Hrvatske autoceste grade ili pripremaju gradnju pet novih čvorova diljem postojeće mreže autocesta dok se četiri čvora proširuju i dograđuju. Ukupna investicija u tih devet čvorova iznosi više od 823 milijuna kuna, a njime će se autoceste još više približiti gradovima i naseljima pokraj kojih prolaze, što bi trebalo rezultirati gospodarskim i demografskim razvojem tih krajeva.
Novi čvorovi koji se već grade i čija se gradnja priprema su Trinajstići na A7, Šibenik - Podi na A1, Staro Petrovo Selo na A3, Andrijevci na A5 i Rašćane na A1. U čvor Trinajstići HAC će uložiti 38 milijuna kuna, a u toj tvrtki navode da je svrha tog projekta omogućiti bolju prometnu povezanost sjeverozapadnog dijela grada Rijeke i općine Matulji s gradom Rijeka i autocestom A7 što će, ističu, pridonijeti gospodarskom razvoju, smanjiti duljinu putovanja prema Rijeci te rasteretiti postojeću cestovnu mrežu na širem području, a u konačnici i smanjiti stvaranje gužvi, posebice u turističkoj sezoni. Radovi na tom čvoru započeli su u svibnju, a dovršetak je planiran u roku od 18 mjeseci.
Čvor Šibenik - Podi i pripadajuća spojna cesta grade se kako bi se povezala gospodarska zona Podi na mrežu autocesta, a time će Šibenik dobiti dodatni ulaz odnosno izlaz s autoceste. Procijenjena vrijednost te investicije je 47 milijuna kuna, a traje natječaj za gradnju.
Otklanjanje uskih grla
Preko čvora Staro Petrovo Selo na A3 i planirane brze ceste od tog sela do Požege osigurat će se spoj Požeško-slavonske županije na autocestu što će pridonijeti razvoju cijelog područja. U svibnju je pokrenuta javna nabava za izradu projektne dokumentacije za taj čvor, a procijenjena vrijednost te investicije iznosi 52 milijuna kuna. Čvor Andrijevci na A5 gradit će se jer se u neposrednoj blizini nalazi interregionalni čvor Sredanci na kojem nije moguć ulaz-izlaz na autocestu. Stoga se, navode u HAC-u, ukazala potreba za gradnjom novog čvora kojim će se smanjiti vrijeme putovanja i osigurati bolja pristupačnost naseljima sa šireg područja na autocestu. Procijenjena vrijednost te investicije iznosi 44 milijuna kuna. U svibnju je pokrenuta javna nabava za izradu projektne dokumentacije.
HAC u gradnju čvora Rašćane ide kako bi se povezalo dalmatinsko zaleđe i priobalje na mrežu autocesta što će, kažu u HAC-u, pridonijeti gospodarskom razvoju šireg područja, posebice u turizmu. Procijenjena je vrijednost te investicije 29 milijuna kuna. Za taj čvor izrađeno je idejno rješenje. U rekonstrukciju i dogradnju pak idu čvorovi Dugopolje na A1, interegionalni čvor Jankomir između A2 i A3 te interegionalni čvor Matulji između A7 i A8.
Procijenjena vrijednost radova na čvoru Dugopolje iznosi 36,5 milijuna kuna. U HAC-u navode da je vrijednost 1. faze iznosila 6,5 milijuna kuna dok procijenjena vrijednost 2. i 3. faze iznosi 30,5 milijuna kuna. A u taj projekt HAC je krenuo kako bi se smanjile gužve ljeti te otklonila uska grla ulaska i izlaska s autoceste A1 na čvoru Dugopolje. U travnju je pokrenuta javna nabava za 1. i 3. fazu i u tijeku su pregled i ocjena ponuda.
Čvor Jankomir ide u rekonstrukciju i dogradnju zbog boljeg prometnog povezivanja gradskog i prigradskog prometa Zagreba i Svete Nedjelje s autocestovnom mrežom. Rekonstrukcijom postojećih i dogradnjom novih krakova čvora Jankomir, uključujući spoj na autocestu kod Rakitja, omogućit će se promet vozila u svim smjerovima i uspostaviti bolja prometna komunikacija s poduzetničkim zonama na tom području. Procijenjena vrijednost te investicije iznosi 37 milijuna kuna, a počela je izrada projektne dokumentacije.
Spoj A11 na Zagreb
Interregionalni čvor Matulji ide u rekonstrukciju i dogradnju kako bi se povećala propusnost i smanjile gužve u turističkoj sezoni. Vrijednost te investicije procijenjena je na 30 milijuna kuna. Izrada projektne dokumentacije za 1. fazu je izrađena, a započela je i za 2. fazu. Čvor Jakuševec je sagrađen i pušten u promet, osim krakova koji vode prema sjeveru. U HAC-u objašnjavaju da je zbog povezivanja autoceste A11 na cestovnu mrežu Zagreba potrebno sagraditi spoj na Sarajevsku ulicu uključujući nadvožnjak preko Ranžirnog kolodvora te rekonstrukciju produžetka Sarajevske ulice s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom. Procijenjena vrijednost te investicije je 510 milijuna kuna, a traje otkup zemljišta i ishođenje svih potrebnih dozvola. Na mreži autocesta pod upravljanjem HAC-a dosad je sagrađeno 98 čvorova.
VIDEO Prošetali smo Pelješkim mostom: Hrvatska bi mogla biti spojena već za 30-ak dana
Vrlo zanimljivo za državu kojoj nas se iz dana u dan uvjerava kako baš ništa ne valja i kako Vlada i Plenković baš ništa ne rade.