Novi prekogranični most na rijeci Savi kod Gradiške bit će pušten u promet 2024. godine.
Brza cesta do Okučana
Naime, gradnja mosta bit će završena u ugovorenom roku, do kraja svibnja ove godine, ali radovi gradnja vezne prometnice s hrvatske strane potrajat će još dvije godine.
Iz Službe za odnose s javnošću Hrvatskih cesta izvijestili su da su upravo u tijeku izrada slojeva sustava hidroizolacije čelične ortoploče mosta, ugradnja prijelaznih naprava, ugradnja stupova zaštitne pješačke ograde na mostu i izrada cementom stabiliziranog nosivog sloja na bosanskohercegovačkoj strani te izrada nasipa na dijelu trase u Hrvatskoj.
– Nakon završetka prve i druge faze projekta, odnosno mosta i pristupnih cesta, ishođenja uporabne dozvole te naravno nakon izgradnje graničnog prijelaza steći će se uvjeti za puštanje u funkciju prve i druge faze brze ceste od Okučana do granice s BiH. Izvođač je u posao na realizaciji druge faze brze ceste Okučani – granica BiH, tj gradnje pristupne ceste, uveden 15. veljače ove godine. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 24 mjeseca – navodi se u odgovoru koji nam je proslijedila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.
Iz resornog ministarstva u BiH najavili su da će što prije organizirati sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem i ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Ivanom Paladinom kako bi se ubrzalo ishođenje uporabne dozvole.
– Zadovoljan sam dinamikom izvođenja radova, bez obzira na prethodne poteškoće izazvane pandemijom i trenutačnu krizu u nabavi energenata i građevinskog materijala – izjavio je prilikom nedavnog obilaska gradilišta mosta Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović.
Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju BiH u udjelu od 59% i Hrvatska koja podmiruje 41% ukupnog iznosa.
Europski značaj
Gradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Hrvatsku i BiH ima i europsku važnost.Time će biti spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj te predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora.