Most hrvatskog bana Josipa Jelačića prva je pomisao kad netko kaže Dravski most. Iako Varaždinsku županiju s Međimurjem danas povezuju četiri mosta (ne računajući prijelaze preko brana), prometna je žila kucavica od Varaždina prema Čakovcu. Dnevno njime prođe i deset tisuća vozila, no tek rijetki se upitaju koliko je most star i siguran.
Oštećene diletacije
Posljednjih dana na to im skreću pozornost radnici, koji i po najvećoj zimi mijenjaju dotrajale rubnjake između ceste i pješačke staze te po cijeloj dužini mosta postavljaju nove, crvene boje. Promet se i dalje odvija, i to dvama suženim trakovima.
– U tijeku je sanacija mosta. Slijedi popravak slivnika za odvodnju uz rubnjake. Također će se skidati asfalt s ceste, do betona, kako bi se ugradile nove diletacije. Diletacije su na pojedinim rasponima oštećene, tako na neke naprave treba zamijeniti. I pješačke staze su dotrajale, pa će se napraviti nove, a postavit će se i novi poklopci instalacija – kaže Stjepan Marković, šef varaždinske ispostave Hrvatskih cesta.
Izgled mosta "podignut" će i antikorozivna zaštita, tj. ličenje ograde nanovo.
Najviše pate diletacije (prijelazne naprave koje razdvajaju betonske blokove, kako ne bi pucali zbog velikih promjena temperature), koje su počele propuštati vodu, a betonsku podlogu s godinama razara led te nagriza sol, na koju nekadašnji beton nije otporan poput današnjeg.
Kad se prijeđe na skidanje asfalta i diletacija, promet će se odvijati naizmjenično, jednim trakom.
Probija hrđa
Radovi, vrijedni 1,5 milijuna kuna, zbog vremenskih će uvjeta, ali i kasnijeg potpisivanja ugovora Hrvatskih cesti s izvođačem radova, tvrtkom Carin iz Zagreba, potrajati barem do kraja travnja. No riječ je tek o radovima u prvoj fazi, koji će više doprinijeti komforu putnika i izgledu nego stabilnosti mosta.
– No slijedi druga faza, u kojoj idemo na rasponsku konstrukciju mosta. Treba sanirati određene dijelove betonske konstrukcije, na kojoj je vidljivo probijanje hrđe – kaže Stjepan Marković.
No dodaje da je most još uvijek siguran.
- Građen je da bi trajao pedesetak godina. Mi smo došli do četrdeset i nešto sitno. Ali uz kvalitetno moderno održavanje, trebao bi potrajati i do sto godina – kaže.
Nekad preko pruge
Most je sagrađen 1969. godine. Promet se prije njegove gradnje odvijao preko obližnjeg željezničkog mosta, a cesta je od Varaždina, prije klaonice, skretala desno prema njemu. Na početku željezničkog mosta s obje je strane bila rampa. Kad bi bila dignuta, moglo se prolaziti pješice, kolima, a poslije i automobilima. Naime, most je bio popločan kockama, pa šine nisu smetale.