ULAGANJE OD 364 MILIJUNA KUNA

Jedna od najvećih investicija u nautičkom turizmu RH: Rade marinu od 500 vezova za luksuzne jahte

Rijeka: Grupa građana vježba uz more pod vodstvom trenerice
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/3
21.05.2021.
u 23:12

Prema trenutnim najavama, moguće je očekivati da prve jahte uplove polovicom 2023.

Otvorena su vrata za realizaciju jedne od najvećih investicija u nautičkom turizmu Hrvatske, gradnju marine Porto Baroš u Rijeci, vrijednu 364 milijuna kuna. Vlada je na jučerašnjoj sjednici odobrila tridesetogodišnju koncesiju na pomorskom dobru veličine gotovo 106 tisuća četvornih metara, s predviđenim kapacitetom od 500 vezova, a koncesionar je tvrtka ACI Gitone, čija je ponuda u siječnju pristigla na natječaju resornog Ministarstva pomorstva, prometa i veza.

Osnivači odabranog koncesionara s jednakim su udjelima ACI marina i tvrtka Gitone koja je u vlasništvu vodećeg njemačkog brodograditelja Lürssen, specijaliziranog za luksuzne megajahte. Lürssonova tvrtka Gitone u Hrvatskoj je vlasnik hotelske kuće Liburnia rivijera, a od početka godine otvorili su i inženjerski ured za brodogradnju u Rijeci, u kojem u idućih pet godina namjeravaju zaposliti više od stotinu inženjera brodogradnje, strojarstva, elektrotehnike i IT stručnjaka.

Otvaranje 128 radnih mjesta

Spajanjem iskustava s luksuznim jahtama i marinama, njemačko-hrvatsko partnerstvo trebalo bi Rijeci, koja je doživljavana isključivo kao industrijski grad, otvoriti vrata i za promjenu ukupne vizure. Projekt marine Porto Baroš, naime, predviđa prihvat superjahti, a budući da je ostavljena mogućnost i da se koncesijsko područje dodatno proširi, te obuhvati čitav prostor putničke luke, od rive Boduli do Boonkera, sasvim je izgledno da bi u slučaju realizacije riječka marina s ovim projektom mogla postati i najveća marina u Hrvatskoj.

Prihvat velikih jahti prema ovom projektu podrazumijevat će i dodatne sadržaje, od ugostiteljskih i smještajnih do trgovina i drugih usluga. Odlukom o koncesiji na lokaciji za koju je odobrena ipak nije predviđena mogućnost smještaja samih gostiju marine, nego samo osoblja i te pružanje usluga nautičarima, a već tim sadržajem je predviđeno otvaranje 128 radnih mjesta.

Cijena aranžmana

ACI i Lürssen su, kako se čuje, zainteresirani za proširenje koncesije na području koje ionako trenutno funkcionira kao luka za velike jahte, kojim sada upravlja Lučka uprava Rijeka. Za odobrenu lokaciju ACI i Lürssen plaćat će državi godišnju fiksnu naknadu od pet kuna po četvornom metru zauzete površine pomorskog dobra, odnosno 529,5 tisuće kuna godišnje, s tim da će se nakon 15 godina iznos naknade povećavati za po dvije kune po kvadratnom metru svakih pet godina. Ukupno će u 30 godina ACI Gitone uplatiti 22,24 milijuna kuna fiksnog iznosa koncesijske naknade, dok će promjenjivi dio biti ugovoren na četiri posto ostvarenog prihoda, umanjenog za nabavnu vrijednost naftnih derivata.

Prema podacima iz jučerašnje Vladine odluke, a temeljem procjena iz Studije gospodarske opravdanosti, taj bi se iznos kretao na razini od oko 116 milijuna kuna. Za dobivanje koncesije mijenjane su bile granice lučkog područja i prostorni plan Rijeke, što je potrajalo, a nakon što se konačno potpiše koncesijski ugovor, prema prvim najavama, moguće je očekivati prve jahte u novu riječku marinu uplove polovicom 2023. godine. 

 

>> Pogledajte i ovaj video: Kandidat za gradonačelnika Rijeke Davor Štimac o pritiscima i "prljavoj" kampanji

Ključne riječi

Komentara 5

MI
mica1111
23:29 21.05.2021.

Što god se pametno napravilo u Rijeci, napravio je HDZ,vlada i Butković. SDP samo njurga i ne dela niš. Ajmo Riječani,birajte opet svoje crvene ljenčine .

AD
admzaq
02:08 22.05.2021.

Neka je sa srećom. Puno se tu novca vrti, a sama Rijeka mi ne izgleda baš kao neka destinacija za luksuzne jahte. Više su za to južnije destinacije. Da ne bi na kraju mi svi plaćali dugove koje će napraviti ACI - gitone koji je gle čuda osnovan lani i nalazi se u Zagrebu.

Avatar IvanR
IvanR
06:02 22.05.2021.

Kad dođe ADEZE onda očekujte nove Rimske ugovore.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije