Problem s devetogodišnjim učenikom jedne osnovne škole u Zagrebu, čije je ponašanje zabrinulo roditelje i djelatnike škole, nastavljen je i danas, budući da učenici četvrtog razreda, čiji su roditelji izrazili bojazan za sigurnost, nisu došli na nastavu. Nakon sastanka prošlog četvrtka, kojem su prisustvovali roditelji učenika četvrtog razreda, predstavnici Ministarstva obrazovanja, Gradskog ureda za obrazovanje te socijalnih službi, dogovor koji bi osigurao uvjete za sigurno školovanje nije postignut. Zbog toga učenici nisu išli u školu ni u petak, a roditelji su odlučili da djeca neće pohađati nastavu ni danas.
Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika izrazilo je podršku djelatnicima, roditeljima i učenicima ove osnovne škole, zahtijevajući sigurno i primjereno školovanje za sve učenike. U priopćenju navode:
„Tražimo adekvatnu pomoć i primjeren oblik školovanja za toga učenika, kao i sigurno školsko okruženje za sve druge učenike. Apsolutno smo za inkluziju u obrazovanju, ali provedenu na pravedan način. Podsjećamo da postoje posebni razredni odjeli za djecu s poremećajima u ponašanju, kao i da postoji nastava u kući i nastava na daljinu. Rješenja, dakle, postoje; tražimo da se primijeni primjereno rješenje te da nadležna tijela odrade svoj posao. Također ističemo potrebu pravednosti u obrazovanju; ista pravila moraju vrijediti za sve učenike i roditelje, bez nepravednog privilegiranja.“
VEZANI ČLANCI:
Društvo u priopćenju upozorava na neučinkovitost postojećih pedagoških mjera, ističući kako su kroz vrijeme sve više naglašavana prava dionika obrazovnog procesa, dok su obveze često zanemarene, što je rezultiralo slabljenjem odgojne uloge škole. „Na neprihvatljivo ponašanje nerijetko se ne reagira adekvatno, što je dovelo do slabljenja odgojne dimenzije škole. Boli nas što nas se nerijetko proziva 'jer ne odrađujemo svoj posao', a nitko ne spominje da su nam zakonima i pravilnicima vezane ruke i da škola nema mnogo prostora za djelovanje,“ navodi se u priopćenju.
Društvo se također pridružilo potpisnicima otvorenoga pisma ministru obrazovanja i zajedno s njima zahtijeva sustav pedagoških mjera koji će biti djelotvoran te osigurati obrazovni sustav koji nije usmjeren samo na stjecanje znanja, vještina i stavova, nego i vrlina. Podsjetimo, problematično ponašanje učenika u školi u Zagrebu eskaliralo je u medijima zbog, kako tvrde iz Društva, izostanka adekvatnog rješenja i prebacivanja odgovornosti među institucijama.
>>> FOTO Prosvjed ispred zagrebačke škole
"Apsolutno smo za inkluziju u obrazovanju, ali provedenu na pravedan način. Podsjećamo da postoje posebni razredni odjeli za djecu s poremećajima u ponašanju, kao i da postoji nastava u kući i nastava na daljinu. " Inkluzija u posebnim razredima, u kući i na daljinu?!!! Pa to bi trebalo patentirati!!! Bila bi to svjetska senzacija!