'Došlo je do nesporazuma'

Iz KBC-a Sestre Milosrdnice stigao odgovor na nalaz pravobraniteljice o liječenju Line Budak

Zagrepčanki sedam mjeseci nisu rekli da boluje od karcinoma
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/3
24.11.2023.
u 13:04

'Ako pacijent ostavi i broj telefona, pola sata nakon preuzimanja termina kontrole na Šalteru specijalističke ambulante, pacijent dobiva i SMS poruku o zakazanom terminu u kojoj se navodi da može otkazati termin', stoji u priopćenju iz bolnice.

Na izvješće pučke pravobraniteljice u kojem je utvrđeno da su povrijeđena prava na dostupnost zdravstvene zaštite u slučaju pacijentice Line Budak, odgovorio je ravnatelj KBC Sestre milosrdnice, prof. Davor Vagić. Prenosimo njegov dopis: "U dijelu Izvješća u kojem navodite da su pacijentici izdane nejasne upute, odnosno da ste tijekom postupka utvrdili da postoje različiti naputci koji se daju pacijenticama, te da je radi navedenog pacijentici Lini Budak bila uskraćena zdravstvena zastita, ističemo kako je iz oba naputka koje navodite u lzvješću razvidno da je pacijentica bila informirana o potrebi telefonskog kontaktiranja na navedeni broj u uputi, a radi informiranja o činjenicije li nalaz biopsije gotov.

Kao što navodite u Vašem Izvješću, ne može se uvijek znati koje pretrage će se raditi pa stoga niti koliko nalaza pacijentica treba dobiti na šalteru, stoga je bilo neophodno da se pacijentica telefonski informira o tome je li je nalaz biopsije gotov, a što se navodi u obje pisane upute koje navodite u Izvješću. Napominjemo kako smo pisanu uputu o obvezi telefonskog informiranja uvijek davali svim pacijenticama koje naprave predmetnu biopsiju i do sada nismo imali niti jedan problem prilikom preuzimana nalaza od strane pacijentica.

Nadalje, u svom izvješću navodite kako je na pisanim uputama za obavljanje MR-a KB-a Sestre milosrdnice navedeno da se MR dojki obavlja isključivo 5-10 dana od prvog dana menstruacije i to bez navodenja iznimki što ocjenjujete kao diskriminatorni učinak internih procedura cedura KBC-a Sestre milosrdnice. Ističemo kako je na navedenom obrascu, na njegovoj drugoj stranici predviđen upis podatka 1. dana zadnje menstruacije prema kojem se moglo vidjeti je li je pacijentica u menopauzi ili nije. 

S obzirom na mišljenje i preporuke Pučkepravobraniteljice navodimo kako smo dopunili navedeni obrazac na način da sada detaljnije navodi postupanje s pacijentima/cama na koje ste skrenuli posebnu pažnju (pacijentice u menopauzi, muškarci). 

VEZANI ČLANCI 

Nakon predmetnog slučaja koji je doveo do neželjenog tijeka u liječenju pacijentice LineBudak, KBC Sestre milosrdnice je, u cilju sprječavanja pojave sličnih situacija, napravio izmjene u protokolu postupanja kako slijedi: KBC Sestre milosrdnice je sukladno prijedlogu multidisciplinarnog tima KBC-a izradio Standardne operativne postupke (u daljnjem tekstu SOP) - Slanje medicinske dokumentacije na CEZIH. Sukladno navedenom SOP-u Bolnički informacijski sustav (u daljnjem tekstu: BIS) u kojem su pohranjeni svi medicinski podaci o pacijentima povezan je s Centralnim informacijskim sustavom Republike Hrvatske (CEZIH) Sto omogućuje pravovremenu dostupnost završenih nalaza dijagnostičkih pretraga i ostale medicinske dokumentacije izabranim Iiječnicima obiteljske medicine.

Također je u BIS-u implementirano obavezno polje gdje se na nalaz kod uzimanja patohistološkog nalaza (PHD) ispisuje sljedeći tekst: 'Po završetku VaS PHD/citološki nalaz bit će dostupan Vašem izabranom liječniku obiteljske medicine. Nalaz je vidljiv i prilikom kontrolnog pregleda kod liječnika specijaliste KBC Sestre milosrdnice. Na Vaš zahtjev nalaz možete osobno podići.'

Također je uvedeno da liječnik specijalist u specijalističkom nalazu u zaključku upućuje pacijenta na kontrolni pregled radi preuzimanja PHD i ostalih nalaza i nastavka liječenja. Medicinska sestra po naputku liječnika naručuje pacijenta na navedenu kontrolu, ispisuje datum kontrole, a pacijent također dobiva potvrdu o naručivanju s terminom kontrole.

Ako pacijent ostavi i broj telefona, pola sata nakon preuzimanja termina kontrole na Šalteru specijalističke ambulante, pacijent dobiva i SMS poruku o zakazanom terminu u kojoj se navodi da može otkazati termin. Na svakom specijalističkom nalazu u zaglavlju piše telefonski broj ambulante te se pacijente upućuje da se mogu na navedeni broj informirati o dospijeiu nalaza. Ako nalaz nije gotov, pacijenti dobivaju novi termin kontrole, novu potvrdu o narudžbi i novu SMS poruku. U privitku dostavljamo SOP- Slanje medicinske dokumentacije na CEZIGH, primjerke Povijesti bolesti i Specijalističkog nalaza, te Potvrdu o narudžbi pacijenta iz kojih je vidljivo gore navedeno.

VIDEO Ravnatelj Vinogradske Davor Vagić o slučaju Line Budak 

Vezano za upozorenje Pučke pravobraniteljice kako pacijentica Lina Budak nije bila u potpunosti informirana o svim aspektima liječenja nakon što je dobila nalaz biopsije (nalaz PHD), u privitku dostavljamo očitovanje dr.sc. Andreja Rotha od 2l. veljače 2023. iz kojeg je razvidno kako je pacijentica i telefonski i pri dolasku u ordinaciju liječnika informirana o pHD nalazu i nalazu Multidisciplinarnog tima koji je donio odluku da liječenje treba početi operativnim zahvatom. Također liječnik navodi kako je objasnio pacijentici mišljenje konzilija, te da joj je dao sve informaclje vezano uz potrebne daljnje postupke. 

Ističemo kako se s posebnom pažnjom brinemo o tome da pacijenti u svim fazama liječenja budu pravodobno informirani o tijeku liječenja, potrebnim dijagnostičkim i operativnim zahvatima pri čemu vodimo računa o tome da nakon primljenih svih potrebnih informacija pacijenti potpišu informirane pristanke. Primjerak jednog od Informiranih pristanaka dostavljamo u privitku.

Zahvaljujemo na predloženim preporukama Pučke pravobraniteljice, te još jednom izražavamo žaljenje što je došlo do nesporazuma u postupku liječenja pacijentice Line Budak', navodi se u priopćenju koje je potpisao Vagić.

VIDEO Teška nesreća u Zadru: Djevojka (22) motociklom se zabila u Kopnena vrata, na mjestu preminula

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije