Istarski domaćini svake godine nečim ugodno iznenade svoje goste. U kvalitetu se ulaže kontinuirano, ona košta, ali se isplati i za domaćine i – prema onoj engleskoj: nisam toliko bogat da plaćam jeftino – i za namjernike. Sezona se u Istri ove godine priprema s čak 268 milijuna eura (u hrvatskom turizmu ukupno se ulaže nešto više od 900 milijuna eura), pa će biti novih hotela i bazena, preuređenih restorana i novih šetnica, uređenih plaža, bolje rasvjete itd.
Ulažu i javni i privatni sektor, a ponajviše, kao i svake godine, ponajveće turističke kompanije. Rovinjska Maistra, recimo, samo u tamošnji hotel Park investira oko 80 milijuna eura, a to je ne samo najveća Adrisova nego i ponajveća pojedinačna investicija u našem turizmu ove godine. Grand Park Hotel Rovinj imat će 209 smještajnih jedinca, šest restorana, wellness na 3800 kvadrata, šoping-promenadu, kongresnu dvoranu..., a otvorenje se planira krajem ove godine.
Valamar duž obale investira ukupno više od 80 milijuna eura, a samo u Rapcu gradi svoj prvi hotel za djecu, Valamar Girandella Maro Suites sa 149 obiteljskih soba, unutarnjim i vanjskim bazenima s vodenim efektima i toboganima, zonama zabave za klince i tinejdžere itd. Prestižni lanac KinderHotels Europa, vodeća europska skupina hotela specijaliziranih za obiteljski odmor dodijelio mu je pet smileya (smješka).
Plava Laguna, pak, u 2018. je ušla sa šezdesetak milijuna eura investicija. Najveća je u novi hotel, apartmane i vile Park u porečkom naselju Špadići. Kompleks je namijenjen obiteljskom odmoru, a imat će tristotinjak smještajnih jedinica, od čega u hotelu 154 soba i suiteova, 91 suite s vrtom, 43 apartmana te 21 vile. Investicija uključuje i bazenski kompleks, a otvorenje je planirano do početka glavnog dijela sezone. U Umagu se, među ostalim, kamp Stella Maris i Sol Umag Garden Suites & Rooms obnavljaju s nešto više od 16 milijuna eura.