Hrvatske obrazovne vlasti ozbiljno kasne s planiranjem aktivnosti vezanih uz COVID-19 u nadolazećoj školskoj godini.
Deficiti u znanju i vještinama
Dok su ostale zemlje odavno počele precizno i pomno planirati moguće korake vezane uz učenike, odgojno-obrazovne radnike i roditelje, u Hrvatskoj se o mogućim izazovima i rješenjima i dalje, nažalost, govori samo načelno te se opet spominju osnivanja različitih radnih skupina i birokratskih tijela. Ponavljam još jednom da je za sve najbolji ishod da se škola odvija na uobičajen način, ali ipak već je sada jasno da je potrebno imati rješenja za slučajeve da dođe do pojave izbijanja virusa u školama među učenicima i, što se zanemaruje, među učiteljima.
Video: Pravni stručnjaci odgovaraju na pitanje: Mogu li se kazniti oni koji ne nose maske?
Previše puta dosad su odgojno-obrazovni radnici i roditelji svojim entuzijazmom i radom izvlačili ministarstvo i najmanje što im se može omogućiti jesu smjernice za rad. U slučaju da škola bude mogla ići “normalno”, potrebno je jasno odrediti protokole vezane uz boravak u školi, veličinu razreda, fizičko uređenje učionica, zaštitu učenika i odgojno-obrazovnih radnika. Sve navedeno treba posebno izraditi za pojedine razine i vrste odgoja i obrazovanja. Potom je potrebno jasno usmjeriti pažnju na određene vrste obrazovanja, poput različitih strukovnih programa, npr. medicinskih, za čiju je izvedbu nužan praktični dio nastave. U slučaju izbijanja virusa, škole će se morati prilagoditi kombiniranju učioničke i online nastave i za to su im potrebne precizne upute i pomoć. Isto vrijedi i za roditelje u slučaju online nastave.
Također, u tom je slučaju potrebno adresirati i skupine učenika s teškoćama i darovite koji su bili zanemareni prethodne školske godine. Ideja da svi imaju informatičku opremu i brzi internet je velika zabluda te je potrebno osigurati jednake uvjete učenicima, ali opet i učiteljima, kako ne bi došlo do povećanja društvenih razlika. Jednako velik problem o kojem se uopće ne govori jest i nadoknada usvajanja znanja i vještina koje učenici nisu usvojili prethodne školske godine što zbog pandemije što zbog štrajka. Ti su deficiti u znanju i vještinama golemi i sada je jedina prilika da se sa sustavne razine oni adresiraju.
To je važno svakoj obitelji
Hrvatska ishodovanim kurikulima i sustavnim djelovanjem svih nas vezanih uz obrazovanje može sve navedeno učinkovito i primjereno adresirati, ali to nije moguće ako se 40 dana nakon imenovanja Vlade nije uspostavilo ministarstvo, ako su svi na godišnjim odmorima i ako se čeka osnivanje još jednog radnog tijela. Ovako složeni problemi se tako ne rješavaju. Za hvatanje ukoštac s njima potrebni su fleksibilnost, otvorenost, jasni kanali komunikacije i prije svega stručnost. Jako kasnimo, ali ako svi zajedno radimo, imamo šansu. Vrijeme je da oni koji su dobili povjerenje na izborima iziđu iz plićaka i počnu ozbiljno raditi na stvarima koje su od ključne važnosti za svaku obitelj u Hrvatskoj.
Vladajućima u cijelom svijetu je u interesu da djeca NE idu u školu, da nema obrazovanih ni pametnih mladih ljudi jer se svijest ljudi počela buditi i elite su osjetile strah