PROZVALA VLADU

Ivana Marković: Što čeka ministarstvo s izvješćem o tragediji trajekta Lastovo?

Mali Lošinj: U tijeku je očevid nakon što je troje djelatnika Jadrolinije poginulo nakon pada rampe
Foto: Nel Pavletic /PIXSELL
1/7
07.01.2025.
u 09:45

– Izvješće Ministarstva utvrđuje krivnju i njega još nema – napominje Marković i postavlja pitanje koliko će političkih filtra izvješće proći prije no što se objavi. Nesreća na trajektu Lastovo dogodila se 11. kolovoza prošle godine. Ivana Marković se osvrnula i na najavljeni prosvjed mještana Dugog Otoka, nezadovoljnih trajektom Sveti Duje koji je njihova veza sa Zadrom. Traže trajekt većeg kapaciteta i brzine

– Nakon tragedije na trajektu Lastovo, umjesto smjene Uprave Jadrolinije, brze i učinkovite istrage bez kalkuliranja, kako bi se doznala istina da se ovo više nikad ne ponovi, mi imamo kompromitiran proces – tvrdi Ivana Marković, saborska zastupnica SDP-a i gradonačelnica Supetra, koja je upozorila na dvije važne vijesti vezane za slučaj Jadrolinije.

– Prva je vezana za smjenu, ili ako hoćete ponovno neimenovanje, člana Uprave Hrvatskog registra brodova (HRB) Zlatka Košte, iste one osobe koja je potpisala tzv. neslužbeni izvještaj o tragediji na trajektu Lastovo. Smatram to znakom upozorenja što se eto događa s onima koji se usude dirnuti u HDZ. Malo je danas takvih ljudi, a ovo im je jasna poruka – drži Ivana Marković.

Name, na prijedlog Ministarstva prometa, pomorstva i veza Vlada RH je u prosincu donijela odluku po kojoj Zlatko Košta više nije član Upravnog vijeća HRB-a, dok su druga dva člana ponovno imenovana. Riječ je o načelniku Sektora za inspekcijske poslove i tehničke standarde u Upravi sigurnosti plovidbe pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, glavnim potpisnikom objavljenog Nacrta izvješća o nesreći trajekta Lastovo, u kojoj su tri pomorca poginula, a jedan je teško ozlijeđen, i u kojem se proziva David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije i HRB. Navedeno je kako Sopta nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću kako je propisano i da je kao predsjednik Uprave u cijelosti za njega odgovoran te se predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv njega. Također je zaključeno da HRB nije obavio pregled broda na način propisan pravilima te je potreban dodatni pregled Lastova, kao ostalih Jadrolinijinih brodova.

Iz Jadrolinije su reagirali tvrdnjom da je tekst izvješća neobjektivan i optužili ga da ugrožava sve hrvatske brodare i sustav Hrvatskog registra brodova. Također, Uprava Jadrolinije nakon nesreće smijenila je izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova držeći ga odgovornim po zapovjednoj odgovornosti. Ministar Butković nije želio komentirati nacrt izvješća, a završno izvješće njegova Ministarstva još nije gotovo. S druge strane, kako je objavila Hina, Agencija za istraživanje zrakoplovnih, pomorskih i željezničkih nesreća završila je istragu, a izvješće će biti objavljeno u prvom kvartalu ove godine.

Ivana Marković ističe kako je riječ o izvješću Agencije koja ne utvrđuje krivnju, nego daje preporuke da se stvari poprave. – Ono što je meni upalo u oko je to da se izrađeni izvještaj koji je nastao na temelju istrage dostavljen na očitovanje Upravi Jadrolinije te Hrvatskom registru brodova, istima onima koje prvo neslužbeno izvješće i njegov potpisnik, sada bivši član Upravnog vijeća HRB, optužio kao glavne i odgovorne za to da je došlo do tragedije odnosno za neuspostavljanje sustava upravljanja sigurnosti o čemu sindikati “trube” još od prije nesreće. Ono što smo također doznali, doduše neslužbeno da se izvještaj Agencije u ključnim elementima podudara s rezultatima istrage ministarstva – tvrdi Ivana Marković koja kaže kako je ključno pitanje što Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture čeka s objavom svoga izvješća čiji nacrt je objavljen još u listopadu prošle godine.

– Izvješće Ministarstva utvrđuje krivnju i njega još nema – napominje Marković i postavlja pitanje koliko će političkih filtra izvješće proći prije no što se objavi. Nesreća na trajektu Lastovo dogodila se 11. kolovoza prošle godine. Ivana Marković se osvrnula i na najavljeni prosvjed mještana Dugog Otoka, nezadovoljnih trajektom Sveti Duje koji je njihova veza sa Zadrom. Traže trajekt većeg kapaciteta i brzine.

Sv. Duju nitko neće

– I ta je vijest itekako vezana za Upravu Jadrolinije. Trajekt Sveti Duje je kupljen i pompozno najavljivan u vrijeme parlamentarne kampanje i bio je namijenjen za relaciju Split – Supetar – ističe Ivana Marković i iznosi kako je kupljen u Grčkoj za 7, 7 milijuna eura. – Unatoč upozorenju HRB-a da nije adekvatan i da treba brojne prilagodbe, brod je ipak kupljen pa je išao na dodatan remont od oko 2 milijuna eura. I to je bilo bezuspješno jer ne može krcati kamione preko 10 tona, smanjen mu je kapacitet putnika za 30%, ne zadovoljava uvijete sigurnosti. Da ga puste u kakav-takav promet, skrpali su ga tako da su mu zavarili garažu. Dobar posao u Grčkoj! – ironična je Marković.

Dodaje kako je ovog ljeta Sv. Duje vozio na manje frekventnoj liniji Gradac – Hvar nakon čega je prebačen na liniju Brbinj (Dugi otok) – Zadar. – Sad otočani najavljuju prosvjed za četvrtak jer ne žele trajekt koji ne može krcati kamione. Ne može za Supetar, ne treba Gradacu, a ne žele ga ni stanovnici Dugog otoka. To je slika i prilika HDZ-ove Uprave Jadrolinije! Više nije dovoljna samo smjena Sopte već kompletnog načina upravljanja ovom tvrtkom – tvrdi Ivana Marković.

>> FOTOGALERIJA Godišnja plaća i do 110.000 eura. Ovo će biti 10 najtraženijih zanimanja ove godine

Mali Lošinj: U tijeku je očevid nakon što je troje djelatnika Jadrolinije poginulo nakon pada rampe
1/13

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije