Rusija je zemlja poznata po dugim i hladnim zimama. S obzirom na velike količine snijega s kojima se redovito suočavaju, bili su primorani detaljno osmisliti plan čišćenja i preventivnog djelovanja kako ne bi došlo do kaosa.
Prvi korak čine sinoptičari koji četiri sata prije početka nepogode upozoravaju komunalne službe da se spremaju snježne padaline. Tada službe započinju s pripremom mehanizacije za čišćenje snijega na ulicama i posipanjem reagensa po strmim nizbrdicama i usponima, kao i mostovima i stanicama javnog prometa, piše Russia Beyond.
U svakom ruskom gradu ulice i avenije razvrstane su u nekoliko kategorija prema značaju. Kada počnu snježne padaline, komunalne službe prvo čiste prioritetne gradske zone. To su ceste kojima se kreće veliki broj vozila, prometne pješačke ulice i prolazi prema najvažnijim zgradama i objektima u gradu, kao što su, recimo, bolnice, vatrogasne jedinice, policijske stanice, kao i trase javnog prometa.
U gradovima postoje pravila za čišćenje snijega u dvorištima stambenih zgrada, pa tako, recimo, u Moskvi čišćenje počinje kada na pločniku napadaju najmanje dva centimetra snijega. Određenu ulogu igra i intenzitet padalina. Ukoliko za sat vremena napada između jednog i dva centimetra snijega, dvorište mora biti očišćeno od snijega i poledice za četiri sata, odnosno do devet sati narednog jutra. Ukoliko za sat vremena napada više od dva centimetra, komunalci počinju s čišćenjem kada snijeg dostigne visinu od četiri centimetra.
Za čišćenje snijega zaposleni u komunalnim službama imaju na raspolaganju različitu mehanizaciju, a najčešće su to kombinirani strojevi za ceste (KamAz, na koji se montira neophodna oprema), buldožeri s opremom za čišćenje snijega, vozila sa specijalnim izduženim utovarivačem za čišćenje snijega. U Moskvi, recimo, postoji, 7,6 tisuća jedinica specijalne tehnike, dok je taj broj u drugim gradovima manji, ali također dostiže nekoliko stotina vozila. Snijeg uklanjaju, između ostalog, i čistači s lopatama, a pomaže i vojska. Pješačke ulice i prolazi s poledicom posipaju se reagensima ili običnim pijeskom kako bi se spriječilo da se prolaznici poskliznu na putu do škole ili posla.
Snijeg koji zgrnu otpremaju u postrojenja s bazenima gdje se on topi i pretvara u vodu pomoću specijalne tehnike za otapanje snijega.
- Imamo dva betonska "bazena" i dvije pumpe. U prvi se bazen ubacuje snijeg i pušta topla voda i tu dolazi do "topljenja snijega". Otopljeni se snijeg prosljeđuje u drugi kontejner preko kojeg dospijeva u kolektore i otječe u rijeku Moskvu. U bazenima postoje rešetke koje zadržavaju krupni otpad koji se može naći u snijegu, objašnjava Georgij Levin, zaposlen u "Mosvodostoku".
U svim gradovima pored strojeva za topljenje snijega postoje mjesta za sakupljanje snijega. Tu se dovozi sav snijeg, a zatim čeka proljeće da se otopi. Recimo, jedan od takvih poligona u Jekaterinburgu tijekom zime može prihvatiti oko 120 tisuća tona snijega.
Mi snijeg odmah u Savu, a Savu grije Krško.