NEORGANIZIRANO!

Kamioni čekaju satima jer im kontrolu noću naplaćuju dvostruko

11.02.2002.
u 00:00

* Prijevoznici predlažu da se sve inspekcije uvedu pod nadležnost iste uprave, carine ili Državnog inspektorata

Zbog neopremljenosti hrvatskih graničnih prijelaza i nekoordiniranosti inspekcija koje tamo djeluju, veliki kamioni i teretnjaci na prijelaz državne granice čekaju i po deset sati, a taj problem najviše do izražaja dolazi u turističkoj sezoni, kad su gužve na granicama ionako nesnošljive. Iako je Vlada nedavno odobrila zapošljavanje 400 novih carinika, očito je da ni to neće spriječiti višesatno čekanje velikih kamiona zbog sporih i neujednačenih kontrolnih pregleda fitopatološke, veterinarske ili sanitarne granične inspekcije. Te inspekcije rade od 6 ujutro do najkasnije 22 sata i nisu međusobno koordinirane. Djeluju pod različitim ministarstvima i nemaju nikakve veze s ostalim graničnim službama kao što su Carinska uprava i MUP. Zato na granici dolazi do neizbježnih gužvi, a kamioni koji bez kontrole ne mogu preko granice prisiljeni su satima čekati na parkiralištu između dviju država. Osim što su neusklađene, neke inspekcije noću uopće ne rade ili noćni angažman naplaćuju dvostruko, pa mnogi prijevoznici radije na kontrolu idu ujutro, po povoljnijoj tarifi, zbog čega opet moraju čekati.

Takav povlašteni tretman inspektora izaziva nezadovoljstvo među ionako slabo plaćenim carinicima koji strancima često moraju objašnjavati zašto nema inspektora. Zato su hrvatski cestovni prijevoznici predložili Vladi da se barem na tri glavna granična prijelaza "prema zapadu", na Pasjaku, Bregani i Macelju, uspostavi nov režim rada prema kojem bi sve inspekcije radile 24 sata na dan, svih 365 dana u godini. Ravnatelj Carinske uprave Anton Uljar ističe da bi se time ujednačio promet na granici, koji sada noću stoji, pa je nepotrebno pojačan ujutro, upravo kad je intenzivniji i putnički promet. Da bi se to ostvarilo, prijevoznici su predložili da se sve inspekcije uvedu pod nadležnost iste uprave, carine ili Državnog inspektorata, kako bi se uspostavile točne i jedinstvene tarife i olakšao cijeli proces. Nadležnost za sve inspekcije mogla bi preuzeti jedna osoba i promet robe bi se ubrzao.

Iako su održani deseci sastanaka o boljoj koordinaciji rada inspekcija, obećanja i zaključci ostali su mrtvo slovo na papiru. Ni nakon višednevnog nastojanja da dođemo do izjave iz Državnog inspektorata, to nam nije pošlo za rukom. Nakon zadnjeg sastanka o problematici graničnih inspekcija, koji nije urodio plodom, hrvatski prijevoznici zatražili su hitan prijam kod premijera kako bi napokon pokušali riješiti dugogodišnji problem. No, povratne informacije iz Vlade nema.

Ante Pancirov

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije