PRVE DVIJE DIZALICE

Impresivni 'divovi' stigli u Rijeku: Visoki su 138 metara, a ovo će biti njihova funkcija

Rijeka: Predstavljanje novih dizalica na terminalu Rijeka Gateway
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/15
17.10.2024.
u 14:19

Uz veliki gospodarski doprinos, riječki terminal bit će i tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu

Na terminal Rijeka Gateway stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera između brodova i samog terminala, a koje će ujedno definirati i novu urbanu vizuru Grada Rijeke. Riječ je o impresivnim 'divovima' visokim 138 metara kada imaju podignutu 'granu', a kojih svaka teži čak 1.700 tona. Još dvije takve dizalice u na novi terminal bi trebale stići početkom iduće godine. Sve dizalice na Rijeka Gateway terminalu bit će potpuno električne, a osigurano je napajanje isključivo iz održivih izvora električne energije. Kako bi se utjecaj na okoliš i buka sveli na minimum, brodovi na terminalu će prilikom utovara i istovara gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke kompletira korištenje soft landing tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala kompletne opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se također koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja s terminala kao i brojni sustavi za sprječavanje zagađenja mora.

Inače, kada stignu sve četiri dizalice, bit će odlučeno koja će nositi ime koje Riječanke po kojima će se zvati, kako su odlučili građani Rijeke u anketi Rijeka Gateway-a. Odabrana su imena Antonije Reljac koja je bila grobnička mlikarica, zatim Zora Matijević, nastavnica i junakinja Drugog svjetskog rata, arhitektica Ada Felice Rošić, koja je sudjelovala u poslijeratnoj obnovi Rijeke, te Snježana Pejčić, prva hrvatska osvajačica odličja na Ljetnim Olimpijskim igrama. 

Na terminalu Rijeka Gateway, jednoj od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijednoj ukupno 380 milijuna eura, paralelno sa završetkom građevinskih radova kreće opremanje terminala sa svim potrebnim za početak rada sljedeće godine. Terminal će nakon realizacije cijele investicije imat ukupan kapacitet preko milijun TEU-a godišnje, čime će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. Uz veliki gospodarski doprinos, riječki terminal bit će i tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu.

GALERIJA Kao da su stigli Star Warsi: Pogledajte mega mehanizaciju koja je stigla u najveću hrvatsku luku
Rijeka: Predstavljanje novih dizalica na terminalu Rijeka Gateway
1/15

- Dolazak STS dizalica je za nas značajna prekretnica u ukupnom projektu izgradnje terminala i cijeli tim je ponosan na dosadašnji tempo razvoja projekta koji je vrlo kompleksan, zbog svih nužnih radova ali i zbog tehnologije koja je na ovom terminalu zaista na najvišoj razini. Oprema koja nam stiže na tjednoj razini je gotovo u potpunosti elektrificirana i daljinski upravljana, opremljena najmodernijim sustavima smanjenja buke, svjetlosnog utjecaja i općenito utjecaja na okoliš i lokalnu zajednicu. Želimo biti dobar susjed građanima Rijeke i osigurati pozitivan utjecaj koji nadilazi velike gospodarske efekte koje sam projekt donosi - istaknuo je Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya prilikom obilaska gradilišta, odnosno terminala na kojem se nalaze moćne dizalice.  Dodao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a indirektno i mnogo više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte.

- Već je sama izgradnja terminala angažirala mnoge lokalne kompanije, a pozitivan doprinos na ekonomiju Rijeke i okolice, ali i na nacionalnu ekonomiju će samo rasti s početkom rada terminala. Fiskalni doprinos terminala je također značajan. Ovaj terminal će vratiti Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu - naglasio je Tomislav Rosandić, član Uprave Rijeka Gatewaya.

Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Druga faza planira dodatno ulaganje od 180 milijuna eura, koje će biti realizirano tijekom sljedećih 10 godina.

VEZANI ČLANCI:

- S pozicije Lučke uprave Rijeka i države želim naglasiti da smo svi mi izuzetno ponosni na ovaj projekt. Velika nam je čast i privilegija biti dio zajedničkog projekta sa svjetskim liderima Maersk Group i APM Terminals. Za projekt i cijeli prometni sustav naše zemlje je jako važno što ovdje imamo i hrvatsku kompaniju ENNA Logic. Čelnim ljudima i timu tvrtke Rijeka Gateway hvala na odličnoj suradnji, čestitam na profesionalnom vođenju projekta i želim uspješni završetak ovog složenog zajedničkog pothvata - rekao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Dodao je da je Rijeka Gateway dio čak 600 milijuna eura vrijednog projekta, što je najveće ulaganje u povijesti Rijeke. Osim uređenja terminala, Lučke uprave Rijeka, Hrvatske ceste i HŽ napravile su prilazne ceste, uredili obalu, napravljen je intermodularni terminal, cesta DC 403 koja ima prilaz do terminala i drugih projekata.

- Pred Rijekom je, po završetku projekta iduće godine, sasvim nova era u kojoj se Rijeka vraća gdje joj je mjesto, na poziciju vodeće luke u ovom dijelu Jadrana - dodao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije