POVEZIVANJE DO 2025.

Kapitalni projekti: BiH s Hrvatskom i Srbijom dobiva još tri nova mosta

Vecernji.ba
06.10.2021.
u 09:18

Stavljanjem u promet mosta preko rijeke Save kod Svilaja aktualizirana je tematika prekograničnoga prometa BiH i Hrvatske, ali i BiH i Srbije, posebice u kontekstu potrebe za modernizacijom postojećih i gradnjom novih mostova koji će dovesti do brže i učinkovitije prometne povezanosti, a time i gospodarskih beneficija za sve zemlje

Ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Oleg Butković i ministar prometa i veza Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović potpisali su prošle godine sporazum o održavanju i rekonstrukciji deset cestovnih mostova na državnoj granici dviju zemalja koji uključuje razmjernu podjelu troškova u omjeru 50:50, piše Večernji list BiH.  Sporazumom se uređuju odnosi međusobne suradnje glede održavanja i rekonstrukcije deset mostova, od kojih je većina preko rijeke Save, dok se nekolicina odnosi na mostove preko rijeke Une te rijeka Maljevac i Korane.

Realizacija sporazuma podrazumijeva redovito i izvanredno održavanje mostova, piše Vecernji.ba.

– Svjesni smo da bez razvoja infrastrukture nema ni razvoja regije te da je za Bosnu i Hercegovinu i sve ljude koji žive na ovim prostorima dobra svaka vrsta povezivanja sa zemljama regije – kazao je tada ministar Mitrović.

Stavljanjem u promet mosta preko rijeke Save kod Svilaja aktualizirana je tematika prekograničnoga prometa BiH i Hrvatske, ali i BiH i Srbije, posebice u kontekstu potrebe za modernizacijom postojećih i gradnjom novih mostova koji će dovesti do brže i učinkovitije prometne povezanosti, a time i gospodarskih beneficija za sve zemlje.

U ovom trenutku, kao što je poznato, izvode se radovi na izgradnji dvaju kapitalnih strateških projekata – na novom mostu kod Gradiške koji će spajati BiH i Hrvatsku, kao i novom mostu preko rijeke Save na dionici autoceste Srijemska Rača – Kuzmin, dok je u planu i izgradnja novog mosta između BiH i Hrvatske pored Brčkog. Sve bi moglo biti gotovo, očekuje se, do kraja 2025.

Izgradnja u tijeku

Kada je riječ o projektima u realizaciji, u završnoj su fazi radovi na mostu kod Gradiške koji je, baš kao i u slučaju Svilaja, zajednička investicija BiH i Republike Hrvatske, a koja će predstavljati još jedan dio mozaika ukupnog prometnog povezivanja BiH s Hrvatskom i, u ovom slučaju, spajanja autoceste s bosanskohercegovačke strane na brzu cestu s hrvatske strane koja ide preko Okučana i Virovitice do granice s Mađarskom. Isti će most omogućiti i brže i lakše povezivanje s međunarodno značajnim prometnim koridorom X koji ide od Austrije do Grčke, a njegov je dio autocesta Zagreb – Beograd. Kada bude gotov, most će biti dug 426 i širok 22,50 metara, imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Nosiva čelična konstrukcija mosta teži 4650 tona. Gradnja mosta trebala bi potpuno biti završena u svibnju iduće godine, a procjenjuje se da će njime za desetak godina prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno.

– Most preko rijeke Save u skorijoj će budućnosti već postojeću autocestu Gradiška – Banja Luka povezati s mrežom europskih autocesta, što ima izuzetan značaj za građane i gospodarstvo Bosne i Hercegovine, ali i regije. Izgradnjom mosta Bosna i Hercegovina otvara vrata prema Europskoj uniji i povezuje se na mrežu europskih cestovnih koridora, a autocesta dobiva svoju punu funkciju, čime će se omogućiti i brži razvoj ovog dijela zemlje – naglasio je nedavno ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović.

Nešto istočnije, Brčko uskoro čeka modernizaciju postojećeg mosta preko Save kako bi se riješio problem prometa teretnih vozila, ali se paralelno s tim planira raditi i na pripremi dokumentacije za izgradnju novog mosta, a sve u cilju osiguranja kvalitetnijeg zajedničkog povezivanja. Kada je pak riječ o povezivanju sa Srbijom, kao što je poznato, u tijeku su radovi na mostu preko rijeke Save na dionici autoceste Srijemska Rača – Kuzmin. Radi se o kapitalnom projektu koji je dio buduće autoceste Sarajevo – Beograd, a koja za BiH, između ostaloga, znači i povezivanje s koridorima X i XI unutar Srbije, odnosno s autocestom Beograd – Šid i prometnicom preko Požege. Sve zajedno otvorit će bh. gospodarstvu nove prilike za razvoj, kao i mogućnost bržeg i učinkovitijeg plasiranja roba na druga tržišta.

Rekonstrukcija

Istodobno, BiH i Hrvatska namjeravaju realizirati strateški važan projekt obnove svih međudržavnih mostova, podižući tako razinu sigurnosti prometa, ubrzavajući proces prelaska granice te, u konačnici, stvarajući preduvjete za snažniju prometnu, a samim tim i gospodarsku povezanost dviju država. Projekt je aktualiziran nedavno tijekom sastanaka ministra prometa i veza BiH Vojina Mitrovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Olega Butkovića, a njime je predviđena modernizacija deset međudržavnih mostova.

Video – Zagreb: Stanje Mosta mladosti na kojem još uvijek traju radovi

Komentara 26

Avatar TvojUjko
TvojUjko
10:11 06.10.2021.

Zid, a ne most

JO
JosefKa
09:46 06.10.2021.

Pomozi sirotu na svoju sramotu. Zato Slovenci do danas nisu napravili onih 20tak kilometara autoceste do Italije? Samo smo mi dezurne budale.

RE
Regica
10:38 06.10.2021.

Na granicu sa srbijancima treba izgradit zid a ne mostove..lijepi veliki široki most od čelika,armiranog betona,titaniuma, kobalta..ako nas je proslost nesto naucila to je da se tim ............ (po izboru) nikad ne vjeruje. Nikad zaboravit,nikad oprostit.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije