velika ušteda

Kamione registriraju u Hrvatskoj, a prikolice u Sloveniji

kamiondžije
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/2
10.02.2015.
u 11:44


Razlika je velika zbog naknade za uporabu javnih cesta

Tegljač registriran u Hrvatskoj, a poluprikolica koju vuče u – Sloveniji. To je sve češći prizor na cestama jer se u Deželi registracija poluprikolice, koja se naslanja na tegljač, plaća čak 5700 kuna manje nego u Lijepoj Našoj. Prijevoznici kažu da je dosad oko 280 hrvatskih poluprikolica, od njih ukupno 4500, dobilo slovenske registracijske tablice. Marinko Juršević, predsjednik Društva prijevoznika Primorsko-goranske županije objašnjava da je tako velika razlika u registraciji poluprikolica u dvije zemlje zbog naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji. U Sloveniji se, kaže, ta naknada za poluprikolice plaća od 120 do 150 eura, a u Hrvatskoj oko 6800 kuna.

Kako bi smanjili troškove registracije, hrvatski prijevoznici, objašnjava Juršević, osnivaju tvrtke u Sloveniji, a onda sa svojim hrvatskim tvrtkama potpisuju ugovore kako bi hrvatski tegljač mogao vući slovensku poluprikolicu.

Jeftinije i u Mađarskoj

– Nedopustivo da se takvo što događa u hrvatskom gospodarstvu a da nitko od nadležnih tijela Republike Hrvatske ne reagira niti poduzima apsolutno ništa kako bi zaštitio poslovanje i konkurentnosti hrvatskih prijevoznika – upozorava Juršević i dodaje da su se prijevoznici u vezi tog problema obratili i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture no da nisu još dobili nikakav odgovor.

Juršević kaže da je i u Mađarskoj puno niža cijena registracije za poluprikolice jer se u toj zemlji naknada za uporabu javnih cesta plaća oko 200 eura, no hrvatski prijevoznici više su skloni svoje poluprikolice registrirati u Sloveniji zbog manje jezične barijere. U Ministarstvu prometa pak tvrde da cijene registracije teretnih vozila pa tako i poluprikolica u pojedinim zemljama nikako nisu objektivno usporedive jer se u svakoj zemlji na poseban način regulira financiranje registracije vozila i troškovi koji ulaze u cijenu registracije vozila. Navode da je vlasnik, ovisno o vrsti vozila, obvezan platiti propisana davanja, i to: naknadu za osiguranje vozila, naknadu za tehnički pregled s pripadajućim uslugama i taksama, naknadu za uporabu javnih cesta, naknadu za okoliš.

Opovrgava Ministarstvo

U Ministarstvu kažu da je u njihovoj nadležnosti samo određivanje godišnje naknade za javne ceste, ali tvrde da na nju otpada tek manji dio iznosa koji se uplaćuje za registraciju vozila.

– Treba napomenuti da se iz tog iznosa godišnje naknade za javne ceste financira upravljanje i održavanje županijskih i lokalnih cesta (mreže u duljini od 18.725 km cesta), čiji su troškovi tijekom proteklih godina znatno porasli, kako zbog proširenja mreže, tako i zbog primjene novih propisa kojima su povećani kriteriji i mjerila za sigurnije prometovanje – navode u Ministarstvu.

No Juršević opovrgava tvrdnje Ministarstva i kaže da se u Hrvatskoj za osiguranje poluprikolice plaća od 80 do 120 kuna godišnje, tehnički pregled je 340 kuna, a naknada za uporabu cesta oko 6800 tisuća kuna. Pri tome, ističe, prijevoznici za tegljač pri registraciji plate oko 8500 kuna za osiguranje i uporabu javnih cesta te još 300-400 kuna za tehnički pregled. Stoga smatra da je apsurdno da se toliko puno plaća naknada za javne ceste za poluprikolicu.

Pri registraciji prikolice pak, navodi, naknada za ceste stoji oko 6800 kuna, oko 100 kuna je osiguranje, a tehnički pregled stoji od 350 do 400 kuna.

>>U Sloveniju zbog uštede od 5700 kuna

>>Registrirate li auto, gubite pravo na 'socijalnu pomoć'

Komentara 10

TH
than
12:18 10.02.2015.

Ljudi se snalaze kako god mogu. Sve je manje posla, a drzava nikada vise nije uzimala. Neka smanje naknade za ceste. Toliko je uhljebljeno neradnika po raznoraznim Agencijama za prodavanje magle da to niti Norveska ne bi mogla izdrzati.

DU
Deleted user
12:57 10.02.2015.

To nije nikakvo "snalaženje" ili "ciganjenje" kako neki komentiraju. naši kamiondžije samo koriste tu povoljnost Europske unije. Boli ih briga za državni proračun, o tome neka brine Vlada i neka im dade povoljnije uvijete pa će kamione i prikolice u hrvatskoj registrirati svi ostali iz unije.

KO
kokolo.
12:19 10.02.2015.

Moraju oni ciganciti, muljati i svercovati, ne bi bili Balkanci da nije tako. U Europsku uniju je trebalo pustiti samo Slovence, oni su uvijek bili 500 god. naprijed od Balkanaca, a ove ostale ni pod tockom razno. Posebno Hrvatsku, kolijevku kriminala i korupcije na Balkanu. Hrvatska je bila civilizirana samo u sklopu bivse drzave, od 90-ih na ovamo smo postali na gorem losem glasu od Albanaca. Prije su se gradjani po Europi bojali Albanaca, sada zaobilaze nas u sirokom luku. Posto ovi iz BiH svi imaju Hrvatske pasose, i Albanci sto svercuju drogu i oruzje, i njima su kradezevci podijelili HR putovnice, ovi svako malo pune crne kronike po stranim medijima, naravno kada ih uhapse lijepo pise da su Hrvati, tako da ljudi okolo po svijetu misle da smo takvi. Doduse kakvo nam je stanje u zemlji, mi smo cak i gori. Kazu da se Albanska mafija, glavni bossovi za drogu nalaze i zive u Hrvatskoj. Strava.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije