Vrijedan 19,5 mil. eura

Investicija Hrvatske i BiH: Novi most na rijeci Savi u prometu od 2024. godine

Ivica Galović/PIXSELL
29.03.2022.
u 23:15

Gradnja mosta kod Gradiške prvi je dio većeg projekta gradnje brze ceste od granice s Mađarskom do BiH

Novi prekogranični most na rijeci Savi kod Gradiške bit će pušten u promet 2024. godine.

Brza cesta do Okučana

Naime, gradnja mosta bit će završena u ugovorenom roku, do kraja svibnja ove godine, ali radovi gradnja vezne prometnice s hrvatske strane potrajat će još dvije godine.

Iz Službe za odnose s javnošću Hrvatskih cesta izvijestili su da su upravo u tijeku izrada slojeva sustava hidroizolacije čelične ortoploče mosta, ugradnja prijelaznih naprava, ugradnja stupova zaštitne pješačke ograde na mostu i izrada cementom stabiliziranog nosivog sloja na bosanskohercegovačkoj strani te izrada nasipa na dijelu trase u Hrvatskoj.

– Nakon završetka prve i druge faze projekta, odnosno mosta i pristupnih cesta, ishođenja uporabne dozvole te naravno nakon izgradnje graničnog prijelaza steći će se uvjeti za puštanje u funkciju prve i druge faze brze ceste od Okučana do granice s BiH. Izvođač je u posao na realizaciji druge faze brze ceste Okučani – granica BiH, tj gradnje pristupne ceste, uveden 15. veljače ove godine. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 24 mjeseca – navodi se u odgovoru koji nam je proslijedila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.

Iz resornog ministarstva u BiH najavili su da će što prije organizirati sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem i ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Ivanom Paladinom kako bi se ubrzalo ishođenje uporabne dozvole.

– Zadovoljan sam dinamikom izvođenja radova, bez obzira na prethodne poteškoće izazvane pandemijom i trenutačnu krizu u nabavi energenata i građevinskog materijala – izjavio je prilikom nedavnog obilaska gradilišta mosta Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović.

Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju BiH u udjelu od 59% i Hrvatska koja podmiruje 41% ukupnog iznosa.

Europski značaj

Gradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Hrvatsku i BiH ima i europsku važnost.Time će biti spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj te predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije