Stručnjaci upozoravaju da vozače na ljeto čekaju problemi na ulazu u Zagreb

Kilometarske kolone s tunela se sele u Lučko

31.05.2009.
u 22:00

Ako i budu vozači u jeku turističke sezone kroz tunele Mala Kapela i Sv. Rok na Dalmatini do mora stizali bez čekanja u kilometarskim kolonama jer su u promet puštene sve četiri tunelske cijevi, prometni repovi mogli bi ih i dalje čekati na naplatnim kućicama u Lučkom, ali i na zagrebačkoj obilaznici.

Premda će sredinom lipnja tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb u promet pustiti deset novih prolaza koji se grade tri kilometra prije naplatnih kućica, od kojih će dva biti za elektroničku naplatu cestarine (ENC) a preostalih osam za kartičnu (bezgotovinsku), prometni stručnjaci smatraju da usko grlo u Lučkom time ipak neće potpuno biti riješeno.

Sve više kartica
– Na naplatnim kućicama će biti gužvi, ali ipak ne tako velikih kao dosad, jer sad ima deset novih prolaza. Dok kroz Malu Kapelu i Sv. Rok nisu bile probijene i druge cijevi, ti su tuneli bili svojevrsni filtar jer su vozači čekali prolaz kroz njih, a sad će se iz smjera Splita prema Lučkom puno brže sliti veći broj automobila – tumači Marijan Rimac iz Hrvatskog autokluba.

Je li bila najpametnija odluka, nastavio je, da se u Lučkom nove kućice grade samo za bezgotovinsko plaćanje, moglo bi se o tome raspravljati. Ali, ipak tješi to što, dodao je Rimac, prema istraživanjima, sve više stranaca, njih 35 posto cestarinu plaća karticom.

Možda i vinjete
– Nakon što vozači prođu Lučko, gužve će se stvarati na zagrebačkoj obilaznici jer će se sav promet nakon izlaska s autoceste sliti u jednu kolonu – objasnio je Rimac.

Ivica Martinić, magistar prometnih znanosti, pak tumači kako je apsurd Lučkog, odnosno gradnje mreže autocesta u RH, to što velik broj vozača koji idu iz smjera istoka ili sjevera prema moru moraju cestarinu platiti u Lučkom.

– Ako iz Splita krenem prema Slavonskom Brodu, u Lučkom moram sići s autoceste da bih se kasnije na nju opet priključio. Upravo zbog toga, odnosno zbog velikog broja vozila koja moraju stati u Lučkom, na tim će naplatnim kućicama, bez obzira na nove prolaze, biti problema – rekao je Martinić.

Autoceste bi morale imati kontinuitet, kaže, da vozači mogu neometano voziti do cilja. Martinić drži da bi rješenje moglo biti uvođenje vinjeta. U Autocesti Rijeka – Zagreb pak ističu da će deset novih prolaza u Lučkom gotovo pet puta ubrzati protočnost automobila kroz naplatne kućice.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije