Ako i budu vozači u jeku turističke sezone kroz tunele Mala Kapela i
Sv. Rok na Dalmatini do mora stizali bez čekanja u kilometarskim
kolonama jer su u promet puštene sve četiri tunelske cijevi, prometni
repovi mogli bi ih i dalje čekati na naplatnim kućicama u Lučkom, ali i
na zagrebačkoj obilaznici.
Premda će sredinom lipnja tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb u promet
pustiti deset novih prolaza koji se grade tri kilometra prije naplatnih
kućica, od kojih će dva biti za elektroničku naplatu cestarine (ENC) a
preostalih osam za kartičnu (bezgotovinsku), prometni stručnjaci
smatraju da usko grlo u Lučkom time ipak neće potpuno biti riješeno.
Sve više kartica
– Na naplatnim kućicama će biti gužvi, ali ipak ne tako velikih kao
dosad, jer sad ima deset novih prolaza. Dok kroz Malu Kapelu i Sv. Rok
nisu bile probijene i druge cijevi, ti su tuneli bili svojevrsni filtar
jer su vozači čekali prolaz kroz njih, a sad će se iz smjera Splita
prema Lučkom puno brže sliti veći broj automobila – tumači Marijan
Rimac iz Hrvatskog autokluba.
Je li bila najpametnija odluka, nastavio je, da se u Lučkom nove kućice
grade samo za bezgotovinsko plaćanje, moglo bi se o tome raspravljati.
Ali, ipak tješi to što, dodao je Rimac, prema istraživanjima, sve više
stranaca, njih 35 posto cestarinu plaća karticom.
Možda i vinjete
– Nakon što vozači prođu Lučko, gužve će se stvarati na zagrebačkoj
obilaznici jer će se sav promet nakon izlaska s autoceste sliti u jednu
kolonu – objasnio je Rimac.
Ivica Martinić, magistar prometnih znanosti, pak tumači kako je apsurd
Lučkog, odnosno gradnje mreže autocesta u RH, to što velik broj vozača
koji idu iz smjera istoka ili sjevera prema moru moraju cestarinu
platiti u Lučkom.
– Ako iz Splita krenem prema Slavonskom Brodu, u Lučkom moram sići s
autoceste da bih se kasnije na nju opet priključio. Upravo zbog toga,
odnosno zbog velikog broja vozila koja moraju stati u Lučkom, na tim će
naplatnim kućicama, bez obzira na nove prolaze, biti problema – rekao
je Martinić.
Autoceste bi morale imati kontinuitet, kaže, da vozači mogu neometano
voziti do cilja. Martinić drži da bi rješenje moglo biti uvođenje
vinjeta. U Autocesti Rijeka – Zagreb pak ističu da će deset novih
prolaza u Lučkom gotovo pet puta ubrzati protočnost automobila kroz
naplatne kućice.