Gong je u srijedu objavio pretraživu bazu podataka sa završnim financijskim izvještajima stranaka i kandidata na nedavnim izborima za Europski parlament, u kojoj se, među ostalim navodi da je Ladislav Iličić dobio najviše donacija, a Domovinski pokret nije prijavio ni jednu. Euoparlamentarna izborna kampanja najviše je koštala HDZ, 523.186 eura, i listu koju je predvodio SDP, 334.190 eura.
Za njima su dalje najviše potrošili IDS 155.163 eura, Most 120.386 eura Domovinski pokret 89.536 eura, lista Ladislava Ilčića 77.750 eura, i Možemo 74.774 eura. Od njih, Ilčićeva, Mostova i IDS-ova lista nisu izborile svoje predstavnike u Europskom parlamentu. Što se tiče tvrtki koje su najviše zaradile u kampanji za EU izbore, to su Diskurs 157.671 eura, Ascanius media 105.895 eura, Europlakat 64.543 eura, Logobox 57.859 eura i Omnicom media grupa 54.805 eura. Gong je izradio i objavio pretraživu bazu podataka s finalnim financijskim izvještajima stranaka i kandidata za EU izbore, koje je jutros DIP objavio u nepretraživom formatu.
Ladislav Ilčić dobio je najviše, ukupno 73.920 eura donacija. IDS-ova lista dobila je 48.031 eura donacija, SDP-ova lista 39.069 eura, Možemo 21.850 eura, a HDZ samo 13.850 eura. Domovinski pokret nije prijavio niti jednu jedinu donaciju i za cijelu svoju kampanju ova je stranka navela da ju je u cijelosti platila iz vlastitih sredstava.
Velike stranke u konačnom izvještaju navode troškove koji su i dvostruko viši od onih navedenih u preliminarnom izvještaju, koji je DIP objavio šest dana prije datuma izbora, a Gong također izradio pretraživu bazu i za njih. Iz datuma uz pojedina plaćanja vidi se da je razlog tome to što se u kampanji najviše trošilo u tjednu uoči izbornog dana.
VEZANI ČLANCI:
Među njima Domovinski pokret je specifičan po tome što je najveći dio novca iz svoje kampanje (64 posto ukupnog troška, odnosno 57.859 eura) platio na ime usluga samo jedne tvrtke. Riječ je o tvrtki za digitalni marketing, grafički i web-dizajn Logobox u vlasništvu Marije Dekanić, inače vlasnice portala Zagreb.info, Dnevno.hr, Otvoreno.hr, Direktno.hr i 7dnevno.hr te tjednika 7dnevno. Na njene je medijske tvrtke najveći dio troškova Domovinskog pokreta otpadao i u kampanji za izbore za Hrvatski sabor.
Od domaćih medijskih tvrtki u izvještaju ove stranke navodi se još samo Z1 televizija u vlasništvu tvrtke Kodiak trade iz Osijeka, odnosno Hrvoja Milasa, kojoj je plaćeno 5.875 eura, te 375 eura za Televiziju Jadran.
HDZ je u kampanji za ove izbore, isto kao i za prošle Europarlamentarne, za usluge najviše platio tvrtki Diskurs u vlasništvu Ines Kozine, 157.671 eura ili 30 posto svih svojih troškova. SDP je od svog potrošenog iznosa najviše izdvojio za tvrtku Ascanius media, 105.895 eura, također oko 30 posto ukupnog iznosa svih svojih troškova.
Najveće pojedinačne donacije prijavila je lista Ladislava Ilčića, u iznosima od 10.000 i od 8.000 eura tvrtke Pax et bonum iz Kaštel Lukšića, poduzetnika Ivana Livakovića, vlasnika Hotela Pax. Idućih šest najvećih donacija, u iznosima između 3.550 eura i 3.980 eura također su išle Ilčićevoj listi, koja na kraju nije uspjela privući dovoljno glasova birača za ući u Europski parlament.
VEZANI ČLANCI:
SDP-u i HDZ-u najveće pojedinačne donacije uplaćivali su, pak, njihovi zastupnici i zastupnice u Saboru i u Europskom parlamentu, u iznosima od 3.500 eura i nižima, a Možemo! je prijavio mnoštvo mikrodonacija. Konačni financijski izvještaji otkrivaju i to da je lista Nine Skočak, koja je bila nadomak izbornog praga, svoju kampanju financirala skoro isključivo s osam donacija ukupne vrijednosti 2.460 eura. Između ostalih, njoj je donaciju od 50 eura uplatio Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Grada Splita.
Stranke i kandidati koji su sudjelovali u kampanji za izbore za Europski parlament ove godine, prijavili su u konačnim financijskim izvještajima ukupno 1.400.904 eura troškova, što je niti dvije trećine (62 posto) u odnosu na ukupno prijavljeni iznos prijavljenih troškova iz konačnih izvještaja za kampanju za Europski parlament iz 2019. godine, naveo je Gong.
FOTO Jedna od najvećih turističkih atrakcija u Hrvatskoj: Tu se svi želi fotkati, a zanimljivo je po čemu je mjesto dobilo ime
Gong je potpuno subjektivan ,a time i nevjerodostojan.. Umjesto akronima G.O.N.G (građani organizirano nadgledaju glasovanje) , bjelodano jest, trebali bi se zvati LJ.ON.G. (ljevičari organizirano .....)