah na uputnicu napraviti MR, te vidjela da to ne mogu nigdje, sutradan sam platila MR. Potvrdili su rupturu aneurizme i isti dan sam hitno operirana u bolnici. Nakon navlačenja par mjeseci i dostavljanja sve silne dokumentacije odgovor je bio da sam otišla svojevoljno. To što možda danas ne bi tipkala ovo jer možda ne bih bila živa, totalno je nebitno.