Testovi iz matematike koje su tri godine na osnovnoj i višoj razini polagali maturanti na državnoj maturi izrazito su kvalitetni, sadržajno dobri, težinski uravnoteženi i pomoću njih mogu se razlikovati sposobnosti učenika, a tri godine zadržavaju istu strukturu.
Gimnazijalci najbolji
Tako su o testovima govorili znanstvenici Instituta za društvena istraživanja, Boris Jokić i Zrinka Ristić, nakon temeljite analize ispita za koje su posljednjih godina mnogi učenici i roditelji tvrdili da su preteški. Zbog takvog stava jasno je zašto čak i veliki postotak gimnazijalaca bira polaganje ispita na osnovnoj razini. No, prošle godine ipak je porastao broj gimnazijalaca koji su se odlučili za višu razinu – pa je tako taj broj narastao na njih 56 posto. Broj učenika iz strukovnih škola koji biraju višu razinu matematike je stabilan i iznosi oko 15 posto. Višu razinu matematike biraju najviše učenici prirodoslovno-matematičkih gimnazija - oko 90 posto, te oko 40 posto iz strukovnih područja elektrotehnike, graditeljstva i geodezije.
Najbolje rezultate na testovima postižu gimnazijalci, a uočeno je također da dječaci, koji u pravilu imaju lošiju zaključenu ocjenu iz matematike, na testovima državne mature to zaostajanje nadoknade i budu čak malo bolji od svojih kolegica. Zanimljivo je također da je rezultat maturanata prošle godine bio lošiji nego prethodne godine, i to za 15 posto mogućih bodova. Razlog tome nije težina testa, nego zahtjevnost, za rješavanje je trebalo samo više vremena. Među deset posto najuspješnijih maturanata na testovima matematike 58% je dječaka i 93 posto gimnazijalaca. Sedam posto je iz strukovnih škola, uglavnom iz sektora elektrotehnike i graditeljstva, ali ih ima i iz ekonomskih i sličnih škola.
Zadržati talentirane
– Dolaze odasvud, nema grada i županije koji u tri godine nisu dali učenika koji je među deset posto najboljih iz matematike. To dokazuje rasprostranjenost talentiranih po čitavoj Hrvatskoj. Čak 85 posto njih završi na Sveučilištu u Zagrebu i to je najčešće karta u jednom pravcu – prokomentirao je Jokić naglašavajući da bi lokalne zajednice i država morali zadržati talentirane mlade ljude.
>>Samo trećina učenika polaže matematiku na višoj razini