Moguća lokacija za gradnju terminala za ukapljeni plin zasigurno je samo ona na Krku, dok Ploče o kojima se kao mogućoj lokaciji polemiziralo u javnosti otpada i to zbog dva razloga: prvi je što Hrvatska nema tržišnog kapaciteta za dva terminala, a drugi razlog je seizmičke naravi, zbog kojeg se i odustalo od Ploča. To su prve neslužbene informacije sudbine LNG terminala nakon sastanka premijera Ive Sanadera sa šeikom Hamadom Bin Khalifom Al-Thanijem, emirom države Katar koja je zainteresirana za ulaganja u taj projekt.
Ploče su ocijenjene kao vrlo rizično područje glede potresa pa gradnja terminala u tom dijelu Hrvatske u cijelosti otpada. Ali nije izostao interes Katara da uđe u vlasničku strukturu terminala Adria – LNG-a na Krku, objašnjava neslužbeni izvor Banskih dvora dodajući kako je iskazan interes te arapske države i za ulaganje u turizam i brodogradnju.
Za sva područja interesa koje je iskazao Katar vezana uz ulaganja u našoj zemlji, ministar gospodarstva Damir Polančec ima rok do polovice svibnja pripremiti potrebne prijedloge suradnje te odrediti stručni tim ljudi koji će uzvratiti posjet šeiku, najvjerojatnije početkom lipnja, s konkretnim odgovorima hrvatske strane.
Šeikov posjet dao je naslutiti i određenu promjenu katarskog odnosa prema Hrvatskoj u odnosu na posljednjih deset godina od kada traje njegov interes za ulaganje u terminal u našoj zemlji. Kako objašnjava naš sugovornik blizak Vladi, kada je Katar prvotno tražio mogućnost da izgradi svoj terminal na Mediteranu, tada je ta država tek gradila svoje tržišne pozicije i tražila kupce za plasman ukapljenoga naftnog plina.
Danas oni unaprijed prodaju svoj plin, te kao najveći proizvođač na svijetu, nisu više motivirani za gradnju terminala. Njih sada zanima plasman tog plina, a ne nužno da budu većinski, nego manjinski vlasnici u konzorciju Adria – LNG-a, komentira sugovornik blizak Banskim dvorima sve što se moglo čuti na današnjem sastanku premijera Sanadera s izaslanstvom države Katar.
Postoji nekoliko mogućnosti veličine gradnje (od šest do osam milijardi kubika plina u prvoj fazi) terminala na Krku, a tržište diktira novu situaciju. Naime, Katar želi biti manjinski partner i ono što je bitno jest da će rezervirati plinski paket za nas, sažetak je priče oko LNG terminala i katarskog zanimanja za njega, o čemu će više dati informacija dati i skorašnji uzvratni posjet hrvatske delegacije toj arapskoj državi.