Sve je više ekonomskih stručnjaka koji tvrde da je cijepljenje protiv COVID-a i ekonomsko pitanje. Države koje budu imale veću procijepljenost i tzv. free koronazone ne riskiraju novo zatvaranje. Toga su svjesni i hrvatski izvoznici i hotelijeri. Zbog toga je potaknuta inicijativa da se pokrene pitanje cijepljenja izvoznika. Jedan od pokretača ove inicijative je Dario Marenić, suvlasnik novogradiške Elde, koja se bavi proizvodnjom tekućina za e-cigarete i sredstava za dezinfekciju. On smatra da bi izvoznici s većom procijepljenošću lakše putovali na međunarodne sajmove i time postali konkurentniji na svjetskom tržištu.
Ista potreba kao u turizmu
– Pokrenuli smo inicijativu u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Obrtničkom komorom i hrvatskim izvoznicima da se omogući cijepljenje izvoznika. Ne govorim o prioritetnom cijepljenju jer poznata mi je aktualna situacija. Ne želimo remetiti proceduru, to ne bi bilo ni humano tražiti. Priliku vidim u tome što nam se otvorila mogućnost nabave novog, ruskog cjepiva izvan ugovorenih količina – kaže Marenić.
Prema riječima šefa uspješne slavonske tvrtke, potreba izvoznika za procjepljivanjem ista je kao i kod turističkih djelatnika i moreplovaca. Marenić je upozorio na taj problem i, kako sam kaže, predstavnici svih institucija s kojima je razgovarao dali su mu podršku. Ideju je dobio u trenutku kada traži način za plasman svojih tekućina za e-cigarete na nova tržišta, s obzirom na to da se u duhanskoj industriji ne može ići na oglašavanje na svim platformama. U svibnju i lipnju održat će se veliki svjetski sajmovi tobacco industrije u Dubaiju i Izraelu, gdje vidi svoju priliku.
Elda želi poslati nekoliko svojih djelatnika iz prodaje na te sajmove, jer odlaskom tamo postat će konkurentniji i, vjeruju, doći do novih kupaca.
Na putovanje po nove kupce
– Kada govorim o tekućinama za elektroničke cigarete, mi u posljednjih godinu dana zbog pandemije kontaktiramo samo s postojećim kupcima. Sve ono što smo dosad uložili u tržište ostalo nam je, prisutni smo praktički na svim kontinentima. Međutim, da bismo privukli neke nove kupce, nužna su međunarodna putovanja. Da bismo išli s malo većom sigurnošću, odnosno smanjenim rizikom od zaraze, nužno je cijepljenje izvoznika, odnosno ljudi koji donose nekakav zdrav novac, pogotovo iz proizvodnje – ističe Marenić te dodaje kako ključnom ipak drži potrebu procjepljivanja turističkih djelatnika, što će, ako se realizira, biti jedan od naših glavnih aduta za uspješnu turističku sezonu.
Izazove koje je donijela pandemija koronavirusa u novogradiškoj su Eldi pretvorili u novu priliku. Tvrtka koja je svjetski poznata po proizvodnji e-tekućina za cigarete, koje izvoze u 80 zemalja, lani je pod pritiskom pandemije dio proizvodnje preusmjerila na antiseptike, dezinfekcijska sredstva, ali i druge inovativne proizvode za borbu protiv koronavirusa.
– Paralelno s proizvodnjom dezinficijensa, koje većinom izvozimo u zemlje Europske unije, nastavili smo proizvoditi i e-tekućine za e-cigarete za svjetsko tržište. Količine su nešto smanjene, ali svi kupci su nam ostali – zaključio je Marenić.
>> VEČERNJI TV Poduzetnik otkrio što prvo moraju provjeriti svi koji kupuju novi stan