Tegljač registriran u Hrvatskoj, a poluprikolica koju vuče u – Sloveniji. To je sve češći prizor na cestama jer se u Deželi registracija poluprikolice, koja se naslanja na tegljač, plaća čak 5700 kuna manje nego u Lijepoj Našoj. Prijevoznici kažu da je dosad oko 280 hrvatskih poluprikolica, od njih ukupno 4500, dobilo slovenske registracijske tablice. Marinko Juršević, predsjednik Društva prijevoznika Primorsko-goranske županije objašnjava da je tako velika razlika u registraciji poluprikolica u dvije zemlje zbog naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji. U Sloveniji se, kaže, ta naknada za poluprikolice plaća od 120 do 150 eura, a u Hrvatskoj oko 6800 kuna.
Kako bi smanjili troškove registracije, hrvatski prijevoznici, objašnjava Juršević, osnivaju tvrtke u Sloveniji, a onda sa svojim hrvatskim tvrtkama potpisuju ugovore kako bi hrvatski tegljač mogao vući slovensku poluprikolicu.
Jeftinije i u Mađarskoj
– Nedopustivo da se takvo što događa u hrvatskom gospodarstvu a da nitko od nadležnih tijela Republike Hrvatske ne reagira niti poduzima apsolutno ništa kako bi zaštitio poslovanje i konkurentnosti hrvatskih prijevoznika – upozorava Juršević i dodaje da su se prijevoznici u vezi tog problema obratili i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture no da nisu još dobili nikakav odgovor.
Juršević kaže da je i u Mađarskoj puno niža cijena registracije za poluprikolice jer se u toj zemlji naknada za uporabu javnih cesta plaća oko 200 eura, no hrvatski prijevoznici više su skloni svoje poluprikolice registrirati u Sloveniji zbog manje jezične barijere. U Ministarstvu prometa pak tvrde da cijene registracije teretnih vozila pa tako i poluprikolica u pojedinim zemljama nikako nisu objektivno usporedive jer se u svakoj zemlji na poseban način regulira financiranje registracije vozila i troškovi koji ulaze u cijenu registracije vozila. Navode da je vlasnik, ovisno o vrsti vozila, obvezan platiti propisana davanja, i to: naknadu za osiguranje vozila, naknadu za tehnički pregled s pripadajućim uslugama i taksama, naknadu za uporabu javnih cesta, naknadu za okoliš.
Opovrgava Ministarstvo
U Ministarstvu kažu da je u njihovoj nadležnosti samo određivanje godišnje naknade za javne ceste, ali tvrde da na nju otpada tek manji dio iznosa koji se uplaćuje za registraciju vozila.
– Treba napomenuti da se iz tog iznosa godišnje naknade za javne ceste financira upravljanje i održavanje županijskih i lokalnih cesta (mreže u duljini od 18.725 km cesta), čiji su troškovi tijekom proteklih godina znatno porasli, kako zbog proširenja mreže, tako i zbog primjene novih propisa kojima su povećani kriteriji i mjerila za sigurnije prometovanje – navode u Ministarstvu.
No Juršević opovrgava tvrdnje Ministarstva i kaže da se u Hrvatskoj za osiguranje poluprikolice plaća od 80 do 120 kuna godišnje, tehnički pregled je 340 kuna, a naknada za uporabu cesta oko 6800 tisuća kuna. Pri tome, ističe, prijevoznici za tegljač pri registraciji plate oko 8500 kuna za osiguranje i uporabu javnih cesta te još 300-400 kuna za tehnički pregled. Stoga smatra da je apsurdno da se toliko puno plaća naknada za javne ceste za poluprikolicu.
Pri registraciji prikolice pak, navodi, naknada za ceste stoji oko 6800 kuna, oko 100 kuna je osiguranje, a tehnički pregled stoji od 350 do 400 kuna.
>>U Sloveniju zbog uštede od 5700 kuna
>>Registrirate li auto, gubite pravo na 'socijalnu pomoć'
Ljudi se snalaze kako god mogu. Sve je manje posla, a drzava nikada vise nije uzimala. Neka smanje naknade za ceste. Toliko je uhljebljeno neradnika po raznoraznim Agencijama za prodavanje magle da to niti Norveska ne bi mogla izdrzati.