kupnja zrakoplova

Tus: Izbor F-16 je izuzetan! Selak: Mislim da smo trebali i mogli uraditi bolje

F-16 Barak
Foto: Israeli Air Force
1/2
28.03.2018.
u 09:44

Struka u ratnom zrakoplovstvu odredila je da nam je potrebno 12 zrakoplova, 10 jednosjeda, 2 dvosjeda i simulator. Minimalno, koliko je potrebno za sigurnost Hrvatske, naglasio je Krstičević.

Vijeće za obranu dalo je Vladi preporuku za nabavu rabljenih borbenih zrakoplova F-16 od Izraela.

– Mislim da je to pravi izbor, jer s jednim smo načisto – da bi Hrvatska mogla produžiti dalje, treba imati taj zračni vojni ambijent u smislu zadaća koje ima u miru, a vidjeli smo koliko to znači i u Domovinskom ratu. Tako da je izbor F-16 izuzetan, to je ono što odgovara RH zbog toga što novi avion stoji dvostruko više nego ovaj koji je odradio 20 godina i još ima toliko – 20 do 25 godina – kazao je za N1 Antun Tus, umirovljeni stožerni general.

Smatra da našim pilotima neće trebati dugo za obuku i prilagodbu na F-16.

– Naši piloti, koji sada lete na MIG-u, oni su istrenirani, dobit će samo teoretski dio i odletjet će jedan do dva leta, sjest će u avion s nastavnikom i pripremiti se – rekao je Tus.

Ministar Damir Krstičević rekao je u radijskoj emisiji 'A sada Vlada' da smo donijeli veliku i povijesnu odluku o "zadržavanju sposobnosti nadzora zračnog prostora i zadržavanju tradicije borbenog zrakoplovstva".

– Struka u ratnom zrakoplovstvu odredila je da nam je potrebno 12 zrakoplova, 10 jednosjeda, 2 dvosjeda i simulator. Minimalno, koliko je potrebno za sigurnost Hrvatske – naglasio je. 

– Jasno je da je to trošak, ali s državom Izrael napravit ćemo strateško partnerstvo, pa je i to investicija. Tu je prilika za ulaganje – naglasio je Krstičević.

- Tek kad preuzmemo avione i kad ih se počnemo ozbiljno koristiti - znat ćemo na čemu smo. Obzirom na ritam korištenja tih aviona, postoji razlog za sumnje. Procjene koje počnu s 15 godina, a završe na 30 i više godina mogu biti problem (kao što je bilo i s MiG-ovima). Suočimo se s činjenicom da su avioni F-16 stari i da oni generalno idu van - rekao je Igor Tabak za emisiju U mreži Prvog.

- Prema mojim saznanjima mislim da smo trebali i mogli uraditi bolje. Nakon 20 godina sustavnog zanemarivanja borbene komponente zrakoplovstva odluku smo donijeli na brzinu - smatra Ivan Selak.

Nije mu jasno zašto zrakoplove nismo kupili direktno od SAD-a koji ima zrakoplove stare 10 do 15 godina

- Mogli smo kupiti primjerice 8 zrakoplova, pa vremenom nadopuniti flotu - rekao je Selak.

Komentara 154

AA
aabbcc
10:20 28.03.2018.

Treba i njima kupiti polovna sluzbena auta ustedilo bi se..a bolja im i ne trebaju.

ST
stomugromova
10:59 28.03.2018.

Nikakav Grippen nije trebao doći u obzir.Obzorim da su nam švedske političke elite neprijateljski nastrojene,to neka im je kazna i poruka.Dakle uopće ne bih razmatrao njihovu ponudu.

WS
WSS
10:10 28.03.2018.

Nastavak prethodne analize... Takodjer treba napomenuti da nam je predprosle godine ista ta tvrtka SAAB odbila remontirate protubrodske rakete RBS 15B kupljene 1990god od njih sa obrazlozenjem da HR nije sljednica Yugoslavije nego Srbija. Nadalje, ako se prisjetimo ne takoko davne proslosti iz 1991. godine i gospodina svedjanina Karla Bilta sjetit cemo se tko je bio glavni protagonista za uvodjenje enbarga  na naoruzanje RH s kojim smo ostavljeni na milost i nebilost kao zrtveni janjci. Sa druge strane F-16 Barak je polovan zrakoplov sto je svakako minus naspram novoga ali... u ovom slucaju radi se o "nabrijanim" i moderniziranim zrakoplovima koji su svakako trenutno superiorniji od Gripena C/D. F-16 ima dvostruko jaci radar, duplo vise ubojitog tereta nosi, borbeno je dokazan. To je kao da usporedjujemo BMW M3 rabljeni iz 2000 godine i novi Hyundai i30. Hyundai je novi ali BMW M3 neuporedivo jacih performansi. Takodjer valja naglasiti da su izraelci posljednjih 40 godina prakticki konstantno u ratu pa su i svi zrakoplovi morali biti maksimalno odrzavani da bi bili operativni. Naoruzanje i djelove za F-16 je moguce nabaviti iz vise od 30 zemalja sto je veoma bitno. Ovim postom nisam htio stati na niciju stranu vec cisto postaviti tezu na detaljniji nacin tj da nije bas sve kako se cini na prvu. Odabir ovog zrakoplova je racionalan izbor ali na razdoblje od maks 15 god a svakako ne dulje od toga.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije