Zbog birokracije u procesu izdavanja građevinske dozvole Tvornica turbina Karlovac izgubit će više od 900.000 kuna. Taj novac željeli su iskoristiti za projekt gradnje novih poslovnih prostora u Poslovnom parku Korana, u karlovačkom naselju Logorište i novo zapošljavanje.
Međutim, nakon svega, umjesto novih radnih mjesta 900.000 kuna utrošit će za banke. Zbog ove birokratske zavrzlame otvorena je rasprava i na posljednjoj sjednici Skupštine Karlovačke županije.
(Ne)definirana zona
Slučaj počinje nakon što je TTK kupio zemljište u poslovnoj zoni. Lani 10. srpnja predali su u dugorešku ispostavu zahtjev za izdavanje građevinske dozvole. Dozvola je formalno napisana više od tri mjeseca kasnije, 30. listopada.
Potvrda o pravomoćnosti uslijedila je gotovo pet mjeseci od predanog zahtjeva 22. studenog. Iako je zakonski rok za ove poslove 30 dana, u slučaju TTK je za izdavanje dozvole trebalo puno više vremena. Zbog toga nisu uspjeli do kraja godine kandidirati za povoljnu kreditnu liniju koju je osigurao HBOR.
–Točno je da smo kupili parcelu u poslovnoj zoni. Tamo želimo preseliti dio svojih kapaciteta jer su nam sadašnji poslovni prostori u gradu pod zaštitom i značajnije širenje nam je onemogućeno. Očekivali smo da će dozvola stići u roku od jednog mjeseca, a ne bi bilo problema i da smo je dobili za dva. No, kako je ona stigla nakon pet, upali smo u probleme.
Smatram da nije bilo razloga za to jer su svi parametri u zoni strogo definirani, počevši od struje, vode, prilaznih cesta ili objekata. Kredit koji smo željeli podići bio je uz zaista povoljnu kamatnu stopu od samo jedan posto. No, nakon 1. siječnja ove godine ta je kamata narasla za dodatnih jedan posto, što će nas na kraju, kroz čitav rok otplate, stajati više od 900.000 kuna – upozorava Ivan Mikšić, direktor TTK.
Boris Ožanić, vijećnik županijske skupštine zatražio je da se ispita odgovornost u stručnim službama za ovaj slučaj. Zanimalo ga je i ima li investitor zbog propusta administracije pravo na odštetu.
Pismeno očitovanje
–Ne razmišljamo na taj način, iako je očito da smo ostali bez velikog novca. S projektom nastavljamo dalje, no s tih 900.000 kuna mogli smo kupiti jedan stroj i zaposliti nekoliko radnika –napomenuo je Mikšić.
Pročelnik županijskog Upravnog odjela za prostorno planiranje uređenje, građenje i zaštitu okoliša Marinko Maradin najavio je detaljno preispitivanje ovog slučaja.
–Činjenice je da u Dugoj Resi nikad nismo imali više djelatnika, nikad nismo više radili i donosili više rješenja, no jednako tako, nikad nismo imali više nezadovoljstva stranaka. Uz puno posla kojeg tamo zaista imamo, sada nam se dogodio i proces legalizacije koji je sve dodatno zakomplicirao.
U svakom slučaju, tražit ću pismeno očitovanje o ovom slučaju. Evidentno je da u Dugoj Resi moramo voditi brigu i o broju djelatnika, ali i kvaliteti tamo zaposlenih ljudi – zaključio je Maradin.