Vozni park splitske gradske tvrtke DES, specijalizirane za zapošljavanje i rehabilitaciju osoba s invaliditetom, odnedavno je bogatiji za novu luksuznu limuzinu. Punih 206 tisuća kuna DES će platiti za petogodišnje korištenje novog automobila. Inače, prema specifikacijama natječaja, riječ je o limuzini tamne metalik boje, s petero vrata i motorom od 150 konjskih snaga. Predviđena oprema također je poprilično bogata, poput putnog računala, navigacijskog sustava i aluminijskih naplataka, a predviđeno je i da upravljač vozila mora biti presvučen kožom.
Leasing za leasing
Nabava takvog vozila izazvala je veliko nezadovoljstvo među radnicima DES-a koji smatraju da za njegovu kupnju nema potrebe, već da je riječ o hiru ravnatelja ustanove Marija Meštrovića, inače kadru splitskog gradonačelnika Željka Keruma.
– Zašto je nužno da se direktor vozi u passatu, a ne u nekom skromnijem vozilu srednje klase? Dvije nove limuzine htio je kupiti još prošle godine, pa mu Upravno vijeće nije dopustilo. Nama proizvodnja pada, plaće kasne, a on samo razmišlja o tome koji će si auto naručiti – rekao nam je jedan radnik, pod uvjetom da ostane anoniman. Inače, nabava novih automobila već dugo je kamen spoticanja u splitskoj tvrtki. Meštrović je već prošle godine predložio rebalans proračuna ustanove kojim bi bila osigurana sredstva za nabavu dvaju novih vozila putem ugovora o leasingu. Tvrdio je da je riječ o zanemarivu trošku na razini poslovanja tvrtke te kako bi ti automobili trebali samo zamijeniti postojeća dva kojima je istekao leasing. Ipak, u Upravnom vijeću su se tome usprotivili te na kraju odobrili nabavu samo jednog vozila. Ipak, mnogi u tvrtki smatraju da je, u trenutku kada DES iz godine u godinu bilježi gubitke u poslovanju, i to nepotrebno, a posebno im smeta što je na natječaj za nabavu vozila pristigla samo jedna ponuda.
– Je li vama normalno da u današnje vrijeme kad je autoindustrija na koljenima mi dobijemo samo jednu ponudu za kupnju automobila? Umjesto da se pazi na svaku kunu i novac iskoristi za zapošljavanje invalida, u upravi se bave time hoće li im novi auto imati svjetla za maglu ili ne. A znamo koliko je magla česta pojava u Splitu i okolici – kaže naš sugovornik.
Prozvani se ne javlja
Skandal s kupnjom novog automobila mogao bi rezultirati novim napetostima u tvrtki. Naime, kad je u rujnu 2010. splitska gradska vlast, umjesto dotadašnjeg ravnatelja DES-a Ivana Grbića, imenovala Meštrovića, radnici su oštro prosvjedovali protiv te odluke, a četvorica njih čak su sedam dana štrajkala glađu. Što o svemu kaže Meštrović, nismo uspjeli doznati jer nije odgovarao na naše pozive.