Otklanjanje uskih grla

Investicija veća od 823 milijuna kuna: HAC gradi pet čvorova na autocestama, četiri proširuju

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
1/3
17.06.2021.
u 22:19

Proširuju se i 4 postojeća prometna čvora, a tih 9 punktova trebalo bi smanjiti gužve i približiti prometnice gradovima i naseljima

Hrvatske autoceste grade ili pripremaju gradnju pet novih čvorova diljem postojeće mreže autocesta dok se četiri čvora proširuju i dograđuju. Ukupna investicija u tih devet čvorova iznosi više od 823 milijuna kuna, a njime će se autoceste još više približiti gradovima i naseljima pokraj kojih prolaze, što bi trebalo rezultirati gospodarskim i demografskim razvojem tih krajeva.

Novi čvorovi koji se već grade i čija se gradnja priprema su Trinajstići na A7, Šibenik - Podi na A1, Staro Petrovo Selo na A3, Andrijevci na A5 i Rašćane na A1. U čvor Trinajstići HAC će uložiti 38 milijuna kuna, a u toj tvrtki navode da je svrha tog projekta omogućiti bolju prometnu povezanost sjeverozapadnog dijela grada Rijeke i općine Matulji s gradom Rijeka i autocestom A7 što će, ističu,  pridonijeti gospodarskom razvoju, smanjiti duljinu putovanja prema Rijeci te rasteretiti postojeću cestovnu mrežu na širem području, a u konačnici i smanjiti stvaranje gužvi, posebice u turističkoj sezoni. Radovi na tom čvoru započeli su u svibnju, a dovršetak je planiran u roku od 18 mjeseci.

Foto: Zajednica poduzetnika i obrtnika

Čvor Šibenik - Podi i pripadajuća spojna cesta grade se kako bi se povezala gospodarska zona Podi na mrežu autocesta, a time će Šibenik dobiti dodatni ulaz odnosno izlaz s autoceste. Procijenjena vrijednost te investicije je 47 milijuna kuna, a traje natječaj za gradnju.

Otklanjanje uskih grla

Preko čvora Staro Petrovo Selo na A3 i planirane brze ceste od tog sela do Požege osigurat će se spoj Požeško-slavonske  županije na autocestu što će pridonijeti razvoju cijelog područja. U svibnju je pokrenuta javna nabava za izradu projektne  dokumentacije za taj čvor, a procijenjena vrijednost te investicije iznosi 52 milijuna kuna. Čvor Andrijevci na A5 gradit će se jer se u  neposrednoj blizini nalazi interregionalni čvor Sredanci na kojem nije moguć ulaz-izlaz na autocestu. Stoga se, navode u HAC-u,  ukazala potreba za gradnjom novog čvora kojim će se smanjiti vrijeme putovanja i osigurati bolja pristupačnost naseljima sa šireg područja na autocestu. Procijenjena vrijednost te investicije iznosi 44 milijuna kuna. U svibnju je pokrenuta javna nabava za izradu  projektne dokumentacije.

HAC u gradnju čvora Rašćane ide kako bi se povezalo dalmatinsko zaleđe i priobalje na mrežu autocesta što će, kažu u HAC-u,  pridonijeti gospodarskom razvoju šireg područja, posebice u turizmu. Procijenjena je vrijednost te investicije 29 milijuna kuna. Za taj  čvor izrađeno je idejno rješenje. U rekonstrukciju i dogradnju pak idu čvorovi Dugopolje na A1, interegionalni čvor Jankomir između  A2 i A3 te interegionalni čvor Matulji između A7 i A8.

Procijenjena vrijednost radova na čvoru Dugopolje iznosi 36,5 milijuna kuna. U HAC-u navode da je vrijednost 1. faze iznosila 6,5  milijuna kuna dok procijenjena vrijednost 2. i 3. faze iznosi 30,5 milijuna kuna. A u taj projekt HAC je krenuo kako bi se smanjile  gužve ljeti te otklonila uska grla ulaska i izlaska s autoceste A1 na čvoru Dugopolje. U travnju je pokrenuta javna nabava za 1. i 3.  fazu i u tijeku su pregled i ocjena ponuda.

Čvor Jankomir ide u rekonstrukciju i dogradnju zbog boljeg prometnog povezivanja  gradskog i prigradskog prometa Zagreba i Svete Nedjelje s autocestovnom mrežom. Rekonstrukcijom postojećih i dogradnjom novih  krakova čvora Jankomir, uključujući spoj na autocestu kod Rakitja, omogućit će se promet vozila u svim smjerovima i  uspostaviti bolja prometna komunikacija s poduzetničkim zonama na tom području. Procijenjena vrijednost te investicije iznosi 37  milijuna kuna, a počela je izrada projektne dokumentacije.

Spoj A11 na Zagreb

Interregionalni čvor Matulji ide u rekonstrukciju i dogradnju kako bi se povećala propusnost i smanjile gužve u turističkoj sezoni.  Vrijednost te investicije procijenjena je na 30 milijuna kuna. Izrada projektne dokumentacije za 1. fazu je izrađena, a započela je i za  2. fazu. Čvor Jakuševec je sagrađen i pušten u promet, osim krakova koji vode prema sjeveru. U HAC-u objašnjavaju da je zbog  povezivanja autoceste A11 na cestovnu mrežu Zagreba potrebno sagraditi spoj na Sarajevsku ulicu uključujući nadvožnjak preko  Ranžirnog kolodvora te rekonstrukciju produžetka Sarajevske ulice s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom. Procijenjena vrijednost te investicije je 510 milijuna kuna, a traje otkup zemljišta i ishođenje svih potrebnih dozvola. Na mreži  autocesta pod upravljanjem HAC-a dosad je sagrađeno 98 čvorova.

VIDEO Prošetali smo Pelješkim mostom: Hrvatska bi mogla biti spojena već za 30-ak dana

Komentara 14

Avatar smradmin
smradmin
23:12 17.06.2021.

Vrlo zanimljivo za državu kojoj nas se iz dana u dan uvjerava kako baš ništa ne valja i kako Vlada i Plenković baš ništa ne rade.

ST
stefj
23:49 17.06.2021.

Dobro je, no treba još puno, puno toga... Jedan od bitnih smjerova koje treba složiti jest spojiti Rijeku s Žutom lokvom, to bi smanjilo gužve, a na sjeveru treba produžiti brzu cestu bar do Koprivnice...

LI
linkser2
06:06 18.06.2021.

Čvor Matulji je nadavno radjen, naravno, katastrofalno kao i većina toga, sa 2 rotora, jadan i žalostan ulazak na Kvarnersku rivijeru, autor zaslužuje jedan kvalitetni duži zaron pod more...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije